
Η μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων της ιστορίας έγινε πριν από μισό αιώνα.
1.000 Volvo σεντάν παραγγέλθηκαν από την Βόρεια Κορέα που δεν τα πλήρωσε ποτέ.
Από τα 73 εκατομμύρια δολάρια το χρέος με τους τόκους έχει αυξηθεί σε πάνω από 400 εκατομμύρια!
Πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα λειτουργούν ακόμα, ως ταξί μιας και απαγορεύεται η ιδιοκτησία αυτοκινήτου στη χώρα.
autotriti team
Η μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων της ιστορίας έγινε πριν από μισό αιώνα
Πριν από 51 χρόνια, το καθεστώς της Βόρειας Κορέας, είχε εμπορικές σχέσεις με αρκετές δυτικές χώρες. Μια από αυτές και η Σουηδία, με την οποία είχαν συνάψει συμφωνία για αγορά χιλίων αυτοκινήτων Volvo και άλλου βιομηχανικού εξοπλισμού έναντι 73 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα αυτοκίνητα παραδόθηκαν από τους Σουηδούς, ωστόσο οι Βορειοκορεάτες δεν τα πλήρωσαν ποτέ, με την ιστορία να είναι γνωστή και ως «η μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων της ιστορίας». Σήμερα πολλά από τα αυτοκίνητα λειτουργούν ακόμα κυκλοφορώντας στους δρόμους της Πιονγιάνγκ ως ταξί και κρατικά αυτοκίνητα.
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
1.000 Volvo σεντάν παραγγέλθηκαν από την Βόρεια Κορέα που δεν τα πλήρωσε ποτέ
Πιο συγκεκριμένα το 1974, στα πλαίσια των επίσημων διπλωματικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών που είχαν ξεκινήσει ένα χρόνο πριν, πραγματοποιήθηκε μια ευρύτερη διμερής εμπορική συμφωνία. Οι Σουηδοί θα πουλούσαν περίπου 1.000 Volvo 144 sedan και άλλο βιομηχανικό υλικό στους Βορειοκορεάτες, συνολικής αξίας 73 εκατομμυρίων δολαρίων. Από την πλευρά τους, οι Βορειοκορεάτες «έταξαν» πως η πληρωμή θα γινόταν είτε με ορυκτά, είτε με μελλοντικά βιομηχανικά προϊόντα.
Από τα 73 εκατομμύρια δολάρια το χρέος με τους τόκους έχει αυξηθεί σε πάνω από 400 εκατομμύρια!
Τα χρόνια πέρασαν με το καθεστώς της Βόρειας Κορέας να αγνοεί συστηματικά τα αιτήματα των σουηδικών αρχών, που λέγεται ότι αποστέλλονται δύο φορές το χρόνο, για αποπληρωμή του χρέους. Μάλιστα, το ποσό των 73 (τότε) εκατομμυρίων δολαρίων, φαίνεται πως έχει εκτοξευτεί σήμερα μαζί με τον πληθωρισμό και τους τόκους σε περισσότερα από 400 εκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα, πριν από μερικά χρόνια η σουηδική πρεσβεία στην Πιονγιάνγκ, δημοσίευσε ένα tweet με ένα από τα εναπομείναντα Volvo να λειτουργεί ως ταξί με περισσότερα από 500.000 χλμ. στο οδόμετρο, με τη λεζάντα να υπενθυμίζει πως η αγορά του δεν πληρώθηκε ποτέ.
Still going strong. One of the Volvo's from yr 1974 still unpaid for by DPRK. Running as taxi in Chongjin w almost half million km on odo! pic.twitter.com/2FaMpnPow7
— Sweden in Pyongyang (@SwedenDPRK) October 21, 2016
Πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα λειτουργούν ακόμα, κυρίως ως ταξί μιας και απαγορεύεται η ιδιοκτησία αυτοκινήτου στη χώρα
Τα Volvo 144 προορίζονταν για τα μέλη της τότε Κυβέρνησης της Βόρειας Κορέας και για χρόνια υπηρέτησαν λίγους και… τυχερούς αξιωματούχους της Βόρειας Κορέας. Μετά από αρκετές δεκαετίες και καθώς ο στόλος ανήκε στην κυβέρνηση, όσα Volvo 144 «επιβίωσαν», συνέχισαν την καριέρα τους ως ταξί, με πολλά να γράφουν περισσότερα από μισό εκατομμύριο χλμ. στο κοντέρ τους. Σήμερα, παραμένει άγνωστος ο αριθμός των εν ενεργεία Volvo, και τα περισσότερα κυκλοφορούν στην Πρωτεύουσα Πιονγιάνγκ, πάντα ως ταξί, μιας και απαγορεύεται η ιδιοκτησία αυτοκινήτου από τους πολίτες.
Όσον αφορά τα «τεχνικά» των Volvo 144 sedan, αυτά εξοπλίζονταν με έναν 1.800άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 85 ίππων, με κίνηση στους πίσω τροχούς. Τέλος, το 0-100 έρχεται σε περίπου 14 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 150 χλμ./ώρα, νούμερα υπέρ-αρκετά για τους έρημους δρόμους της Πιονγιάνγκ.