Το θυμάστε το πρώτο DSG που έφερε στην αγορά η VW πάνω από 10 χρόνια πριν;

Που πήγαν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη;

20.290 Επισκέψεις στο άρθρο (3/8/2018)

Που είναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη; Αν είναι τόσο καλά, γιατί δεν τα βλέπουμε παντού;

Το θυμάστε το πρώτο DSG που έφερε στην αγορά η VW πάνω από 10 χρόνια πριν; Εύκολο σαν αυτόματο; Με χαμηλή κατανάλωση σαν χειροκίνητο; Με γρήγορες αλλαγές σαν σειριακό. Ένα τόσο καλό κιβώτιο, πως δεν έγινε στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα;

Οι προβλέψεις ήταν σίγουρες. Σε 5, σε δέκα χρόνια (από τότε) τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη θα αντικαθιστούσαν τόσο τα παραδοσιακά αυτόματα όσο και τα μηχανικά. Η αποκλειστικότητα της VW στην τεχνολογία απαγόρεψε την γρήγορη εξάπλωσή της και σε άλλες μάρκες, και έτσι μέχρι να λήξει η ειδική σχέση της VW με την BorgWarner, τον κατασκευαστή των κιβωτίων, η αγορά είχε την επιλογή του διπλού συμπλέκτη μόνο στα γερμανικά μοντέλα του ομίλου.

Κιβώτια διπλού συμπλέκτη σήμερα φτιάχνουν πολλοί κατασκευαστές για λογαριασμό σχεδόν κάθε μάρκας. Από τη Ford μέχρι την Porsche και από την Hyundai μέχρι την Mercedes, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι σχετικά κοινότυπο. Δεν είναι όμως δημοφιλές. Γιατί;

Πιθανώς γιατί η έμφαση έχει δοθεί στις επιδόσεις, και τα κιβώτια αυτά είναι αλήθεια ότι τις ευνοούν. Έτσι πολύς κόσμος τα θεωρεί αξεσουάρ επιδόσεων και δεν τα προτιμά για το δικό του, απλό μοντέλο.

Πιθανώς γιατί το κόστος παραμένει συγκρίσιμο με του αυτόματου και έτσι είναι υψηλό. Πιο πιθανό είναι όμως ότι ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει καν τη διαφορά μεταξύ του ενός και του άλλου «αυτόματου» κιβωτίου. Τι διπλός συμπλέκτης, τι μετατροπέας ροπής; Λίγοι ενδιαφέρονται για τις τεχνικές διαφορές. Όλες οι φήμες για τα αυτόματα, κακές, λάθος, παρωχημένες, παραμένουν και για του διπλού συμπλέκτη. Η αρνητικότητα πέρασε όπως ήταν.

Αυτό δεν σημαίνει πως τα κιβώτια αυτά δεν περπάτησαν. Την πενταετία 2012-2017 τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη πήγαν 6 μονάδες πάνω παγκοσμίως, σχεδόν στο 9%, πάνω από διπλάσιο μερίδιο αγοράς. Την ίδια στιγμή τα αυτόματα συρρικνώθηκαν από το 36% στο 31%, δηλαδή 5 μονάδες, ενώ μείωση είδαν και τα χειροκίνητα έπεσαν 3 μονάδες.

Είναι εμφανές πως ο διπλός συμπλέκτης έφερε κάποιους οδηγούς στο «αυτόματο» από το χειροκίνητο, αλλά ήταν μάλλον οι οδηγοί του παραδοσιακού αυτόματου που πήγαν στο διπλό συμπλέκτη. Όμως το μέλλον δεν φαίνεται τόσο θετικό.

Η BMW, δια στόματος του επικεφαλής του τομέα M, φαίνεται να γυρίζει στο κλασσικό αυτόματο, ενώ τέτοιες κινήσεις βλέπουμε και από άλλες μάρκες, όπως η Kia στο καινούργιο Stinger αλλά και τα μεγαλύτερα Audi και οι Jaguar.

Τα νέα αυτόματα είναι πλέον πιο γρήγορα, πιο ήπια, πιο οικονομικά και μάλλον φθηνότερα από τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Και έτσι φαίνεται πως θα προτιμηθούν.

Εσείς όμως; Τι προτιμάτε; Κλασσικό αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, ή χειροκίνητο; Κι αν δε θέλετε τρίτο πεντάλ, θα πάτε σε κλασσικό ή σε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Τι λέτε;

FORD E-TRANSIT
OPEL