4 φωτογραφίες »

Στην περίπτωση των αυτοκινήτων της Kia, η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι το πεντάλ του συμπλέκτη υπάρχει. Ο τρόπος λειτουργίας του, βέβαια, είναι τελείως διαφορετικός από αυτόν των συμβατικών χειροκίνητων.

Η διαφορετική εκδοχή από την Kia

45.894 Επισκέψεις στο άρθρο

Στην περίπτωση των αυτοκινήτων της Kia, η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι το πεντάλ του συμπλέκτη υπάρχει. Ο τρόπος λειτουργίας του, βέβαια, είναι τελείως διαφορετικός. Στα συμβατικά οχήματα, ο συμπλέκτης είναι υδραυλικός και λειτουργεί με ένα κύκλωμα όπως αυτό των φρένων. Ο οδηγός ασκεί πίεση στο πεντάλ και η δύναμη μεταφέρεται με υδραυλικό τρόπο στον συμπλέκτη, ο οποίος με τη σειρά του ανοίγει και κλείνει. Στην περίπτωση του iMT της Kia, ο οδηγός εξακολουθεί να πατά το πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά δεν υπάρχει υδραυλικό κύκλωμα. Ο έλεγχος της κίνησής του γίνεται ηλεκτρονικά και ο συμπλέκτης τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό κύκλωμα 48V του ήπια υβριδικού αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μία ηλεκτρονική μονάδα που φέρει αισθητήρα, ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι ο οδηγός πάτησε το πεντάλ του συμπλέκτη.

To κιβώτιο iMT στην πράξη
Γνωρίζοντας πλέον που διαφέρει το κιβώτιο iMT από μηχανικής άποψης, ας δούμε τι συμβαίνει κατά τη λειτουργία του. Όλα κυλούν ομαλά, χωρίς να αλλάζει κάτι σε σχέση με ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι τη στιγμή που ο οδηγός θα αφήσει το πόδι του από το γκάζι, για παράδειγμα πριν από μία απότομη στροφή ή σε κάποια μεγάλη κατηφόρα. Σε αυτή την περίπτωση, μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ θα γίνει αυτομάτως αποσύμπλεξη του κιβωτίου από το μοτέρ, με το δεύτερο να απενεργοποιείται πλήρως. Κάτι τέτοιο θα δώσει στο όχημα τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί όλη του την κινητική ενέργεια, χωρίς να επιβραδύνει λόγω της αδράνειας του κινητήρα. Από τη στιγμή που ο οδηγός θα πατήσει είτε το πεντάλ του συμπλέκτη, είτε αυτό του γκαζιού, ακαριαία η γεννήτρια (MHSG) θα θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία. Ακολούθως, το υβριδικό σύστημα θα ρυθμίσει καταλλήλως την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να γίνει ομαλά η σύμπλεξη. Σε περίπτωση που η ταχύτητα του οχήματος έχει μειωθεί ή αυξηθεί υπερβολικά, μόλις ο κινητήρας επανεκκινήσει, δε θα γίνει σύμπλεξη με την ταχύτητα που είχε επιλεχθεί, αλλά ο συμπλέκτης θα παραμείνει ανοικτός μέχρι ο οδηγός να επιλέξει την κατάλληλη. Ασφαλώς, το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο των Hyundai/Kia είναι ρυθμισμένο να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο μέχρι την ταχύτητα των 125 χλμ./ώρα. Παρομοίως, αν η ταχύτητα μειωθεί κάτω από ένα όριο, ο κινητήρας επανεκκινεί. 

Ξέρετε ότι:
- Στην περίπτωση του iMT της Hyundai, απουσιάζει πλήρως το πεντάλ συμπλέκτη. Η εντολή της επερχόμενης αλλαγής δίνεται μέσω του ενεργοποιητή επάνω στον λεβιέ.
- Σύμφωνα με την Kia, η τεχνολογία iMT μειώνει έως και 3% τις εκπομπές ρύπων, λόγω της συχνότερης απενεργοποίησης του κινητήρα. 
- Το καινοτόμο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων εφαρμόζεται τόσο στους ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης (Smartstream), όσο και στα μοτέρ πετρελαίου (EcoDynamics+).
- Το iMT της Kia αναπτύχθηκε στο Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe, στο Όφενμπαχ της Γερμανίας.

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
4green