Οι 10 «εραστές» & οι αντίστοιχοι «αρνητές» των ηλεκτρικών

23.308 Επισκέψεις στο άρθρο (24/6/2021)

Η ηλεκτροκίνηση μπήκε και μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας. Το πλάνο εξέλιξής της προχωράει με αυστηρά αλλά και σίγουρα βήματα και όλοι εμείς προετοιμαζόμαστε να ζήσουμε τη μεγαλύτερη αλλαγή που συμβαίνει εμπρός στα μάτια μας, από την αρχή της ιστορίας της αυτοκίνησης. Για την ώρα έχουμε χωριστεί πάλι σε δύο στρατόπεδα. Τους «εραστές» και τους «πολέμιους» των ηλεκτρικών.

Ξεκινώντας με τους υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση που είναι ουσιαστικά αυτή που τα επιβάλλει με «πρόφαση» την κλιματική αλλαγή και τις βλαβερές συνέπειες των ρύπων από τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Ένα θέμα που έχει μεγάλες προεκτάσεις βέβαια και βρίσκει απέναντί του τους «αρνητές», οι οποίοι πιστεύουν πως θα μπορούσαν να περιοριστούν οι ρύποι με πιο δραστικούς τρόπους και όχι απαραίτητα από τα αυτοκίνητα. Βεβαίως υπάρχουν και οι παραδοσιακοί που γενικά δεν αγαπούν την Ευρώπη και τις πρακτικές της σε διάφορα ζητήματα.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Μετά το πολιτικό σκέλος, τη σκυτάλη παίρνουν οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτές προσπαθούν να κάνουν ό,τι καλύτερο γίνεται και εξελίσσουν καθημερινά την τεχνολογία τους ώστε να πείσουν και αυτούς που δεν τα θέλουν. Προφανώς τα αντιμετωπίζουν λοιπόν ως «δικά τους παιδιά» και έχουν αρχίσει να τα «θέλουν», ενώ στην αρχή απλώς τα «χρειαζόντουσαν» για να μειώσουν τον μέσο όρο των ρύπων των μοντέλων τους και να μην πληρώνουν υπέρογκα πρόστιμα στην Ε.Ε.. Απέναντι σε αυτούς στέκονται οι καταναλωτές όμως που δεν πείθονται ούτε από τις φοροελαφρύνσεις που τα αφορούν, ούτε από τα κίνητρα για την αγορά τους, θεωρώντας επιπλέον πως δεν είναι έτοιμα ακόμα για να καλύψουν τις ανάγκες τους όπως είναι τα συμβατικά μοντέλα.
 
Στους υποστηρικτές είναι σίγουρα οι μεγαλουπόλεις όλου του κόσμου, αφού είναι σαφώς πιο «καθαρά» από τα συμβατικά αυτοκίνητα τουλάχιστον γι' αυτές, μειώνοντας δραστικά και αποτελεσματικά τα επίπεδα ρύπανσης τους. Από την άλλη δεν τα θέλουν τα βενζινάδικα για οικονομικούς λόγους…
 
Το ίδιο ισχύει και για τις «γειτονιές». Αυτές τα θέλουν όμως και για έναν επιπλέον λόγο που είναι η μείωση της ηχορύπανσης. Σκεφτείτε μια πόλη που θα κινούνται σε αυτή μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.... Ο μόνος θόρυβος που θα ακούγεται θα είναι από την κύλιση των ελαστικών τους. Δεν είναι και λίγο! Από την άλλη και εδώ υπάρχουν και κάποιοι που δεν τα θέλουν. Όπως οι φιλόζωοι και τα ίδια τα αδέσποτα που τρομάζουν με αυτά αφού δεν τα αντιλαμβάνονται, και όλοι οι συνάνθρωποί μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα με την όραση ή την ακοή τους όταν είναι πεζοί.
  
Προφανώς τα ηλεκτρικά τα θέλει και η Δ.Ε.Η ή ο εκάστοτε πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας. Με τη χρήση τους θα ανέβει η κλίμακα χρέωσης στα νοικοκυριά που έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πως η τιμή της κιλοβατώρας θα παραμείνει σταθερή αν πάρουμε όλοι. Απέναντί τους βρίσκονται τα συνεργεία και οι βενζινοπώλες, με πολλούς από τους τελευταίους να έχουν φροντίσει να τοποθετήσουν σταθμούς φόρτισης στα πρατήριά τους για να μειώσουν τη «χασούρα» μέσω της χρονοχρέωσης για κάθε φόρτιση.
 
Περνώντας στις χώρες που έχουν ένα επιπλέον λόγο να τα θέλουν, σίγουρα σε αυτές ανήκουν η Βολιβία που είναι η μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής λιθίου και η Κίνα που ελέγχει το μεγαλύτερο ποσοστό των αποθεμάτων κοβαλτίου (και τα 2 είναι βασικά «συστατικά» για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου) αλλά και την κατασκευή των μπαταριών. Απέναντί τους βρίσκονται φυσικά οι Αμερικάνοι που δεν θέλουν ανταγωνισμό, θέλουν όμως τα ηλεκτρικά με τον τρόπο που τα κάνει η Tesla…
 
Ξεκινώντας αντίστροφα τώρα, αυτοί που σίγουρα δεν τα θέλουν είναι οι «γρήγοροι». Και αυτό γιατί κανένα ή σχεδόν κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι απόλυτα σπορ ή όσο σπορ μπορεί να είναι ένα αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο. Απέναντι σε αυτούς φυσικά θα σταθούν όσοι απλώς θέλουν ένα οικογενειακό μέσο μετακίνησης ή όλοι όσοι νομίζουν πως σπορ αυτοκίνητο, είναι το αγωνιστικό αυτοκίνητο…
 
Αλλοι που σίγουρα δεν τα θέλουν είναι οι επαγγελματίες οδηγοί γιατί μέσα στην πίεση της καθημερινής τους μετακίνησης μπαίνει και ο «νταλκάς» της αυτονομίας. Τα θέλουν όμως όσοι επαγγελματίες έχουν βαρεθεί να πηγαινοέρχονται στα συνεργεία για τρόμπες πετρελαίου και αναζωογόνηση φίλτρων dpf κλπ.
 
Δεν τα θέλουν επίσης αυτοί που ψάχνουν για μεταχειρισμένο. Άντε να  τους πείσεις πως η κατάσταση των μπαταριών τους είναι καλή, και πως πραγματοποιούσες με ευλάβεια τους κύκλους φόρτισης των μπαταριών του. Από την άλλη τα θέλουν οι «μαντράδες» γιατί είναι μια νέα μόδα και όπως και με τη μόδα των diesel ίσως «βρουν τρόπους» να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους…
 
Τέλος τα θέλουν όσοι σκέφτονται να αγοράσουν leasing αυτοκίνητο όμως πιθανότατα δεν τα «θέλουν» οι ίδιες οι εταιρείες leasing. Οι μεν πρώτοι επειδή θα το κρατήσουν όσο χρειαστεί και δεν θα τους νοιάζει που είναι ακριβά ή που ίσως χρειαστεί αντικατάσταση των μπαταριών τους και οι δε, επειδή θα πρέπει να επωμιστούν όλο αυτό το οικονομικό φορτίο.
 
Με λίγα λόγια για κάθε έναν που θέλει το ηλεκτρικό για τους δικούς του λόγους, θα βρίσκεται πάντα ένας «αρνητής» που θα μπορεί να τους «αποδομήσει» με τους δικούς του. Εσείς σε ποια κατηγορία ανήκετε;

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
test center