ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρεμιέρα για τα «σπαρτιάτικα» Tesla Model Y και Model 3 Standard

1.645 Επισκέψεις στο άρθρο (8/10/2025)
Πρεμιέρα για τα «σπαρτιάτικα» Tesla Model Y και Model 3 Standard
7 Φωτογραφίες »

Ιδού τα βασικά Model Y και Model 3 Standard.
Νέα ιεραρχία στις εκδόσεις, με μπαταρία 69 kWh τα βασικά Model Υ και 3.
Αυτονομία στα 516 χιλιόμετρα.
Τι έχει αφαιρεθεί από το εξοπλισμό τους

autotriti team

Ιδού τα βασικά Model Y και Model 3 Standard

Στην αποκάλυψη του βασικού Model Y προχώρησε η Tesla, η οποία τις προηγούμενες ημέρες έχει αφήσει να εννοηθεί πως θα παρουσίαζε μία νέα βασική έκδοση του SUV της. Ωστόσο, η αμερικανική μάρκα επεφύλαξε και μία έκπληξη, καθώς μαζί με το βασικό Model Y προχώρησε στην παρουσίαση και ενός βασικού Model 3.

Νέα ιεραρχία στις εκδόσεις, με μπαταρία 69 kWh τα βασικά Model Υ και 3

Αμφότερα τα αυτοκίνητα έρχονται με την ονομασία Standard, όπως αποκαλείται πλέον η βασική έκδοση των δύο ηλεκτρικών. Τα μοντέλα της μεσαίας έκδοσης Long Range έχουν μετονομαστεί σε Premium. Οι ναυαρχίδες Performance και των δύο αυτοκινήτων παραμένουν στην κορυφή της ιεραρχίας.

Τόσο το Tesla Model Y Standard, όσο και το Tesla Model 3 Standard εξοπλίζονται με ένα ηλεκτρικό κινητήρα, κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία 69 kWh.

Ποια τα χαρακτηριστικά του βασικού Model Y Standard

Ξεκινώντας με το Model Y Standard, η αυτονομία του ορίζεται στα 516 χιλιόμετρα, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,8 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα παραμένει αμετάβλητη στα 200 χλμ/ώρα.

Από κει και πέρα, η Tesla έχει προχωρήσει και σε μία σειρά από αλλαγές στο αυτοκίνητο. Το νέο βασικό Model Y εγκαταλείπει τη μπάρα LED που υπάρχει στις άλλες εκδόσεις και εξοπλίζεται με ένα ζευγάρι στενούς προβολείς που μοιάζουν με αυτούς του ανανεωμένου Model 3. Ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι επίσης πιο απλός, χάνοντας τις συνηθισμένες αεροκουρτίνες του. Όπως στο μπροστά μέρος έτσι και στο πίσω έχει αφαιρεθεί η LED μπάρα. Από κει και πέρα, το βασικό Model Y πατάει σε ζάντες 18 ιντσών με μαύρα πλαστικά αεροδυναμικά τάσια, ενώ η πανοραμική γυάλινη οροφή, που είναι στάνταρ στις ανώτερες εκδόσεις, έχει αντικατασταθεί η καλυφθεί από κλασική οροφή. Επιπρόσθετα, οι πλαϊνοί καθρέφτες είναι πλέον χειροκίνητα αναδιπλούμενοι και δεν διαθέτουν πλέον αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εσωτερικό. Τα καθίσματα από vegan δέρμα έχουν αντικατασταθεί με υφασμάτινα και η κεντρική κονσόλα διαθέτει πλέον ένα μεγάλο ανοιχτό διαμέρισμα. Ο αερισμός των μπροστινών καθισμάτων και η θέρμανση των πίσω καθισμάτων έχουν καταργηθεί, και οι πίσω επιβάτες χάνουν την οθόνη 8 ιντσών υπέρ των χειροκίνητων αεραγωγών. Ο οδηγός αποκτά επίσης ένα χειροκίνητα ρυθμιζόμενο τιμόνι αντί για ηλεκτρικό. Παράλληλα, η Tesla έχει αφαιρέσει και το φίλτρο αέρα HEPA, όπως το ραδιόφωνο FM/AM, τη στιγμή που το μοντέλο εξοπλίζεται με επτά ηχεία αντί για τα 15 ηχεία και το subwoofer που υπάρχει στις υψηλότερες εκδόσεις.

Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, που λειτουργούν ηλεκτρικά στις άλλες εκδόσεις, είναι πλέον χειροκίνητα αναδιπλούμενα. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει επίσης εξαφανιστεί.

Η Tesla αποκάλυψε και το νέο βασικό Model 3 Standard

Προχωρώντας στο Model 3 Standard η αυτονομία του ορίζεται και αυτή στα 516 χιλιόμετρα. Το ηλεκτρικό σεντάν επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα και έχει την ίδια τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, όπως το Model Y Standard.

Οπτικά, η εξωτερικές αλλαγές είναι πιο συγκρατημένες από ό,τι στο Model Y. Οι βασικές διαφορές είναι οι 18άρες ζάντες, ενώ όπως και το Model Y έτσι και Model 3 Standard προσφέρεται με τρία χρώματα. Το βασικό είναι το γκρι χρώμα, ενώ υπάρχουν ακόμα λευκό και μαύρο, ως προαιρετικές επιλογές.

Η καμπίνα ακολουθεί τις αλλαγές που είδαμε στο βασικό Model Y, ωστόσο στην περίπτωση του βασικού Model 3 η γυάλινη οροφή παραμένει. Τα υφασμάτινα καθίσματα αντικαθιστούν το vegan δέρμα, το τιμόνι ρυθμίζεται χειροκίνητα, η πίσω οθόνη αφής έχει αφαιρεθεί και το ηχοσύστημα έχει απλοποιηθεί.

Να σημειώσουμε πως τόσο στο βασικό Model Y Standard, όσο και στο Model 3 Standard, η Tesla έχει προχωρήσει και στην αλλαγή της ανάρτησης, με τα βασικά μοντέλα να χρησιμοποιούν τυπικά αμορτισέρ.