ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κίνηση στην Αθήνα: Γιατί περισσότεροι δρόμοι δεν αρκούν για να πάψει το μποτιλιάρισμα;

1.071 Επισκέψεις στο άρθρο (22/7/2025)
Κίνηση στην Αθήνα: Γιατί περισσότεροι δρόμοι δεν αρκούν για να πάψει το μποτιλιάρισμα; | autotriti.gr

Κίνηση στην Αθήνα: Γιατί περισσότεροι δρόμοι δεν αρκούν για να πάψει το μποτιλιάρισμα; | autotriti.gr

Η Αττική Οδός ήταν ο τελευταίος μεγάλος δρόμος που φτιάχτηκε για την πρωτεύουσα.
100 ώρες το χρόνο περνάνε οι Αθηναίοι μποτιλιαρισμένοι στους δρόμους.
Το μετρό και οι συγκοινωνίες είναι η απάντηση, λένε οι ειδικοί.
Το αυτοκίνητο ως μέσο κίνησης στην Αθήνα δεν έχει μέλλον.

autotriti team

Η Αττική Οδός ήταν ο τελευταίος μεγάλος δρόμος που φτιάχτηκε για την πρωτεύουσα

Μπορεί το αυτοκίνητο για να κατέβεις στην Αθήνα να είναι ο μόνος τρόπος. Μπορεί να είναι ο καλύτερος τρόπος. Μπορεί να είναι και απλά ο εύκολος τρόπος. Είναι όμως ο χειρότερος τρόπος, και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, αφού το μποτιλιάρισμα γίνεται ήδη και θα γίνει ακόμα χειρότερο. Τι θα γίνει όμως με τους δρόμους της Αθήνας;

Δεν θέλει να είσαι επιστήμονας για να ξέρεις ότι μετά την Αττική Οδό στην Αθήνα δεν φτιάχτηκε ούτε ένα χιλιόμετρο νέου δρόμου. Και αν ρωτήσεις τους οδηγούς που είναι «κολλημένοι» στον Κηφισό ή την Κηφισίας θα σου πουν πως αυτή είναι η αιτία για το μποτιλιάρισμα. Πως τα αυτοκίνητα είναι πολλά και οι δρόμοι λίγοι. Και έχουν δίκιο, ειδικά με δεδομένο πως τα αυτοκίνητα συνεχώς αυξάνονται ενώ οι δρόμοι όχι. Και έτσι από το 2018 μέχρι σήμερα οι χαμένες ώρες στο δρόμο σχεδόν διπλασιάστηκαν από 3,5 εκατομμύρια στα 6,5 εκατομμύρια. Με οικονομικό κόστος 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

100 ώρες το χρόνο περνάνε οι Αθηναίοι μποτιλιαρισμένοι στους δρόμους

Ο μέσος Αθηναίος περνά 4 μέρες της ζωής του κάθε χρόνο κολλημένος στο μποτιλιάρισμα. Μία απόσταση 10 χιλιομέτρων στην Αθήνα θέλει κατά μέσο όρο 30 λεπτά για να διανυθεί. Η λέξη κλειδί είναι  ο «μέσος όρος» γιατί αυτό σημαίνει πως οι μετρήσεις είναι για όλη τη μέρα (μέρα νύχτα), με κίνηση ή χωρίς, και πως οι μισές διαδρομές που γίνονται σε αυτά τα 10 χιλιόμετρα παίρνουν περισσότερο από μισή ώρα. Είναι πολύ. Και θα γίνει ακόμη χειρότερα. Οι επιστήμονες του Πολυτεχνείου προβλέπουν ακομα 20% αύξηση σε αυτές τις διαδρομές στα επόμενα λίγα χρόνια. Δηλαδή ακόμη 6 λεπτά ανά διαδρομή, ακόμη μία μέρα το χρόνο κολλημένοι στην κίνηση.

Το μετρό και οι συγκοινωνίες είναι η απάντηση λένε οι ειδικοί

Δεν είναι όμως μόνο οι δρόμοι που δεν φτιάχτηκαν από την Αττική Οδό και μετά. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Αθήνας είναι πως από τη μέρα που άνοιξε το μετρό, η επέκτασή του πάει με ρυθμούς χελώνας. Μπήκαμε στη λογική πως τώρα έχουμε μετρό, λες και είναι ένα έργο που φτιάχνεις μία φορά και τελειώνεις, και το ξεχάσαμε πως θέλει συνεχή επέκταση. Οι ειδικοί εξηγούν πως χωρίς μετρό αλλά και άλλες συγκοινωνίες, όλο και περισσότερα αυτοκίνητα θα προστίθενται στο οδικό δίκτυο, το οποίο έχει ξεπεράσει την χωρητικότητα σε αυτοκίνητα. Από το 2004 μέχρι σήμερα, σε 21 χρόνια, το δίκτυο έπρεπε να είχε 4πλασιαστεί με 8 γραμμές και 200 στάσεις. Καμία σχέση. Ακόμα χειρότερα, το δίκτυο λεωφορείων και αυτό δεν αυξήθηκε, η χάραξη των διαδρομών δεν άλλαξε και οι λεωφορειόδρομοι δεν βοήθησαν.

Το αυτοκίνητο ως μέσο κίνησης στην Αθήνα δεν έχει μέλλον

Για όσους ελπίζουν πως το αυτοκίνητο στην Αθήνα θα μπορέσει να κινηθεί κάποια στιγμή ταχύτερα, δυστυχώς τα νέα είναι άσχημα. Όχι μόνο δεν υπάρχει τρόπος, αφού δεν υπάρχουν δρόμοι, αλλά δεν είναι ούτε καν η λύση. Το Πανεπιστήμιο Πατρών εξηγεί πως η αποσυμφόρηση στους δρόμους θα έρθει μόνο όταν δούμε ένα δίκτυο μετρό με συρμούς κάθε 3 λεπτά σε δίκτυο 8 γραμμών και 200 σταθμών που θα εξυπηρετεί 20.000 επιβάτες την ώρα. Ένα τέτοιο δίκτυο θα προσφέρει την ίδια αποσυμφόρηση με την κατασκευή δρόμων στην Αθήνα μήκους 110 χιλιομέτρων. Αυτό φυσικά είναι αδύνατο, η επέκταση του μετρό όμως όχι. Εν τω μεταξύ περισσότερα δρομολόγια και λεωφορεία θα δώσουν λύση στο πρόβλημα, όμως αυτό θα δουλέψει μόνο αν μειωθούν τα αυτοκίνητα στους δρόμους, ακόμη και με αποκλεισμους από τον δακτύλιο. Ακόμη χειρότερα νέα για όσος επιμένουν με το αυτοκίνητο δηλαδή.

Εσύ θα αφήσεις το αυτοκίνητο αν έχεις καλύτερη συγκοινωνία; Και πόσο ελπίζεις πως κάποια μέρα θα μπορείς να οδηγείς με το αυτοκίνητο στην Αθήνα;

Smart
NEXEN N BLUE S