
Ο επικεφαλής της Volvo ήταν πριν στην Dyson, με τις ηλεκτρικές σκούπες.
Μοντέλα όπως το EX90 βρέθηκαν με σημαντικά προβλήματα στο λογισμικό.
Η Volvo επανέφερε τον προηγούμενο επικεφαλής της.
Τα προβλήματα λογισμικού είναι τεράστιο ζήτημα για τη νέα φάση της αυτοκίνησης.
Ο επικεφαλής της Volvo ήταν πριν στην Dyson, με τις ηλεκτρικές σκούπες
Η Volvo είχε κάνει μεταγραφή από την Dyson, την βρετανική εταιρεία ηλεκτρικής σκούπας, τον μέχρι πρότινος επικεφαλής της Jim Rowan, παρότι αυτός δεν είχε καμία εμπειρία από αυτοκίνητα. Το σκεπτικό ήταν πως τώρα που το αυτοκίνητο βάζει το λογισμικό πρώτα και τα μηχανικά δεύτερα, χρειάζεται εμπειρία από κάποιον που προέρχεται από μια βιομηχανία καταναλωτικών ειδών, ώστε να μεταμορφώσει και το χώρο του αυτοκινήτου. Η ιδέα αυτή όμως δεν πήγε μακριά αφού νωρίτερα φέτος ο Rowan «έφυγε νύχτα». Ο λόγος ήταν τα πολλά προβλήματα λογισμικού με τα οποία μοντέλα όπως η νέα ναυαρχίδα EX90 βρέθηκαν αντιμέτωπα, με το καλύτερο κομμάτι των πελατών της Volvo να μην χαίρεται ιδιαίτερα.
Μοντέλα όπως το EX90 βρέθηκαν με σημαντικά προβλήματα στο λογισμικό
Η μετατόπιση του κέντρου βάρους της αυτοκίνησης από τα μηχανικά στο λογισμικό δεν έγινε μόνο λόγω ηλεκτροκίνησης, όμως τα ηλεκτροκίνητα είναι αυτά που «βιώνουν» πιο έντονα τα προβλήματα του. Και είναι φυσικό αφού το λογισμικό ελέγχει από τα ηλεκτρικά παράθυρα μέχρι την λειτουργία του κινητήρα και από το χειρόφρενο μέχρι το μασάζ στα καθίσματα. Η εμπειρία του οδηγού πλέον καθορίζεται σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τη σχεδίαση και καλή λειτουργία του λογισμικού, και πολύ λιγότερο από τα μηχανικά, δηλαδή το πώς πάει το αμάξι στο δρόμο, πώς στρίβει και τι οδηγική αίσθηση έχει ο οδηγός. Το ΕΧ90 της Volvo δεν είναι το μόνο αυτοκίνητο στην αγορά με τέτοια ζητήματα, αλλά είναι ίσως από τα ακριβότερα, και η αντίδραση ήταν μεγάλη.
Η Volvo επανέφερε τον προηγούμενο επικεφαλής της
Ο κίνδυνος να καταρρεύσει η καλή φήμη της Volvo έκανε τη μάρκα να επαναφέρει τον προηγούμενο επικεφαλής της Hakkan Samuelsson, να του δώσει δύο χρόνια να «στρώσει» την κατάσταση και να χαράξει μια πορεία που θα βγάλει τη μάρκα από τέτοια προβλήματα. Ήδη ο Samuelsson έκανε περικοπές κοντά 2 δις, απέλυσε 3.000 υπαλλήλους και άλλαξε τα πλάνα της μάρκας για το μέλλον, κυρίως σε θέματα έρευνας. Όμως τα προβλήματα του λογισμικού, παρότι θα λυθούν τώρα, δεν θα εξαφανιστούν. Ο ίδιος προειδοποίησε πως η αυτοκίνηση όπως έχει γίνει τώρα δεν θα μπορέσει ποτέ να είναι αψεγάδιαστη, αφού το λογισμικό είναι κάτι που και δεν ξέρει η αυτοκινητοβιομηχανία καλά, αλλά και δεν ταιριάζει με τους μεγάλους κύκλους ζωής των αυτοκινήτων.
Τα προβλήματα λογισμικού είναι τεράστιο ζήτημα για τη νέα φάση της αυτοκίνησης
Αυτό είναι ένα βαθύτερο πρόβλημα που αφορά τους πάντες, από τις βιομηχανίες μέχρι τα συνεργεία. Το λογισμικό ήρθε για να μείνει, και όσο οι νέες γενιές μπαίνουν πίσω από το τιμόνι, θα είναι κάτι φυσιολογικό, αναμενόμενο και ποθητό. Όμως πολλές μάρκες που εκπόνησαν προγράμματα για νέες πλατφόρμες λογισμικού στα αυτοκίνητά τους στο άμεσο μέλλον δυσκολεύονται πολύ. Το σύστημα Arene της Toyota πάει κάθε χρόνο και πιο πίσω αφού η μάρκα δεν του επιτρέπει να χαλάσει την αξιοπιστία της, ενώ η VW τα «παράτησε» και πλήρωσε την Rivian να της φτιάξει αντίστοιχη πλατφόρμα.
Εσύ τι λες; Φοβάσαι τα προβλήματα λογισμικού στο αμάξι σου και ότι δε θα βρίσκουν πώς να το φτιάξουν;