ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η Peugeot ξαναφέρνει τα GTi στο ηλεκτρικό 208! Ή θα το'θελες βενζινης;

 Σχολιάστε 
1.868 Επισκέψεις στο άρθρο (3/6/2025)
Η Peugeot ξαναφέρνει τα GTi στο ηλεκτρικό 208! Ή θα το'θελες βενζινης;

Η Peugeot επιστρέφει τα σήματα GTi στο 208, αναβιώνοντας μια παράδοση δεκαετιών.
Το νέο 208 GTi είναι αμιγώς ηλεκτρικό, το πρώτο στο είδος του από την Peugeot.
Το βενζινάτο μοτέρ της αγωνιστικής Lancia Ypsilon θα έφτιαχνε ένα «μαγικό» 208 GTi.
Η Peugeot σηκώνει το γάντι στη Renault και το νέο 5άρι.

autotriti team

Η Peugeot επιστρέφει τα σήματα GTi στο 208, αναβιώνοντας μια παράδοση δεκαετιών

Η επιστροφή του σήματος GTi σε ένα μοντέλο της Peugeot είναι από μόνη της μεγάλη είδηση. Ακόμη μεγαλύτερη από το γεγονός ότι μιλάμε για το μικρό μοντέλο της μάρκας, το 208, τον απόγονο του γνήσιου 205 GTi. Θα ήταν όμως τεράστια είδηση αν μαζί με την ηλεκτρική έκδοση, το 208 GTi είχε και θερμική. Γιατί όχι;
 
Πήρε τέσσερα χρόνια στην Peugeot μέχρι να επιστρέψει το σήμα GTi σε ένα από τα μοντέλα της. Το 2021 σταμάτησε η παραγωγή του (προηγούμενου) 308 με τα θρυλικά σήματα, αφήνοντας κενό και αμφιβολία για το πόσο πιθανό θα ήταν να δούμε και πάλι ένα GTi από την γαλλική μάρκα. Πολλοί μάλιστα είχαν πει πως μπορεί να μην ξαναδούμε καν την επιστροφή του σήματος, τουλάχιστον όχι μέχρις ότου κατασταλάξει η κατάσταση με την ηλεκτροκίνηση, ενώ άλλοι θεωρούσαν απίθανο να δούμε το τρέχον 208, στον έκτο χρόνο ζωής του, να δέχεται μια τέτοια περιποίηση. Όμως τα πράγματα άλλαξαν.

Το νέο 208 GTi είναι αμιγώς ηλεκτρικό, το πρώτο στο είδος του από την Peugeot

Η βασικότερη αλλαγή είναι αυτή που έφερε και την απόφαση το νέο GTi της μάρκας να μην είναι το 208 αλλά το e-208. Μια μικρή διαφορά στο όνομα που εμπεριέχει όμως όλη την ουσία, αφού μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το μοτέρ υπάρχει ήδη στο Abarth 600e με 240 άλογα, τόρσεν διαφορικό και 0-100 μόλις 6.2 δευτερόλεπτα. Με το 208 να είναι ελαφρύτερο, χαμηλότερο, και διαφορετικά ρυθμισμένο, το 0-100 θα είναι ακόμη λιγότερο, ενώ υπάρχει ακόμη πολύ περιθώριο.

Βλέπεις τόσο το 600e όσο και η επίσης (πολύ) συγγενής Alfa Romeo Junior Veloce «φοράνε» και το ηλεκτρομοτέρ με την απόδοση των 280 ίππων, που σημαίνει πως έχουμε ακόμη να ελπίζουμε για μία ακόμη πιο γρήγορη έκδοση του 208 GTi. Ίσως η Peugeot να ξανακάνει το ντουέτο 1,6 και 1,9 που είχε και το 205 GTi με ηλεκτροκινητήρες αυτή τη φορά.

Το βενζινάτο μοτέρ της αγωνιστικής Lancia Ypsilon θα έφτιαχνε ένα «μαγικό» 208 GTi

Όσο μεγάλος και αν είναι όμως ο ενθουσιασμός για το 208 GTi, η Peugeot μπορούσε, και μπορεί ακόμη, να κάνει μια κίνηση ματ. Η (επίσης πολύ συγγενική) Lancia Ypsilon κυκλοφορεί στους αγώνες Rallye4 με ένα μοτέρ 1,2 λίτρων τούρμπο και 212 άλογα. Θερμικό. Σκέτο. Μπορεί η απόδοση να μην φτάνει αυτή του ηλεκτρικού GTi, και οι επιδόσεις ίσως να μην είναι καν κοντά. Όμως ένα τέτοιο GTi θα ήταν σχετικά «εύκολη» υπόθεση για την Peugeot και ειδικά τώρα που ξέρουμε πως τα θερμικά έχουν τελικά ακόμη μέλλον, η αγορά θα το δεχόταν με παρελάσεις στο δρόμο.

Η Peugeot σηκώνει το γάντι στη Renault και το νέο 5άρι

Όμως, ίσως το 208 είναι όντως πολύ κοντά στο τέλος της ζωής του -ως βενζινοκίνητο πάντα- για τόση εξέλιξη, ειδικά όταν δεν υπάρχει αντίπαλος στα θερμικά GTi. Αντίθετα το νέο Renault 5 φέρνει στο 208 πραγματικό ανταγωνισμό, στην πιο ευαίσθητη περίοδο της ζωής του. Όσο δηλαδή το 5 είναι ολοκαίνουργιο ενώ το 208 έχει 6 χρόνια ζωής στην καριέρα του. Ακόμα περισσότερο, το 5άρι είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, οπότε δεν είναι παράλογο η Peugeot να επικεντρώνει την απάντησή της στο ηλεκτρικό μέτωπο. Ειδικά με δεδομένο ότι η Renault λανσάρισε και το «τούμπανο» R5 Turbo σε τρελές όμως τιμές, είναι το μοντέλο της  Alpine, το A290 που «χτυπάει» το νέο GTi.
 
Και έτσι όμως, τι θα έλεγες σε ένα θερμικό Peugeot GTi; Πως θα σου φαινόταν το 1,2 μοτέρ με 212 άλογα, χωρίς τίποτα ηλεκτρικό, έτοιμο για το δρόμο; Θα ήταν αυτό το GTi που θα αγόραζες; Τι λες;

Autotriti.gr
ALFA ROMEO