Σε ποια θέση κινδυνεύεις λιγότερο μέσα στο αυτοκίνητο;

2.352 Επισκέψεις στο άρθρο (13/4/2024)
Σε ποια θέση κινδυνεύεις λιγότερο μέσα στο αυτοκίνητο;

- Η θέση που κάθεσαι στο αυτοκίνητο παίζει ρόλο για την ασφάλειά σου
- Η ασφαλέστερη θέση στην καμπίνα βρίσκεται στην πίσω σειρά
- Ο συνοδηγός είναι ο πιο εκτεθειμένος
- Δεύτερη «χειρότερη» θέση αυτή του οδηγού

Η θέση που κάθεσαι στο αυτοκίνητο παίζει ρόλο για την ασφάλειά σου

Η ιστορία της αυτοκίνησης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οδική ασφάλεια. Εδώ και δεκαετίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν εκατομμύρια για την βελτίωση τόσο της ενεργητικής όσο και της παθητικής ασφάλειας. Όμως, όπως συμβαίνει και στα αεροπλάνα, όπου σύμφωνα με έρευνες οι επιβάτες που κάθονται στο πίσω μέρος του αεροπλάνου έχουν τις καλύτερες πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος, κάτι αντίστοιχο φαίνεται να ισχύει και με τα αυτοκίνητα.

Η ασφαλέστερη θέση στην καμπίνα βρίσκεται στην πίσω σειρά

Σύμφωνα λοιπόν με τα στατιστικά των ατυχημάτων παγκοσμίως, σε ένα αυτοκίνητο υπάρχουν θέσεις με μεγαλύτερες και θέσεις με μικρότερες πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. Πιο συγκεκριμένα, τόσο σε μετωπική όσο και σε πλάγια σύγκρουση, οι επιβάτες που κάθονται στο κέντρο του πίσω καθίσματος, φαίνεται πως είναι οι πιο ασφαλείς, μιας και η θέση τους είναι η πιο κεντρική της καμπίνας και έχει τη μεγαλύτερη απόσταση από τις εξωτερικές πλευρές του οχήματος. Η δεύτερη ασφαλέστερη θέση, σύμφωνα με τις ίδιες μελέτες είναι αυτή πίσω από τον συνοδηγό.

Ο συνοδηγός είναι ο πιο εκτεθειμένος

Αντιθέτως με τους πίσω, τα νέα για τους εμπρός επιβάτες δεν είναι το ίδιο ενθαρρυντικά. Πιο συγκεκριμένα, ο συνοδηγός έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες μεταξύ των υπολοίπων επιβατών να τραυματιστεί σοβαρά σε περίπτωση ισχυρής σύγκρουσης και ειδικότερα σε εμπρόσθια σύγκρουση. Αυτό οφείλεται σε διάφορες αιτίες, όπως η «έλλειψη» ενός αντίστοιχου «τιμονιού» για πιαστεί αντανακλαστικά ο συνοδηγός, ή το επίσης αντανακλαστικό «ακούσιο στρίψιμο» προς τα αριστερά που κάνουν συχνά οι οδηγοί πριν από μια σύγκρουση, επηρεάζοντας αρνητικά τους πιο «εκτεθειμένους» επιβάτες της θέσης δίπλα στο συνοδηγό.

Δεύτερη «χειρότερη» θέση αυτή του οδηγού

Τέλος, η θέση του οδηγού είναι η δεύτερη πιο «επισφαλής» στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου. Ίσως για αυτό και τα περισσότερα συστήματα παθητικής ασφάλειας έγιναν αρχικά υποχρεωτικά στις μπροστινές θέσεις (μπροστινοί αερόσακοι, τύπου κουρτίνας, αερόσακοι για τα πόδια ή ο νεότερος αερόσακός μεταξύ οδηγού-συνοδηγού).

ford
NISSAN