H μάσκα σκύβει πολύ περισσότερο πάνω από το δρόμο από ότι μέχρι πρότινος. Οι τρεις αεραγωγοί κάτω από το καπό παραπέμπουν στο παλιό quattro μοντέλο. Τα λεπτά LED έχουν σχήμα που θυμίζει βέλος.

Μυώδες πίσω μέρος: τα μεγάλα πίσω φώτα έχουν κι εδώ ένα γραφικό σε στιλ βέλους.

Καθαρές ακμές και γωνίες στο ταμπλό του Α1. Τα ψηφιακά όργανα δίδονται από τη βάση ενώ έξτρα είναι το πολύ μεγάλο infotainment με την οθόνη των 10,1 ιντσών.

Κορυφαία θέση οδήγησης και άνετοι χώροι εμπρός, αλλά…

…πίσω οι πιο υψηλόσωμοι, όπως ο συνεργάτης μας, θα νιώσουν λίγο στριμωγμένοι.

To νέο Α1 δείχνει μεγαλύτερο και πιο αρχοντικό από ότι πραγματικά είναι. Η πολύ πλατιά τρίτη κολώνα, η χαμηλή οροφή και οι μικροί πρόβολοι συνθέτουν την εικόνα του.

Οδηγούμε το νέο Audi A1

13.003 Επισκέψεις στο άρθρο (15/12/2018)

Limit-up για τα μικρά: H δεύτερη γενιά του Audi Α1 έρχεται με νέα τεχνολογία και φρέσκο ντιζάιν. Το πολυτελές μικρό θα διατίθεται μόνο ως πεντάθυρο και βενζινοκίνητο. Στις πρώτες βόλτες γνωρίσαμε το 1.000άρη κινητήρα.

Tι μας άρεσε και τι όχι
Δείχνει πολύ όμορφο το νέο Α1, τόσο έξω όσο και μέσα. Στο δρόμο είναι πολύ σβέλτο και ευέλικτο. Στην αρχή θα είναι διαθέσιμο μόνο με δύο κινητήρες.

Η αλήθεια είναι ότι δεν τα βρήκε και πολύ εύκολα μέχρι τώρα το νέο Α1. Προέκυψε το 2010 ως σκέψη για αντίδραση απέναντι στο Μini, ωστόσο έμεινε στη σκιά του lifestyle μικρού της BMW. Είναι ενδεικτικό ότι, στην πιο κρίσιμη αγορά και για τα δύο μοντέλα, τη Γερμανική, το Α1 έχει πουλήσει 16.000 αυτοκίνητα έως τον Οκτώβριο ενώ το Mini στην ίδια περίοδο έχει φτάσει τις 41.000 μονάδες. Και σα να μην έφτανε αυτό, πρέπει να σκεφτεί κανείς και τον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει και στο εσωτερικό του ομίλου: είτε πρόκειται για τα SEAT Ibiza, Skoda Fabia ή και VW Polo – όλα σαφώς πιο προσιτά, ενδιαφέροντα και με καλή κατασκευή. Και με τα ίδια, «ομιλικά» μηχανικά μέρη. 

Έφτασε όμως η ώρα και για την Audi να αντεπιτεθεί. Φυσικά, η νέα γενιά του A1 βασίζεται κι εκείνη στην καθιερωμένη πια πλατφόρμα MQB Α0 του ομίλου, ενώ μέχρι πρότινος πατούσε πάνω στο παλιότερο δάπεδο με τον κωδικό PQ 25. Ταυτόχρονα, το νέο Α1 θα το βλέπουμε αποκλειστικά ως πεντάθυρο. Μικρή διαφορά αυτή πρακτικά για την Audi, αφού όπως λέει και η ίδια, το 80% των παραγγελιών αφορούσαν ούτως ή άλλως την πεντάθυρη εκδοχή. Κι ενώ η παραγωγή της πρώτης γενιάς γινόταν στις Βρυξέλλες, τώρα την έχει αναλάβει η SEAT και το διάσημο Μαρτορέλ στην Ισπανία, δίπλα στη Βαρκελώνη. 

Αυτό που έχει αλλάξει πλήρως είναι το ντιζάιν. H Audi κάνει με άνεση πολλές παραπομπές στο παλιό, κλασικό quattro – όπως για παράδειγμα με τους τρεις αεραγωγούς ανάμεσα σε καπό και μάσκα. Η γρίλια είναι χαμηλότερα στο δρόμο από ότι παλιότερα ενώ οι θόλοι των τροχών και τα φτερά είναι πολύ πιο τονισμένα. Ταυτόχρονα, οι πλατιές τελευταίες κολόνες και η γραμμή της οροφής παραπέμπουν ευθέως στο Q2, με όλο το όχημα να έχει περισσότερες γωνίες και ακμές από ότι πριν. Σίγουρα του ταιριάζει καλύτερα. 

Επίσης, το Α1 είναι μεγαλύτερο από ότι πριν – πήρε 5,6 πόντους σε μήκος και έφτασε τα 4,03 μέτρα, ωστόσο αυτό που μετράει πιο πολύ είναι η αύξηση 9,4 πόντων που δέχτηκε το μεταξόνιο το οποίο ανέρχεται πλέον σε 2,56 μέτρα. Παρόλα αυτά η μεταβολή αυτή δεν είναι 100% αντιληπτή και δεν αντανακλάται πλήρως στην καμπίνα. Εμπρός ο χώρος είναι κλασικός για την κατηγορία και σίγουρα υπερικανοποιητικός. Πίσω ωστόσο υπάρχει κάποια στενότητα. Οι πιο υψηλοί θα πρέπει να διπλωθούν λίγο και να γείρουν το κεφάλι τους – ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε μικρό αυτοκίνητο. Με σεβαστό χώρο αποσκευών κιόλας, αφού το πορτ-μπαγκάζ μεγάλωσε κατά 65 λίτρα και φτάνει στα 335 πλέον ή στα 1.090 με την αναδίπλωση του καθίσματος (μέχρι τώρα ήταν 920 λίτρα το μέγιστο). 

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα πέρασε και στο εσωτερικό με κάθε είδους αιχμηρά σχήματα σε διάφορα σημεία. Σίγουρα ελκυστικό. Επίσης, από τη βάση κιόλας, διατίθενται τα ψηφιακά όργανα με μια οθόνη 10,25 ιντσών. Το Virtual Cockpit είναι μεν έξτρα, αλλά πολύ προσιτό (150 ευρώ είναι η τιμή στο εξωτερικό). Στα έξτρα υπάρχει και το MMI Navi Plus με οθόνη 10,1 ιντσών, αλλά πολύ πιο υψηλή τιμή. 

Ένα μεγάλο θέμα παραμένει η εξατομίκευση και ο αγοραστής θα μπορεί να συνδυάσει ελεύθερα στοιχεία εξωτερικού και εσωτερικού εξοπλισμού. Υπάρχουν δέκα εξωτερικά χρώματα και δύο χρώματα αντίθεσης για την οροφή και κάποια περιφερειακά. Σε αυτά προσθέστε και κάποια ακόμα οπτικά πακέτα. Η Audi δε διστάζει να μιλήσει για 1 εκατομμύριο συνδυασμούς. Και ποιος μπορεί να τη διαψεύσει; 

Σημαντικά πιο απλή είναι η διαθεσιμότητα από πλευράς κινητήρων. Η εκκίνηση δίνεται με τον 1,0 TSI των τριών κυλίνδρων και 116 ίππων (έκδοση 30 TFSI). Κατόπιν ακολουθεί ο τετρακύλινδρος 1,5 με 150 ίππους (35 TFSI) αλλά και ο δίλιτρος με τους 200 ίππους (40 TFSI). Αργότερα θα μπει στο παιχνίδι ο δεύτερος 1.000άρης με τους 95 ίππους (25 TFSI). Στην Ελλάδα έχουν γίνει γνωστές μόνο οι τιμές της 1,0 έκδοσης η οποία ορίστηκε στα 19.950 ευρώ (95 ίπποι) και στα 22.200 ευρώ (116 ίπποι). 

Κι αυτή ακριβώς είναι που οδηγήσαμε εμείς. Ο τρικύλινδρος είναι ένας πολύ συμπαθητικός λιλιπούτειος ήρωας με ζωή μέσα του και πολύ τράβηγμα. Ακούγεται λίγο «βραχνιασμένος» και τραχύς και ο ήχος του περνάει στο εσωτερικό, κι ας έχει την τοπ μόνωση το Α1. Κινεί δε με μεγάλη άνεση το Α1 και του δίνει σβέλτες επιδόσεις αν και σε κάποιες ορεινές, απαιτητικές διαδρομές θα φανεί ότι χάνει κάποιες ανάσες. Η δε ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή από πλευράς Audi κι έτσι διαχειρίζεται με μεγάλη αυτοπεποίθηση όλες τις καμπές. Από την άλλη όμως, θα περάσει όμως και κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες λίγο πιο έντονα στην καμπίνα. Ωστόσο, να σημειωθεί, το test car είχε ζάντες 18 ιντσών που σίγουρα έπαιξαν και αυτές το ρόλο τους. Περισσότερα θα δούμε επί ελληνικού εδάφους όταν θα γίνουν οι δοκιμές και τα συγκριτικά, είτε με απλά, είτε και με premium μοντέλα. Βλέπετε, ούτε και τώρα θα τα βρει εύκολα εμπρός του το Α1. 

Η άποψή μας
Το Α1 είναι μια τεράστια πρόοδος σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο. Έχει κομψό ντιζάιν, ευέλικτη συμπεριφορά στο δρόμο και μπορεί να καλύψει οποιαδήποτε ανάγκη στον τομέα του εξοπλισμού. Απλώς στην αρχή θα υπάρχει μόνο ένας διαθέσιμος κινητήρας.  

Toyota
test center