
Αντιδράσεις για τη νέα ΚΥΑ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Τι ίσχυε μέχρι τον Ιούνιο.
Η νέα ΚΥΑ με άδικη εξαίρεση και μειωμένες επιδοτήσεις.
Kαταγγελίες των πολιτών με προσφυγές σε ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια.
Αντιδράσεις για τη νέα ΚΥΑ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που ρυθμίζει εκ νέου το πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 – Γ’ Κύκλος». Σύμφωνα με την Κίνηση Πολιτών «Αδικημένοι του Προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», χιλιάδες ενδιαφερόμενοι μένουν εκτός ή λαμβάνουν πολύ μικρότερη επιδότηση σε σχέση με όσα είχαν ανακοινωθεί αρχικά.
Τι ίσχυε μέχρι τον Ιούνιο
Με βάση τις αρχικές ΚΥΑ (132625/31-5-2024 και 28452/17-2-2025), οι πολίτες μπορούσαν να λάβουν επιδότηση έως 9.000 ευρώ για αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και πρόσθετα ποσά για απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων και εγκατάσταση φορτιστών. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούνιο 2024, διεκόπη προσωρινά λόγω εξάντλησης κονδυλίων, χρηματοδοτήθηκε εκ νέου τον Φεβρουάριο 2025 και παρατάθηκε έως τις 30 Ιουνίου 2025.
Η νέα ΚΥΑ με άδικη εξαίρεση και μειωμένες επιδοτήσεις
Με την απόφαση 124757/31-7-2025, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τα συναρμόδια Υπουργεία:
- όρισαν ως επιλέξιμες μόνο τις αγορές οχημάτων από τις 7 Ιουνίου 2025 και μετά,
- εξαίρεσαν εντελώς όσες έγιναν στο διάστημα 17/2/2025 – 6/6/2025,
- μείωσαν το ανώτατο ποσό επιδότησης από 9.000 ευρώ σε 3.000 ευρώ για τις αγορές από 7 έως 30 Ιουνίου 2025.
Kαταγγελίες των πολιτών με προσφυγές σε ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια.
Η Κίνηση Πολιτών «Αδικημένοι του Προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» κάνει λόγο για «παράνομη, καταχρηστική και αντισυνταγματική» ρύθμιση, υποστηρίζοντας ότι παραβιάζεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς το κράτος. Επιπλέον, καταγγέλλεται ότι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων παρέμεινε ανοιχτή χωρίς όμως να επιτρέπει την τελική υποβολή, γεγονός που –όπως υποστηρίζουν– παραπλάνησε πολίτες που προχώρησαν σε δαπάνες βασιζόμενοι στις δεσμεύσεις του προγράμματος.
Η Κίνηση Πολιτών ζητά την πλήρη ένταξη όλων όσοι προχώρησαν σε αγορές ηλεκτρικών οχημάτων έως και τις 30 Ιουνίου 2025, με βάση τις αρχικές αποφάσεις. Σε διαφορετική περίπτωση, δηλώνει ότι θα προσφύγει σε ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια αλλά και σε θεσμούς της ΕΕ, διεκδικώντας την ικανοποίηση των δικαιωμάτων των πολιτών.