
Η μεγαλύτερη πτώση των τιμών από το 2017.
Το 80% των μπαταριών παράχθηκαν στην Κίνα.
Πιο ακριβές οι μπαταρίες των Plug-in υβριδικών απ' αυτές των ηλεκτρικών.
Κυριαρχία των μπαταριών φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP).
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η μεγαλύτερη πτώση των τιμών από το 2017
Φθηνότερες κατά 20% έγιναν σε παγκόσμιο επίπεδο οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024. Την είδηση αυτή αναφέρει μία νέα μελέτη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), υπογραμμίζοντας πως το εν λόγω ποσοστό αποτελεί τη μεγαλύτερη μεμονωμένη πτώση τιμών στις μπαταρίες από το 2017.
Ο ανταγωνισμός και η αυξημένη ζήτηση κατέβασαν τις τιμές
Αναλύοντας τα στοιχεία που έφεραν την πτώση αυτή, η μελέτη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) υποστηρίζει πως τα βασικότερα είναι ο αυξημένος ανταγωνισμός που υπάρχει μεταξύ των εταιρειών, η μεγαλύτερος αριθμός παραγωγής και η αυξανόμενη ζήτηση. «Οι τιμές του λιθίου, ειδικότερα, μειώθηκαν σχεδόν κατά 20% το 2024, φτάνοντας σε παρόμοιες τιμές με εκείνες στο τέλος του 2015, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση λιθίου το 2024 ήταν περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από ό,τι το 2015», αναφέρει η μελέτη.
Το 80% των μπαταριών παράχθηκαν στην Κίνα
«Οι τιμές των μπαταριών μειώθηκαν σε όλες τις αγορές», αναφέρει η μελέτη, «αλλά οι μεγαλύτερες μειώσεις σημειώθηκαν στην Κίνα», υπογραμμίζει. Αυτή η χώρα έχει σημαντικό προβάδισμα στον αγώνα των μπαταριών, τόσο όσον αφορά την εξασφάλιση της αλυσίδας εφοδιασμού όσο και τη συνολική τεχνολογική ανάπτυξη. «Η Κίνα ήταν υπεύθυνη για το 80% της παγκόσμιας παραγωγής κυψελών μπαταριών το 2024, ενώ το υπόλοιπο παρήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κορέα και την Ιαπωνία», σημειώνει η μελέτη.
Πιο ακριβές οι μπαταρίες των Plug-in υβριδικών απ' αυτές των ηλεκτρικών
Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που αναφέρει η μελέτη και θα παραξενέψει πολλούς, είναι πως οι μπαταρίες των υβριδικών αυτοκινήτων είναι πιο ακριβές από τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, παρόλο το γεγονός πως είναι μικρότερες. «Το 2024, η μέση τιμή μιας μπαταρίας 20 kWh για Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο, ήταν περίπου η ίδια με μια μπαταρία 65 kWh για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο», λέει η μελέτη και το δικαιολογεί αναφέροντας το εξής: «Η τιμή τέτοιων εξαρτημάτων κατανέμεται σε λιγότερα στοιχεία μπαταριών, αυξάνοντας την τιμή ανά κιλοβατώρα».
Συνέχεια του άρθρου >>>