
Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο ευρύχωρο για οικογένεια το Atto 3.
1.000 ευρώ φθηνότερο είναι το Volvo, πολύ καλύτερο εξοπλισμό, όμως, έχει το BYD.
Το BYD Atto 3 έχει μεγαλύτερη μπαταρία & 80+ χλμ. περισσότερη αυτονομία, σύμφωνα με όσα λένε οι εταιρείες.
Πιο σπορ το Volvo EX30: Έχει 272 άλογα και είναι πισωκίνητο. 204 άλογα και εμπρός κίνηση το BYD.
Στα 30-31.000 ευρώ, ποιο ηλεκτρικό SUV: BYD Atto 3 FWD ή Volvo EX30 Single Motor RWD;
Τα BYD Atto 3 και Volvo EX30 είναι δύο ηλεκτρικά SUV διαφορετικών κατηγοριών και μεγέθους, τα οποία βρίσκονται πολύ κοντά σε πωλήσεις για το πρώτο 8μηνο του 2025. Συγκρίνουμε τις δύο εισαγωγικές εκδόσεις των δύο μοντέλων, αξιολογώντας τις τεχνικές προδιαγραφές και το value for money τους (εξοπλισμός), με δεδομένο ότι έχουν πάνω-κάτω ίδια τιμή αγοράς (30-31 χιλιάδες ευρώ).
Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο ευρύχωρο για οικογένεια το Atto 3
Όπως είπαμε, πρόκειται για δύο μοντέλα που βάσει διαστάσεων τοποθετούνται σε διαφορετικό segment. Το προσφάτως ανανεωμένο BYD Atto 3 είναι μεγαλύτερο και με μήκος στα 4.455 χιλιοστά βρίσκεται στην «καρδιά» των οικογενειακών SUV. Όσον αφορά το Volvo EX30, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο της best-seller κατηγορίας στην ελληνική αγορά, των μικρών SUV πόλης. Έχει μήκος 4.233 χιλιοστών και παρόμοια απόσταση από το έδαφος, όμως δεν έχει τους οικογενειακούς χώρους που προσφέρει το BYD. Χαρακτηριστικότερη περίπτωση είναι το πορτ-μπαγκάζ, που στο Volvo είναι 318 λτ. και στο BYD φτάνει τα 440 λτ..

To BYD Atto 3 έχει μεγαλύτερη μπαταρία και βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα με μία φόρτιση, ενώ το Volvo EX30 επενδύει περισσότερο στις επιδόσεις λόγω ίππων και πισωκίνητου χαρακτήρα.
Μεγαλύτερη μπαταρία & αυτονομία για το προσθιοκίνητο Atto 3 (204 PS), καλύτερες επιδόσεις & πιο γρήγορη φόρτιση το πισωκίνητο EX30 (272 PS)
Κοινό χαρακτηριστικό στα δύο ηλεκτρικά SUV είναι η τεχνολογία κατασκευής στην μπαταρία τους. Αμφότερα έχουν battery pack με τεχνολογία LFP, η οποία μεταξύ άλλων έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, χαμηλό κόστος κατασκευής και μεγάλη ανθεκτικότητα σε υψηλές θερμοκρασίας. Από εκεί και πέρα, τόσο η αξιοποιήσιμη χωρητικότητα όσο και η συνολική ισχύς έχουν σημαντικές διαφορές, την ώρα που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα προσθιοκίνητο (BYD) και ένα πισωκίνητο (Volvo) αυτοκίνητο.
Το Atto 3, λοιπόν, φέρει έναν εμπρός τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ο οποίος παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 60,4 kWh. Η BYD αναφέρει υποσχόμενη αυτονομία 420 χιλιομέτρων, με τη βελτίωση στην ικανότητα ταχυφόρτισης (πλέον στα 110 kW από τα 88 kW) να μειώνει το χρόνο φόρτισης στα 35 λεπτά για το 10-80%.
Στον αντίποδα, το Volvo EX30 θέλει 26 λεπτά στο ίδιο χρονικό διάστημα, διότι αφενός φτάνει τα 150 kW σε φορτιστή DC, αφετέρου έχει και αρκετά μικρότερη ενεργειακά ωφέλιμη μπαταρία, στις 49 kWh. Το γεγονός αυτό οριοθετεί την αυτονομία στα 344 χιλιόμετρα, σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις. Κατά τα άλλα, το EX30 είναι ένα πιο σπορ σε αίσθηση αυτοκίνητο, ελέω του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα των 272 ίππων ο οποίος συνδέεται με τους πίσω τροχούς. Η ροπή του στα 343 Nm εξασφαλίζει πιο ξαφνικό τίναγμα και αρκετά καλύτερες επιδόσεις, όπως άλλωστε αποτυπώνεται και στις εργοστασιακές μετρήσεις των δύο μαρκών (0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 για το EX30, 7,3 δλ. το Atto 3).
Σελίδα 2 | Εσωτερικό – Εξοπλισμός |
Σελίδα 3 | Η γνώμη μας - Τιμές, εξοπλισμοί & τεχνικά χαρακτηριστικά |