Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον ένα μακρινό σενάριο για την Ελλάδα.

Το επιχειρηματικό σχέδιο του Διαχειριστή του Δικτύου Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) προβλέπει την κατασκευή περισσότερων από 1500 σταθμών φόρτισης ανά την ελληνική επικράτεια.

Στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση διαθέτει μια εντυπωσιακά ανοδική τάση. Χαρακτηριστικά το πρώτο τρίμηνο του `18, η αύξηση των πωλήσεων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2017 έφτασε το 325%.

Τι αλλάζει με τα ηλεκτρικά στην χώρα μας;

17.567 Επισκέψεις στο άρθρο

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον ένα μακρινό σενάριο για την Ελλάδα, ήδη «δηλώνει το παρών», κάνοντας τα πρώτα της βήματα. Διαβάστε ποια μοντέλα υπάρχουν στην αγορά αυτήν τη στιγμή, αλλά και πως διαμορφώνεται το δίκτυο φόρτισης στη χώρα μας.

Η ηλεκτροκίνηση εδώ και αρκετά χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με τους περισσότερους κατασκευαστές να εξελίσσουν τα δικά τους μοντέλα παραγωγής, αλλά και τεχνολογίες με σκοπό να βελτιστοποιήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.

Ήδη στην Ευρώπη οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων δείχνουν μια τεράστια δυναμική για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το 2017 οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 48,8% συγκριτικά με το 2016 (53,7 % η αύξηση στις χώρες-μέλη της Ε.Ε), ενώ και το πρώτο τρίμηνο του 2018, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι αυξημένες κατά 34,3%, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ακόμα πιο ραγδαία η άνοδος στην Ελλάδα    
Στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση μπορεί να μην είναι ακόμη τόσο διαδεδομένη, ωστόσο διαθέτει μια εντυπωσιακά ανοδική τάση. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το 2017 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, συγκριτικά με το 2016 παρουσίασαν άνοδο 216,7%. Ακόμα πιο εντυπωσιακό ωστόσο είναι το ποσοστό της ανόδου για το πρώτο τρίμηνο του Ά18, το οποίο εκτοξεύτηκε στο 325%!

Προφανώς και μιλάμε για πολύ μικρό αριθμό οχημάτων, ωστόσο όπως καταγράφουν οι στατιστικές, η άνοδος είναι συνεχής και αυξανόμενη, με τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα να κερδίζουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον του κοινού.

Οι υποδομές παίζουν καθοριστικό ρόλο  
Αν θέλουμε να αναλύσουμε λίγο παραπάνω τα αίτια του παραπάνω φαινομένου, αυτά έχουν να κάνουν κυρίως με την έλλειψη υποδομών για ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα μας και συγκεκριμένα τον πολύ μικρό αριθμό σημείων φόρτισης με δημόσια πρόσβαση, αλλά κι την έλλειψη οικονομικών κινήτρων. 

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως στη χώρα μας, δυστυχώς, δεν έχει προβλεφθεί κάποια κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών μοντέλων, όπως στις περισσότερες χώρες της E.E. και οποιαδήποτε πρωτοβουλία, λαμβάνει χώρα από ιδιωτικούς φορείς.

Που μπορώ να φορτίσω στην Ελλάδα;   
Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας ο αριθμός των σταθμών ταχυφόρτισης είναι περιορισμένος και απαριθμεί γύρω στους 60, οι οποίοι μάλιστα ανήκουν σε ιδιώτες. Κατά κύριο λόγο θα τους συναντήσουμε σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων, ενώ ένας μικρός αριθμός υπάρχει και σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.  

Προς το παρών, ο μόνος αυτοκινητόδρομος που παρέχει στους χρήστες του σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, είναι η Ιονία Οδός με δύο εγκαταστάσεις στο ΣΕΑ Φιλιππιάδας στο ρεύμα προς Πάτρα και στο ρεύμα προς Ιωάννινα, που θα τεθέι σε λειτουργία εντός του μήνα. Πέραν αυτών, πάντως, σταθμοί ταχυφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα λειτουργήσουν στο εγγύς μέλλον και στους ΣΕΑ Αμφιλοχίας και Αμβρακίας, ενώ απώτερος σκοπός είναι η ύπαρξη ενός σε κάθε ΣΕΑ

1.500 νέοι σταθμοί μέσα σε μία διετία
Η εικόνα αυτή πάντως αναμένεται να αλλάξει άρδην μέχρι το 2020, αφού στο 1ο συνέδριο Eco Mobility έγινε γνωστό ότι το επιχειρηματικό σχέδιο του Διαχειριστή του Δικτύου Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) προβλέπει την κατασκευή περισσότερων από 1500 σταθμών φόρτισης ανά την επικράτεια.

Το εν λόγω σχέδιο λοιπόν προβλέπει την δημιουργία σταθμών εγκατάστασης στα νησιά, από έναν για τα μικρά και μέχρι δέκα για τα μεγάλα, την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κέρκυρα. Παράλληλα η πρώτη φάση του σχεδίου, περιλαμβάνει την εγκατάσταση σταθμών στο εθνικό οδικό δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας, ενώ μετέπειτα υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία πάνω από 100 σημείων ταχυφόρτισης.

Πάμε τώρα να δούμε τα ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

AUTOFIT PASXA
4green