
Οι Αθηναίοι τα βλέπουμε από μικρά παιδιά.
Υπάρχουν εδώ και δεκαετίες «χωμένοι» στην άσφαλτο.
Η χρήση τους έχει ξεπεραστεί και πλέον όποτε στρώνεται νέα άσφαλτος αφαιρούνται.
Στη θέση τους βάφεται ένας κίτρινος κύκλος στην άσφαλτο.
Οι Αθηναίοι τα βλέπουμε από μικρά παιδιά
Όποιος έχει μεγαλώσει στην πρωτεύουσα και κυκλοφορεί σε κεντρικές περιοχές ειδικά με τα ΜΜΜ, τότε πιθανόν να έχει προσέξει τους μπρούτζινους κύκλους που βρίσκονται «χωμένοι» μέσα στην άσφαλτο. Η ύπαρξή τους αποτελεί μυστήριο για πολύ κόσμο, ενώ το χρυσαφί γυαλιστερό τους χρώμα τους κάνει ορατούς σε οδηγούς και πεζούς.
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
![]() | Πώς μπορώ να αγοράσω αγροτικό αυτοκίνητο ως ιδιώτης; |
![]() | Ελληνική αντιπροσωπεία «φάντασμα» της Toyota: Πού βρίσκεται; |
![]() | Πού πήγαν τα λεφτά της θρυλικής Mercedes του Δηλαβέρη στον Πειραιά; |
Υπάρχουν εδώ και δεκαετίες «χωμένοι» στην άσφαλτο
Η τοποθέτησή τους στους κεντρικούς δρόμους σε Αθήνα και Πειραιά έγινε πριν από αρκετές δεκαετίες και ο ρόλος τους σχετίζεται με τα Μέσα Μαζικής Mεταφοράς και πιο συγκεκριμένα τα τρόλεϊ. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για σημάδια που απευθύνονται στους οδηγούς των τρόλεϊ πως στο σημείο πραγματοποιείται αλλαγή δικτύου τροφοδότησης, ενώ ήταν απαραίτητες για την ασφάλεια του δικτύου ρεύματος.
Η χρήση τους έχει ξεπεραστεί και πλέον όποτε στρώνεται νέα άσφαλτος αφαιρούνται
Σήμερα δεν έχουν χρησιμοποιούνται και για αυτό το λόγο όταν τοποθετείται νέα άσφαλτος στο σημείο αφαιρούνται. Για λόγους ενημέρωσης στη θέση τους βάφεται ένας κίτρινος κύκλος, ώστε οι οδηγοί να είναι ενήμεροι για την αλλαγή δικτύου στο σημείο.
Στη θέση τους βάφεται ένας κίτρινος κύκλος στην άσφαλτο
Τέλος, συνήθως η ύπαρξή τους συνδυάζεται με την παρουσία οθονών στις εναέριες γραμμές που δείχνουν την κατεύθυνσή τους σε διασταυρώσεις όπου περνούν περισσότερα από ένα δρομολόγια με διαφορετική κατεύθυνση. Σε αυτά τα σημεία οι γραμμές «στρίβουν» μέσω ενός ειδικού μηχανισμού, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις ράγες του τρένου, πριν περάσει από το σημείο το τρόλεϊ, ειδοποιώντας τον οδηγό μέσω της σχετικής εναέριας μικρής οθόνης που ακολουθεί του μηχανισμού.