Γιατί δεν έχουμε ακόμη ηλιακά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Γιατί δεν έχουμε ακόμη ηλιακά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

4.565 Επισκέψεις στο άρθρο (13/11/2022)

Συνομωσία ή υπάρχει λόγος; Ένα ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ήταν το ιδανικό σήμερα, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα. Μας τα κρύβουν ή απλά δεν γίνεται; Και τι πρέπει να κάνουμε για να τα αποκτήσουμε;

Φωτοβολταϊκά & θερμοσίφωνες παντού, ηλιακά αμάξια πουθενά! Γιατί;

Δεν θέλει πολύ να κάνει κανείς την προφανή ερώτηση. Αφού έχουμε ηλιακή ενέργεια για το δίκτυο, και βάζουμε συλλέκτες στα σπίτια, τα οικόπεδα, αλλά και στις ίδιες τις συσκευές, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε και ηλιακά αυτοκίνητα;
 
Βέβαια ηλιακούς συλλέκτες έχουμε δει στην οροφή κάποιων μοντέλων. Είναι όμως έξτρα, και η ηλιακή ενέργεια είναι περιορισμένη στη χρήση. Θα έλεγε κανείς πως υπάρχει μια διστακτικότητα από τους κατασκευαστές. Είναι αυτή η διστακτικότητα αποτέλεσμα της τεχνολογίας που δεν είναι ακόμη έτοιμη; Ή μήπως απλά δεν θέλουν οι κατασκευαστές να φορτίζουμε με τον ήλιο;

Φυσικά υπάρχουν εμπόδια στην ηλιακή ενέργεια στο αυτοκίνητο, κυρίως λόγω της περιορισμένης επιφάνειας. Αυτές η κυψέλες σε κάποια μοντέλα, ίσα που φτάνουν για να φορτίσουν ένα κινητό τηλέφωνο. Το να φορτίσουν το αυτοκίνητο είναι εκτός συζήτησης.

Κάποιες νέες μάρκες, όπως η κινεζική Sono, και το πρωτότυπό της, το Sion, φέρνουν την ηλιακή ενέργεια στο αυτοκίνητο. Και στο Sion φαίνεται γιατί οι μεγάλοι κατασκευαστές δεν ασχολούνται. Για δύο λόγους: την αποδοτικότητα, και την (περιορισμένη) σχεδίαση.

Το Sion έχει κυψέλες σε όλο το αμάξωμα. Οροφή, καπό, πόρτες, παντού. Οι κυψέλες θέλουν μεγάλες και επίπεδες επιφάνειες, και έτσι το Sion θα είναι σαν κουτί ακόμη και στην τελική του μορφή. Και μόνο μαύρο. Και οι κυψέλες θα φαίνονται αρκετά. Σαν κάθετος ηλιακός θερμοσίφωνας. Ότι και να το πεις, ωραίο δεν το λες.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Και μετά είναι η αποδοτικότητα. Η Sono λέει πως η ηλιακή ενέργεια στο Sion θα είναι σαν χέρι βοηθείας. Δηλαδή σαν κάποιος να σου πληρώνει τη φόρτιση για 5-6.000 χλμ. το χρόνο. Τα υπόλοιπα 9-10.000 χλμ. τα πληρώνεις κανονικά φορτίζοντας από το δίκτυο.
 
Δεν είναι λίγο το 30% χαμηλότερο κόστος φόρτισης χάρη στον ήλιο, όμως αυτό το νούμερο είναι μέσος όρος, και η καθημερινότητά σου, τα 15 αυτά δωρεάν ηλιακά χιλιόμετρα που αναλογούν σε κάθε μέρα, δεν είναι τόσο απλά. Είχε αρκετό ήλιο σήμερα; Πάρκαρες σε σκιά; Ήταν άλλα παρκαρισμένα κοντά σου; Ναι, σε βάθος χρόνου 365 ημερών, το κόστος προστίθεται, όμως για κάθε μέρα, η διαφορά δεν φαίνεται πολύ.
 
Αυτό που φαίνεται πολύ, αντίθετα, είναι το σχήμα και η σχεδίαση. Ίσως για ένα ταξί ή επαγγελματικό αυτοκίνητο ένα Sion να είναι κατάλληλο, όμως δείχνει πως τα ηλιακά ηλεκτρικά απέχουν σημαντικά από το να τα δούμε στις μεγάλες μάρκες. Όχι γιατί μας τα κρύβουν, ούτε γιατί δεν τους συμφέρει, αλλά γιατί η τεχνολογία ακόμη απέχει, και οι συμβιβασμοί είναι ακόμη μεγάλοι.
 
Εσύ τι λες όμως; Θα το έπαιρνες το SIon ακόμη και αν ήταν από μια μάρκα που εμπιστεύεσαι; Πως σου ακούγονται τα δεωρεάν 5.000 χλμ. το χρόνο; Ή μήπως όχι ακόμη;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

test center
ΜΟΤΟ