Ένα φθηνό κινέζικο ελαστικό σε σχέση με ένα πιο επώνυμο προσφέρει οικονομικό όφελος περίπου 50 ευρώ στην τετράδα. Φρενάρει όμως 2-3 μέτρα μακρύτερα. Πόσο κοστολογείς την ασφάλειά σου;

Πόσο «φθηνό» είναι τελικά το φθηνό ελαστικό;

7.315 Επισκέψεις στο άρθρο (5/8/2019)

Στην τελευταία δοκιμή ελαστικών περιλάβαμε και ένα πολύ φθηνό κινέζικο ελαστικό, που η 4άδα βγαίνει περίπου 50 ευρώ φθηνότερη από ένα επώνυμο. Ναι αλλά φρενάρει 3 μέτρα πιο μακριά. Αξίζει τελικά η «τσιγκουνιά» στα ελαστικά;

Είναι μαύρα και στρογγυλά, αλλά δεν είναι όλα τα ελαστικά  ίδια. Λογικό άλλωστε, αφού όπως σε κάθε προϊόν έτσι και κάθε ελαστικό έχει τα δικά του χαρακτηριστικά απόδοσης και συγκεκριμένο κόστος. Κανείς δεν είναι κλέφτης. Πέρα από ένα μικρό ποσοστό ονόματος που πληρώνεις για επώνυμα ελαστικά υπάρχει το δεδομένο κόστος, το οποίο πέρα από τα υλικά περιλαμβάνει την έρευνα και την εξέλιξη. 
 

Στην τελευταία δοκιμή ελαστικών, που πραγματοποιήσαμε, περιλάβαμε και ένα κινέζικο ελαστικό Hifly HF201, η τιμή του οποίου είναι περίπου στα 46 ευρώ το ένα. Το καλύτερο στο φρενάρισμα, αλλά και στο Elk Test, ήταν το «επώνυμο» Dunlop Sport Bluresponse με τιμή τεμαχίου στα 59 ευρώ. Το όφελος από την επιλογή του φθηνού κινέζικου είναι δηλαδή 4χ13 = 52 ευρώ.

Όμως με το Dunlop φρενάραμε από τα 80 χλμ./ώρα σε 26,04 μέτρα στο στεγνό και σε 27,26 μ. στο βρεγμένο. Οι αντίστοιχες επιδόσεις του κινέζικου ήταν 28,44 και 30,22 μ. ήτοι 2 και 3 μέτρα αντίστοιχα περισσότερο φρενάρισμα.

Όταν 50 πόντοι είναι αρκετοί για να γλιτώσεις ένα τρακάρισμα του μπροστινού μέρους στην καλύτερη περίπτωση και τον τραυματισμό ή και τον θάνατο ενός ανθρώπου στα 2 και 3 μέτρα διαφοράς τι παίζει;

Γλύτωσες 50 ευρώ στην αρχική επιλογή και όταν χρειαστεί να φρενάρεις ξαφνικά και θα πέσεις στον μπροστινό ή σε άλλο αντικείμενο/ζώο, θα στοιχίσει 2000 και 3000 ευρώ (μάσκα, φανάρια καπό, προφυλακτήρας, βαψίματα).

Για να μην πούμε για το κράτημα μιας και με το κινέζικο το ίδιο αυτοκίνητο έβγαλε το ELK TEST με  71 χλμ./ώρα (68 στο βρεγμένο), ενώ το Dunlop κατάφερε 73 χλμ./ώρα (70 στο βρεγμένο).

Δεν βάζουμε καν στο παιχνίδι πιο πεζές αναλύσεις του τύπου με το φθηνό ελαστικό μπορεί να κάνεις 25.000 – 30.000 χλμ. μέχρι να φτάσει στο νόμιμο όριο φθοράς, ενώ με το ελάχιστα ακριβότερο να κάνεις 20 και 30% περισσότερα χλμ.

Μήπως τελικά το φθηνό ελαστικό δεν είναι τόσο φθηνό στην πράξη; Δε θα το μετάνιωνες αν ήξερες πως πληρώνοντας 50 ευρώ παραπάνω θα μπορούσες να είχες αποφύγει μια υλική ζημιά 3000 ευρώ; Ούτε λόγος φυσικά για τον τραυματισμό ή και τον θάνατο ενός ανθρώπου, που θα μπορούσε να γλιτώσει αν φρενάριζες όχι 2 και 3, αλλά 1 μέτρο νωρίτερα. Οδηγώντας πάντα με το ίδιο στυλ φυσικά.

Μήπως τελικά το γνωμικό «η φθήνια τρώει τον παρά» έχει άμεση εφαρμογή στα ελαστικά; Μήπως γλιτώνοντας 50 ευρώ στην τοποθέτηση σε τέλος βρεθείς με 100νταπλάσια ζημιά στην τσέπη; Εσείς τι λέτε

peugeot
NISSAN