• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

    Κάτι πιο ειδικό: Η εποχή των ηλεκτρονικών

    Διαβάστηκε από 134192 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/8/2019
     

    Δύο πολύ ενδιαφέροντες τύπους διαφορικών διαθέτουν η Volkswagen και η Mercedes-Benz. Πρόκειται για διαφορικά με συμπλέκτες με κοντινή αρχή λειτουργίας. Στην εφαρμογή της Volkswagen υπάρχει μια ηλεκτρικά κινούμενη αντλία, η οποία πιέζει έναν πολύδισκο συμπλέκτη. Το πόσο θα πιέσει τον συμπλέκτη, αποφασίζεται από τον εγκέφαλο που την ελέγχει ο οποίος με την σειρά του λαμβάνει σήματα από πλήθος αισθητήρων που τον πληροφορούν για την ταχύτητα του οχήματος, τον ρυθμό περιστροφής των τροχών καθώς και τον ρυθμό περιστροφής του οχήματος γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Σε αυτό το διαφορικό μπορεί να πάει μέχρι και το 100% της ροπής σε έναν τροχό αναλόγως των συνθηκών, ενώ επιπρόσθετα τείνει να καθυστερήσει ή και να παρακάμψει πλήρων την επέμβαση του συστήματος ευστάθειας που συνήθως επεμβαίνει κάπως άγαρμπα σε αυτές τις περιπτώσεις. Αυτή η συνεχόμενη μεταβολή της ροπής μεταξύ των τροχών είναι ενδεχομένως πιο γνωστή ως torque vectoring. Το εν λόγω διαφορικό χρησιμοποιείται στο Golf GTI Performance αλλά και στο Leon Cupra. 
    Το σύστημα της Mercedes-Benz είναι και αυτό κοντά σε λειτουργία αλλά χρησιμοποιείται σε πισωκίνητα υπεραυτοκίνητα (Mercedes-AMG GT S, C 63 S). Εδώ η βαλβίδα ρύθμισης του διαφορικού πιέζει ένα έμβολο πάνω σε έναν πολύδισκο συμπλέκτη όταν ανιχνευθεί από το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας απώλεια πρόσφυσης σε κάποιον τροχό, με αποτέλεσμα και εδώ, την συνεχώς μεταβαλλόμενη κατανομή της ροπής ανά τροχό και έτσι την μεγιστοποίηση του κρατήματος. Ενδεικτικό της αποτελεσματικότητας του συστήματος, αλλά και της αλματώδους προόδου των ηλεκτρονικών, είναι ότι η AMG χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά στις κορυφαίες εκδόσεις «S» των ανωτέρω μοντέλων, με τις «συμβατικές» να διαθέτουν μηχανικά ελεγχόμενα.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    4 σημάδια που «φωνάζουν» αλλαγή ελαστικών

    Προαιρετικές μα value for money

    Εξαφάνισε μόνος σου τις γρατζουνιές

    «Καπνίζει» το diesel σου; (vid)

    Η κίνηση στους δρόμους

    8 ρομαντικοί προορισμοί για υπέροχο φθινοπωρινό 3ήμερο !

    Πρώτη επαφή: Νέο Toyota Yaris (+videos)

    Νέα BMW M3 προ των πυλών

    VW ID.3 VS Hyundai Kona electric

    Δοκιμή: Citroen C5 Aircross

    To νέο Audi RS3;

    Ακάλυπτο το ΜΙΝΙ John Cooper Works GP

    Η πρώτη εικόνα του νέου Honda Jazz

    ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

    Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

    Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

    Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

    ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

    HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

    SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

    RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

    FORD: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πηγή ΣΕΑΑ

    FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

    περισσότερα »