
Η βάγκον CLA έφτασε.
Πιο πρακτική από τη σεντάν με μεγαλύτερους χώρους.
Καμπίνα με έως και τρεις οθόνες και πολλές τεχνολογίες.
Ηλεκτρική έως 354 άλογα, ακολουθούν υβριδικές και AMG εκδόσεις.
autotriti team
Η βάγκον CLA έφτασε
Τέσσερις περίπου μήνες μετά την έλευση της νέας Mercedes CLA, η γερμανική φίρμα προχώρησε στα αποκαλυπτήρια και της Shooting Brake έκδοσης του νέου μοντέλου. Η νέα βάγκον CLA ακολουθεί στη σχεδίαση τη σεντάν αδερφή της, ενώ κυκλοφορεί αρχικά με αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα, που δε θα είναι τα μοναδικά μιας και σε διάστημα περίπου 12 μηνών η γκάμα των κινητήριων συνόλων θα έχει προσθέσει υβριδικές επιλογές, αλλά και «καυτές» AMG εκδόσεις.
Πιο πρακτική από τη σεντάν και ακόμα μεγαλύτερους χώρους
Εξωτερικά, οι αλλαγές που έγιναν στην Shooting Brake ξεκινούν από τη μεσαία κολόνα και πίσω. Η οροφή έχει επεκταθεί και περιλαμβάνει ένα πλήρες πανοραμικό γυάλινο πάνελ (με θερμομονωτικό γυαλί ασφαλείας με εσωτερική επίστρωση που αντανακλά την υπέρυθρη ακτινοβολία), ενώ στο πίσω μέρος βρίσκονται LED φώτα συνοδευτικά με LED μπάρα. Η μάρκα αναφέρει πως η σχεδίαση βελτιώνει τον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών κατά 26 χιλιοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 1.290 λίτρα, εάν τα πίσω καθίσματα διπλωθούν, εάν όχι τότε το πορτμπαγκάζ χωράει 455 λίτρα. Στις ηλεκτρικές εκδόσεις υπάρχει φυσικά και ο έξτρα χώρος αποσκευών στο μπροστά μέρος (frunk) που χωράει 101 λίτρα.
Σε σύγκριση με την παλιά CLA Shooting Brake, η νέα είναι 35 χιλιοστά μακρύτερη, 25 χιλιοστά φαρδύτερη και 27 χιλιοστά ψηλότερη με μεταξόνιο 61 χιλιοστά μακρύτερο. Οι διαστάσεις έχουν ως εξής: μήκος 4.723 χιλιοστά, πλάτος 1.855 χιλιοστά και ύψος 1.469 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.790 χιλιοστά.
Καμπίνα με έως και τρεις οθόνες και πολλές τεχνολογίες
Η καμπίνα της νέας Mercedes CLA Shooting Brake είναι ως επί το πλείστον πανομοιότυπη με αυτή της σεντάν. Ως εκ τούτου, μπορεί να εξοπλιστεί με το Superscreen MBUX, που αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, μία οθόνη αφής 14 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και μια οθόνη 14 ιντσών στον συνοδηγό.
Οι οθόνες χρησιμοποιούν το ολοκαίνουργιο λειτουργικό σύστημα της μάρκας τεχνητής νοημοσύνης, που αντλεί στοιχεία τόσο από τη Microsoft όσο και από την Google. Ως αποτέλεσμα οι οδηγοί έχουν διαθέσιμο το προσωπικό MBUX Virtual Assistant, με τους Γερμανούς να λένε πως πρόκειται για ένα «ζωντανό άβαταρ» που έχει τη μορφή αστεριού της Mercedes και χάρη στις εφαρμογές ChatGPT4, Microsoft Bing και Google Gemini, απαντά στις ερωτήσεις που θα του κάνει ο οδηγός.
Ηλεκτρική έως 354 άλογα, ακολουθούν υβριδικές και AMG εκδόσεις
Όπως προαναφέραμε, σε πρώτη φάση η Mercedes αποκάλυψε δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις της νέας CLA Shooting Brake, καθώς οι ήπια υβριδικές επιλογές θα ακολουθήσουν προσεχώς, όπως και οι ισχυρές AMG εκδόσεις.
Στη βάση της ηλεκτρικής γκάμας βρίσκεται η CLA 250+ Shooting Brake με τεχνολογία EQ, ενώ από πάνω της βρίσκεται η CLA 350 4Matic. Αμφότερα χρησιμοποιούν την ίδια μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) 85 kWh. Η CLA 250+ εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 272 ίππων και 335 Nm ροπής, ενώ η τετρακίνητη CLA 350 4Matic διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, για συνολική απόδοση 354 ίππων και 515 Nm ροπής. Η Mercedes λέει ότι το βασικό μοντέλο μπορεί να φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η CLA 350 ολοκληρώνει το σπριντ σε 5,0 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.
Πιο σημαντική από την επιτάχυνση είναι η αυτονομία. Η CLA 250+ μπορεί να διανύσει έως και 761 χλμ. με μία φόρτιση σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, ενώ η CLA 350 έχει αυτονομία 730 χλμ. Και οι δύο υποστηρίζουν φόρτιση DC έως 320 kW, που σημαίνει ότι μπορούν να προστεθούν έως και 310 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.