Πως θα σας φαινόταν μια Jaguar με το έμβλημα της Peugeot;

Πως θα σας φαινόταν μια Jaguar με το έμβλημα της Peugeot;

Ιαγουάρος με λιοντάρι

3.603 Επισκέψεις στο άρθρο (5/11/2015)

Αν και ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη πληροφόρηση, ούτε όμως και διάψευση, ο γάμος της χρονιάς ετοιμάζεται και μένει να δούμε αν θα ολοκληρωθεί το 2015.

Ο γάμος Jaguar με Peugeot δεν είναι κάτι που περιορίζεται στα στενά όρια των δύο εταιρειών. Και αυτό γιατί μιλάμε για την ένωση δύο μεγάλων ομίλων. Του ομίλου Tata, δηλαδή Jaguar και Land Rover και του ομίλου PSA, δηλαδή Peugeot και Citroen.
Αν δεν το έχετε καταλάβει ήδη, τα τελευταία δέκα χρόνια όλες οι εταιρείες μπήκαν σε κάποιου είδους συνεργασία ή ακόμη και σε συγχωνεύσεις για να επιβιώσουν από την λαίλαπα του διοξειδίου του άνθρακα που τις ανάγκασε σε τεράστιες επενδύσεις εν μέσω κρίσης.
Σήμερα ακόμη μία λαίλαπα ξεκίνησε με τους ρύπους ΝΟx και τις αλλαγές που θα αναγκαστούν να κάνουν οι κατασκευαστές για να ευθυγραμμιστούν με τις νέες νόρμες και τους τρόπους μέτρησης. 
Επιπλέον υπάρχουν και ανάγκες για επέκταση της γκάμας ή πρόσβαση σε άλλες αγορές. Αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη ο μόνος όμιλος που δεν έχει κάποιου είδους στενή συνεργασία, είναι ο γαλλικός PSA. Με έμφαση στις κατηγορίες από μίνι μέχρι μεσαία, οι Γάλλοι δεν έχουν ιδιαίτερη ανάγκη από μια συνεργασία που θα τους έφερνε μεγάλα και βαρύτερα μοντέλα. Έχουν όμως ανάγκη από επέκταση σε νέες αγορές. 
Με την κύρια αγορά της PSA αυτή τη στιγμή να είναι η Κίνα, η είσοδος σε μία φρέσκια αγορά θα ήταν ιδανική. Ποια; Της Ινδίας. Ο ινδικός κολοσσός Tata είναι η εταιρεία πίσω από τις βρετανικές Jaguar και Land Rover, αλλά και ο κατασκευαστής του γνωστού Nano, του πιο φθηνού αυτοκινήτου στον κόσμο. Το Nano όμως δεν είναι εμπορικά ιδιαίτερα επιτυχημένο. Στα εργοστάσια παραγωγής το Nano δεν καλύπτει την χωρητικότητα και αφήνει έτσι δύο βάρδιες έτοιμες να παράξουν άλλα μοντέλα. 
Η PSA με τον γάμο αυτό αποκτά πρόσβαση στην ινδική αγορά με μοντέλα εγχώριας παραγωγής και άρα πιο προσιτά λόγω των χαμηλών εργατικών και της εγγύτητας με τα γαλλικά εργοστάσια στην Κίνα. Η Ινδία έχει 1,3 δισεκατομμύρια πληθυσμό και τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς αυτοκινήτου.
Το όφελος για την Tata, από την άλλη, είναι σημαντικό. Αποκτά πρόσβαση σε μία σειρά τεχνολογιών αιχμής, ντίζελ κινητήρες, υβριδικά συστήματα, αγωνιστικές πλατφόρμες αλλά και ολόκληρες γκάμες μοντέλων με τα μηχανικά τους μέρη που η Jaguar και η Land Rover δεν έχουν.
Με την επέκταση της Jaguar προς τα κάτω, μετά το λανσάρισμα της μεσαίας πισωκίνητης XE, η επόμενη φάση είναι ένα μικρομεσαίο premium αυτοκίνητο απέναντι στις Α-Class και την Σειρά 1. Η Peugeot όχι μόνο διαθέτει την τεχνολογία, αλλά έχει και την ικανότητα υλοποίησης premium μοντέλων όπως ολόκληρη η σειρά DS της Citroen.
Οι δύο όμιλοι ταιριάζουν γάντι μεταξύ τους, και το μόνο που μένει είναι να δούμε να γίνονται οι γάμοι. Εσείς πως το βλέπετε όμως; Θα κερδίσει η Peugeot/Citroen από αυτή τη συνεργασία; Θα γίνουν τα μοντέλα του ομίλου πιο ανταγωνιστικά; Και τελικά θα σημάνει αυτό την καθιέρωση της Jaguar σε όλες τις αγορές; Τι λέτε;  
Toyota
moto