ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σας πληρώνουν να οδηγείτε σωστά; Η Κορέα με το Driving Score αλλάζουν την οδήγηση

(20/8/2025)
Σας πληρώνουν να οδηγείτε σωστά; Η Κορέα με το Driving Score αλλάζουν την οδήγηση
2 Φωτογραφίες »

Εφαρμογή αξιολογεί την οδήγηση και δίνει εκπτώσεις σε καλούς οδηγούς.
19 εκατομμύρια χρήστες - πάνω από 10 εκατομμύρια κέρδισαν ανταμοιβές.
Ασφαλιστικές μειώνουν τα έξοδα, οι οδηγοί κερδίζουν εκπτώσεις και τα ατυχήματα μειώνονται.
Δημιουργούνται σοβαρά ερωτήματα για τα προσωπικά δεδομένα.

autotriti team

Εφαρμογή αξιολογεί την οδήγηση και δίνει εκπτώσεις σε καλούς οδηγούς

Η Νότια Κορέα πειραματίζεται με μια νέα προσέγγιση στην οδική ασφάλεια, μετατρέποντας την οδήγηση σε… παιχνίδι. Η δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης Tmap δημιούργησε το σύστημα “Driving Score”, που αξιολογεί την οδήγηση με βάση επιτάχυνση, φρενάρισμα, στροφές και υπερβολική ταχύτητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, μεταξύ 2018 και 2020, το πρόγραμμα συνέβαλε στην αποφυγή 31.366 ατυχημάτων, επιβραβεύοντας τους προσεκτικούς οδηγούς με εκπτώσεις σε ασφάλειες και άλλα προνόμια.

19 εκατομμύρια χρήστες - πάνω από 10 εκατομμύρια κέρδισαν ανταμοιβές

Η συμμετοχή έχει εκτοξευθεί, με 19 εκατομμύρια χρήστες μέχρι το τέλος του 2024, εκ των οποίων περισσότεροι από 10 εκατομμύρια κέρδισαν ανταμοιβές. Άλλες πλατφόρμες, όπως το Kakao Map και το Naver Map, έχουν υιοθετήσει παρόμοια συστήματα, ενώ ακόμα και υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων όπως η Socar συμμετέχουν. Σε αντίθεση με πολλές χώρες, οι βαθμολογίες είναι δημόσιες και εμφανίζονται μέσα στις εφαρμογές που χρησιμοποιούν καθημερινά οι Κορεάτες, δημιουργώντας μια μορφή κοινωνικής πίεσης για ασφαλή οδήγηση.

Ασφαλιστικές μειώνουν τα έξοδα, οι οδηγοί κερδίζουν εκπτώσεις και τα ατυχήματα μειώνονται.

Το πλεονέκτημα είναι προφανές: όλοι ωφελούνται όταν οι οδηγοί οδηγούν καλύτερα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες μειώνουν τα έξοδα από ζημιές, οι οδηγοί κερδίζουν εκπτώσεις, και τα οδικά ατυχήματα μειώνονται. “Είναι σπάνιο να υπάρχει τέτοια ευθυγράμμιση συμφερόντων”, σχολιάζει η Chun Ji-yeon από το Korea Insurance Research Institute. Το gamification της οδήγησης δείχνει ότι τα κίνητρα μπορούν να αλλάξουν τη συμπεριφορά χωρίς να χρειάζονται αυστηροί κανόνες.

Δημιουργούνται σοβαρά ερωτήματα για τα προσωπικά δεδομένα

Ωστόσο, η ασφάλεια συνοδεύεται από σοβαρά ερωτήματα για τα προσωπικά δεδομένα. Η συλλογή και η κοινοποίηση δεδομένων οδήγησης δεν είναι αποκλειστικότητα της Κορέας. Στις ΗΠΑ, εταιρείες όπως η LexisNexis και κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετώπισαν αγωγές για τον τρόπο διαχείρισης των δεδομένων. Κριτικοί προειδοποιούν ότι ό,τι ξεκινά ως προαιρετικό μπορεί να εξελιχθεί σε σύστημα παρακολούθησης, με ελάχιστους περιορισμούς. Η κορεατική εμπειρία δείχνει την υπόσχεση των κινήτρων, αλλά και τον κίνδυνο όταν ο «μετρητής» κοιτάζει πιο προσεκτικά από όσο αντιλαμβάνονται οι οδηγοί.

4green
NISSAN