ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μοναδική ελληνική εφευρετικότητα: Φέρι μποτ αντί… γέφυρας!

19.427 Επισκέψεις στο άρθρο (18/8/2025)
Μοναδική ελληνική εφευρετικότητα: Φέρι μποτ αντί… γέφυρας!

Η μοναδική πλωτή γέφυρα της Ελλάδας δε λειτουργούσε για περίπου ένα μήνα.
Έπρεπε να πάει για συντήρηση γιατί είχε λήξει το πιστοποιητικό της…
Αποφασίστηκε η μεταφορά της μες το 15αυγουστο.
Στη θέση της μπήκε ένα φέρι μποτ με ανοιχτές τις πόρτες.

autotriti team

Η μοναδική πλωτή γέφυρα της Ελλάδας δε λειτουργούσε για περίπου ένα μήνα

Η γέφυρα «Αγία Μαύρα» αποτελεί την μοναδική πλωτή γέφυρα της χώρας και μάλιστα είναι ελληνικής κατασκευής. Πρόκειται για μια γέφυρα-πλοίο, που ενώνει το νησί της Λευκάδας με την ηπειρωτική Ελλάδα και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Ελευσίνας το 1985. Η ιδιαιτερότητά της είναι ότι μετακινείται σε προγραμματισμένα εντός της ημέρας χρονικά διαστήματα, επιτρέποντας την διέλευση των πλοίων και επιστρέφει μετά από περίπου 10 λεπτά στη θέση της.

Δείτε εδώ πώς λειτουργεί η πλωτή γέφυρα της Λευκάδας
 

Έπρεπε να πάει για συντήρηση γιατί είχε λήξει το πιστοποιητικό της…

Πριν από περίπου ένα μήνα όμως, η γέφυρα σταμάτησε να λειτουργεί, καθώς έληξε το πιστοποιητικό ασφαλείας της και έπρεπε να πάει είτε για επισκευές είτε να αντικατασταθεί, παραμένοντας κλειστή για τα σκάφη. Ωστόσο όλο αυτό το διάστημα τα οχήματα τη διέσχιζαν κανονικά. Όπως είναι λογικό οι διαμαρτυρίες από κατοίκους και επαγγελματίες του νησιού προς τους αρμόδιους ήταν κάτι παραπάνω από έντονες, καθώς διεκόπη τελείως η μετακίνηση των σκαφών από το στενό της Αγίας Μαύρας, στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.

Αποφασίστηκε η μεταφορά της μες το 15αυγουστο

Έτσι λοιπόν, ένα μήνα μετά, η μήκους 71 μέτρων γέφυρα-πλοίο της Λευκάδας αποσύρθηκε προς το ναυπηγείο ώστε να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες και να μπορέσει να λάβει εκ νέου πιστοποιητικό λειτουργίας. Σύμφωνα με το ανακοινωθέν χρονοδιάγραμμα οι εργασίες θα διαρκέσουν περίπου 2 μήνες. Πώς θα γίνεται όμως η διέλευση των οχημάτων από και προς το νησί;
 

Στη θέση της μπήκε ένα φέρι μποτ με ανοιχτές τις πόρτες

Τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο της γέφυρας ανέλαβε προσωρινά ένα φέρι μποτ. Πρόκειται για το Ε/Ο Παναγία Φανερωμένη, το οποίο εγκαταστάθηκε στο σημείο με ανοιχτές και τις δύο πόρτες, σχηματίζοντας έναν πλωτό δρόμο με δύο λωρίδες κατεύθυνσης, εξυπηρετώντας τα τροχοφόρα που μετακινούνται από και προς το νησί. Μάλιστα, όπως και με την «Αγία Μαύρα», έτσι και η Παναγία Φανερωμένη θα μετακινείται σε προγραμματισμένα διαστήματα, ώστε να επιτρέπει εκ νέου την διέλευση των σκαφών. Ωστόσο οι πρώτες μέρες λειτουργίας της έχουν δυσκολέψει αρκετά τους ταξιδιώτες με ουρές αυτοκινήτων που ξεπερνούν ακόμα και τα δύο χιλιόμετρα, πιθανότατα λόγω του ιδιαίτερου ανάγλυφου του φέρι μποτ που δεν είναι σχεδιασμένο για να περνούν αυτοκίνητα (τόσο οι μπουκαπόρτες όσο και ο χώρος του πάρκινγκ του σκάφους έχουν άγριο ανάγλυφο που δεν μπορείς να το διασχίσεις με ταχύτητα πάνω από 5 χλμ./ώρα.

4green
NISSAN