ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μαζική ανάκληση για το Xiaomi SU7: Πάνω από το 1/3 των αυτοκινήτων - μετά από θανατηφόρο δυστύχημα

(23/9/2025)
Μαζική ανάκληση για το Xiaomi SU7: Πάνω από το 1/3 των αυτοκινήτων - μετά από θανατηφόρο δυστύχημα
2 Φωτογραφίες »

116.887 οχήματα SU7 ανακαλούνται μετά από δυστύχημα με 3 νεκρούς.
Ανεπαρκή ικανότητα αναγνώρισης στο Autopilot βλέπει η Κρατική Διοίκηση.
Το θανατηφόρο δυστύχημα του Μαρτίου λόγω έργων.
Η Λύση με over the air update και ο αντίκτυπος.

autotriti team

116.887 οχήματα SU7 ανακαλούνται μετά από δυστύχημα με 3 νεκρούς

Η Xiaomi, ο κινεζικός κολοσσός τεχνολογίας, προχωρά σε μια τεράστια ανάκληση για το δημοφιλές ηλεκτρικό της μοντέλο, SU7 που περιμένουμε να έρθει στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, στην Κίνα, έπειτα από τον εντοπισμό σοβαρών ελαττωμάτων στο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης. Η απόφαση αυτή έρχεται περίπου έξι μήνες μετά από ένα τραγικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε τρεις φοιτητές και έθεσε υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης του οχήματος.Συνολικά, 116.887 οχήματα SU7, τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ Φεβρουαρίου 2024 και Αυγούστου 2025, καλούνται για διόρθωση. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί περίπου στο 38% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου από την κυκλοφορία του στις αρχές του 2024.

Ανεπαρκή ικανότητα αναγνώρισης στο Autopilot βλέπει η Κρατική Διοίκηση


 Σύμφωνα με την Κρατική Διοίκηση Ρύθμισης της Αγοράς της Κίνας, το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης του SU7 παρουσιάζει «ανεπαρκή ικανότητα αναγνώρισης και ενδέχεται να μην εντοπίζει και να μην προειδοποιεί επαρκώς τους οδηγούς σε ορισμένα σενάρια». Συγκεκριμένα, η λειτουργία υποβοηθούμενης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο (Navigate on Autopilot) μπορεί να μην παρέχει τις απαραίτητες προειδοποιήσεις σε ακραίες συνθήκες, όπως απαιτείται από τα συστήματα Επιπέδου 2.

Το θανατηφόρο δυστύχημα του Μαρτίου λόγω έργων

Η ανάκληση συνδέεται άμεσα με ένα δυστύχημα που συνέβη τον περασμένο Μάρτιο στον αυτοκινητόδρομο Dezhou-Shangrao. Ένα SU7, με ενεργοποιημένο το σύστημα Navigate on Autopilot και ταχύτητα 116 χλμ/ώρα, πλησίαζε μια ζώνη με κατασκευαστικά έργα. Το σύστημα φέρεται να εξέδωσε προειδοποίηση για «εμπόδιο μπροστά» και να ξεκίνησε την πέδηση. Ο οδηγός παρενέβη, στρίβοντας αριστερά και φρενάροντας ελαφρά, προτού επαναφέρει το όχημα δεξιά. Λίγες στιγμές αργότερα, το αυτοκίνητο προσέκρουσε με ταχύτητα 97 χλμ/ώρα σε ένα τσιμεντένιο διαχωριστικό και τυλίχθηκε στις φλόγες, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι τρεις επιβαίνοντες.

Η Λύση με over the air update και ο αντίκτυπος

Η Xiaomi διαβεβαίωσε ότι το πρόβλημα θα επιλυθεί μέσω μιας εξ αποστάσεως ενημέρωσης λογισμικού (over-the-air update), αποφεύγοντας έτσι την ανάγκη για φυσική παρουσία των οχημάτων στα συνεργεία. Η κίνηση αυτή συμπίπτει με την επικείμενη εφαρμογή νέων, αυστηρότερων προτύπων ασφαλείας στην Κίνα για οχήματα με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης Επιπέδου 2, τα οποία θα τεθούν σε ισχύ το 2027.
«Μια ανάκληση λόγω ελαττωματικού συστήματος μπορεί να αποτρέψει ορισμένους καταναλωτές από το να αγοράσουν αυτοκίνητα της Xiaomi», δήλωσε ο Chen Jinzhu, Διευθύνων Σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Shanghai Mingliang Auto Service. «Ωστόσο, η ανάκληση δείχνει επίσης τη δέσμευση και την εμπιστοσύνη της Xiaomi στην επίλυση των προβλημάτων».