
Η νότια Αθήνα έχει φτάσει σε οριακό σημείο.
H υπογειοποίηση από την Κατεχάκη ως τη Βουλιαγμένης είναι στα χαρτιά.
Πέντε δήμοι ενώνουν δυνάμεις – Ζητούν δεσμεύσεις.
Πολιτικό και οικονομικό «μπλόκο» στο έργο.
Ανέτοιμο θεσμικό πλαίσιο και πρότυπες προτάσεις σε αναμονή.
Η νότια Αθήνα έχει φτάσει σε οριακό σημείο
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις περιοχές της νότιας Αθήνας έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Οι δήμοι Ηλιούπολης, Βύρωνα, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Αγίου Δημητρίου και Δάφνης-Υμηττού βρίσκονται αντιμέτωποι καθημερινά με ατελείωτες ουρές, καθυστερήσεις και ασφυκτικές συνθήκες στους βασικούς οδικούς άξονες, χωρίς μάλιστα να έχει προστεθεί ακόμη στο «κοκτέιλ» η τεράστια κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα φέρει η επένδυση του Ελληνικού και η μελλοντική «υπουργούπολη» στην ΠΥΡΚΑΛ.
H υπογειοποίηση από την Κατεχάκη ως τη Βουλιαγμένης είναι στα χαρτιά
Η Περιφερειακή Υμηττού και η λεωφόρος Κατεχάκη έχουν ουσιαστικά διχοτομήσει τις πόλεις αυτών των δήμων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνοικίες αποκομμένες, ενώ τα τροχαία ατυχήματα είναι συχνά. Η πολυσυζητημένη αστική σήραγγα Ηλιούπολης – ένα έργο που θα υπογειοποιούσε το τμήμα από την Αττική Οδό (Κατεχάκη) έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης – παραμένει για δεκαετίες στα χαρτιά, παρότι είχε προβλεφθεί και στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας.
Πέντε δήμοι ενώνουν δυνάμεις – Ζητούν δεσμεύσεις
Μπροστά στην αδράνεια της Πολιτείας, οι πέντε δήμαρχοι συναντήθηκαν και αποφάσισαν να συγκροτήσουν κοινό μέτωπο μετά την συνάντηση που είχαν την προηγούμενη Πέμπτη. Μετά το άκαρπο τελεσίγραφο του Ιουλίου προς το Υπουργείο Υποδομών για ενημέρωση σχετικά με τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό της περιοχής, οι δημοτικές αρχές προχώρησαν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας το απόγευμα της Δευτέρας και συμβολικό αποκλεισμό στη συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου και Αναστάσεως. Διεκδικούν άμεσες λύσεις και την προώθηση της Σήραγγας Ηλιούπολης, έργου που θεωρούν κρίσιμο για τη βιώσιμη κινητικότητα, την οδική ασφάλεια και την ποιότητα ζωής σε μια περιοχή με περισσότερους από 500.000 κατοίκους.
Πολιτικό και οικονομικό «μπλόκο» στο έργο
Το Υπουργείο Υποδομών έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι χρηματοδοτικοί πόροι. Το κόστος της σήραγγας εκτιμάται σε περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για οδικά έργα έχει ουσιαστικά «στερέψει». Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος έχει προαναγγείλει ότι η λύση μπορεί να προκύψει μόνο μέσω παραχώρησης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο διοδίων — κάτι που οι δήμαρχοι απορρίπτουν κατηγορηματικά.
Συνέχεια του άρθρου >>>