
Κάτοχοι υποστηρίζουν ότι η μάρκα δεν τους κάλυψε βλάβη παρόλο που είχαν εγγύηση.
Λένε ότι για να μην σε καλύψουν, τα «ρίχνουν» στην κακή χρήση ή το λάθος καύσιμο.
Ή «κρύβουν» το πρόβλημα, μέχρι να βγει εκτός εγγύησης το αυτοκίνητο.
Υπάρχουν και περιπτώσεις που η μάρκα κάλυψε κάτοχο της παρόλο που ήταν εκτός εγγύησης.
👉 Η γνώμη σου μετράει: Τι πρόβλημα έχεις με το αυτοκίνητο σου ή τη μάρκα;
H εγγύηση προφέρει ασφάλεια και ξεγνοιασιά
Η εργοστασιακή εγγύηση είναι αυτό που κάνει τους περισσότερους αγοραστές να αισθάνονται ασφαλείς με το καινούριο τους αυτοκίνητο. Όταν όμως παρουσιαστεί ένα πρόβλημα (αναπάντεχη βλάβη), κάποιοι «παθόντες» (σε προηγούμενα «κύματα» της δημοσκόπησης μας AutoCheck) ισχυρίζονται ότι η θεωρία απέχει από την πράξη και οι κάτοχοι μένουν «ξεκρέμαστοι» από τη μάρκα.
Όπως αναφέρουν κάτοχοι στο Autocheck, στο οποίο ο κάθε κάτοχος αναφέρει πόσο ευχαριστημένος ή δυσαρεστημένος είναι από τη μάρκα/μοντέλο του, αλλά και σε διάφορα ελληνικά forums και ομάδες στο Facebook, οι βλάβες δεν καλύπτονται πάντα, ακόμα κι αν το όχημα είναι τυπικά εντός εγγύησης. Χωρίς να υιοθετούμε τα γραφόμενα, θα δούμε παρακάτω διάφορα παραδείγματα που έχουμε εντοπίσει.
Λένε ότι τα «ρίχνουν» στην κακή χρήση και το λάθος καύσιμο
Πως γίνεται να μην καλύπτεται μια βλάβη ενώ το όχημα βρίσκεται εντός εγγύησης; Μία από τις δικαιολογίες που αναφέρουν οι κάτοχοι ότι επικαλούνται οι τεχνικοί των μαρκών (για τις οποίες έκαναν την αναφορά τους), είναι η κακή χρήση από τον κάτοχο. Πολλοί οδηγοί συμφωνούν ότι όταν πρόκειται για ακριβή ζημιά, η απάντηση είναι σχεδόν πάντα η ίδια: «Το καύσιμο ή τα λιπαντικά φταίνε».
Ένας κάτοχος SUV έγραψε χαρακτηριστικά: «Το τούρμπο χάλασε στα 42.000 χλμ. και μου είπαν ότι οφείλεται σε «κακή χρήση». Όμως το αυτοκίνητο έκανε μόνο αστική κίνηση και service πάντα στην αντιπροσωπεία».
Άλλος κάτοχος ισχυρίζεται ότι είχε αντίστοιχη εμπειρία, όταν ο υπεύθυνος του συνεργείου της μάρκας του είπε ότι φταίει γιατί οδηγεί «κοφτά».
Σε αρκετές περιπτώσεις, άλλοι οδηγοί αναφέρουν ότι το επίσημο δίκτυο απέρριψε την κάλυψη της εγγύησης, επικαλούμενο κακής ποιότητας καύσιμο. Ειδικά σε περιπτώσεις βλάβης της αντλίας καυσίμου, η οποία είναι και ιδιαίτερα κοστοβόρα βλάβη. Σε μια περίπτωση κάτοχος αναφέρει ότι απέρριψαν αίτημα αλλαγής χαλασμένου μπεκ, ισχυριζόμενοι ότι έβαζε πετρέλαιο χαμηλής ποιότητας.
👉 Η γνώμη σου μετράει: Τι πρόβλημα έχεις με το αυτοκίνητο σου ή τη μάρκα;
Κρύβουν το πρόβλημα, μέχρι να βγει εκτός εγγύησης
Μία ακόμη τακτική που ισχυρίζονται σε επώνυμες αναφορές τους οι κάτοχοι είναι ότι ορισμένα συνεργεία καθυστερούν εσκεμμένα να δηλώσουν πρόβλημα, μέχρι να βγει το όχημα εκτός εγγύησης, ώστε να μη χρεωθεί ο εισαγωγέας το κόστος.
«Από τα 35.000 χλμ. ανέφερα θόρυβο στο κιβώτιο. Μου έλεγαν «φυσιολογικό». Στα 61.000 χλμ., εκτός εγγύησης, μου είπαν ότι θέλει αλλαγή ρουλεμάν», γράφει οδηγός crossover.
Άλλος χρήστης περιγράφει παρόμοια εμπειρία με ψυγείο λαδιού που παρουσίαζε διαρροή, αλλά «η ζημιά καταγράφηκε επίσημα» μόλις ένα μήνα μετά τη λήξη της κάλυψης.
Υπάρχουν και καλές περιπτώσεις (από αναφορές που επιβραβεύουν την μάρκα τους)
Δεν λείπουν όμως και οι θετικές μαρτυρίες. Μαρτυρίες κατόχων που η μάρκα τους στάθηκε δίπλα τους, υποστηρίζοντας τους ακόμη και όταν βρέθηκαν εκτός εγγύησης.
Κάτοχος 6ετούς μοντέλου ανέφερε πως μετά από αστοχία στον εγκέφαλο κινητήρα, η μάρκα ανέλαβε το 50% της δαπάνης, παρότι το όχημα ήταν εκτός εγγύησης.

