Στην περίπτωση των αυτοκινήτων της Kia, η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι το πεντάλ του συμπλέκτη υπάρχει. Ο τρόπος λειτουργίας του, βέβαια, είναι τελείως διαφορετικός από αυτόν των συμβατικών χειροκίνητων.
Η διαφορετική εκδοχή από την Kia
45.894 Επισκέψεις στο άρθρο
Στην περίπτωση των αυτοκινήτων της Kia, η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι το πεντάλ του συμπλέκτη υπάρχει. Ο τρόπος λειτουργίας του, βέβαια, είναι τελείως διαφορετικός. Στα συμβατικά οχήματα, ο συμπλέκτης είναι υδραυλικός και λειτουργεί με ένα κύκλωμα όπως αυτό των φρένων. Ο οδηγός ασκεί πίεση στο πεντάλ και η δύναμη μεταφέρεται με υδραυλικό τρόπο στον συμπλέκτη, ο οποίος με τη σειρά του ανοίγει και κλείνει. Στην περίπτωση του iMT της Kia, ο οδηγός εξακολουθεί να πατά το πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά δεν υπάρχει υδραυλικό κύκλωμα. Ο έλεγχος της κίνησής του γίνεται ηλεκτρονικά και ο συμπλέκτης τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό κύκλωμα 48V του ήπια υβριδικού αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μία ηλεκτρονική μονάδα που φέρει αισθητήρα, ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι ο οδηγός πάτησε το πεντάλ του συμπλέκτη.
To κιβώτιο iMT στην πράξη
Γνωρίζοντας πλέον που διαφέρει το κιβώτιο iMT από μηχανικής άποψης, ας δούμε τι συμβαίνει κατά τη λειτουργία του. Όλα κυλούν ομαλά, χωρίς να αλλάζει κάτι σε σχέση με ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι τη στιγμή που ο οδηγός θα αφήσει το πόδι του από το γκάζι, για παράδειγμα πριν από μία απότομη στροφή ή σε κάποια μεγάλη κατηφόρα. Σε αυτή την περίπτωση, μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ θα γίνει αυτομάτως αποσύμπλεξη του κιβωτίου από το μοτέρ, με το δεύτερο να απενεργοποιείται πλήρως. Κάτι τέτοιο θα δώσει στο όχημα τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί όλη του την κινητική ενέργεια, χωρίς να επιβραδύνει λόγω της αδράνειας του κινητήρα. Από τη στιγμή που ο οδηγός θα πατήσει είτε το πεντάλ του συμπλέκτη, είτε αυτό του γκαζιού, ακαριαία η γεννήτρια (MHSG) θα θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία. Ακολούθως, το υβριδικό σύστημα θα ρυθμίσει καταλλήλως την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να γίνει ομαλά η σύμπλεξη. Σε περίπτωση που η ταχύτητα του οχήματος έχει μειωθεί ή αυξηθεί υπερβολικά, μόλις ο κινητήρας επανεκκινήσει, δε θα γίνει σύμπλεξη με την ταχύτητα που είχε επιλεχθεί, αλλά ο συμπλέκτης θα παραμείνει ανοικτός μέχρι ο οδηγός να επιλέξει την κατάλληλη. Ασφαλώς, το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο των Hyundai/Kia είναι ρυθμισμένο να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο μέχρι την ταχύτητα των 125 χλμ./ώρα. Παρομοίως, αν η ταχύτητα μειωθεί κάτω από ένα όριο, ο κινητήρας επανεκκινεί.
Ξέρετε ότι:
- Στην περίπτωση του iMT της Hyundai, απουσιάζει πλήρως το πεντάλ συμπλέκτη. Η εντολή της επερχόμενης αλλαγής δίνεται μέσω του ενεργοποιητή επάνω στον λεβιέ.
- Σύμφωνα με την Kia, η τεχνολογία iMT μειώνει έως και 3% τις εκπομπές ρύπων, λόγω της συχνότερης απενεργοποίησης του κινητήρα.
- Το καινοτόμο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων εφαρμόζεται τόσο στους ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης (Smartstream), όσο και στα μοτέρ πετρελαίου (EcoDynamics+).
- Το iMT της Kia αναπτύχθηκε στο Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe, στο Όφενμπαχ της Γερμανίας.
... και επειδή κάποιοι κοιτάνε και την ιστορία, τα ανατολικογερμανικά WARTBURG αν θυμάμαι καλά ερχόντουσαν με μηχανικό σαζμάν χωρίς πάτημα συμπλέκτη τη δεκαετία του 70...
Όλα θέμα συνήθειας είναι. Όπως όλα όσα αφορούν την τεχνολογία, έτσι και τα αυτοκίνητα εξελίσσονται. Το πώς έχει συνηθίσει να οδηγεί ο καθένας είναι αδιάφορο. Οι πρώτοι οδηγοί αυτοκινήτων στις αρχές του 20στου αιώνα, είχαν συνηθίσει ας πούμε να έχουν το γκάζι στο χέρι. Το ίδιο και στις μηχανές που είχαν τον επιλογέα ταχυτήτων στο χέρι αντί για το πόδι. Μπορείτε να τα διανοηθείτε αυτά σήμερα; έτσι και τώρα λοιπόν η αυτοκίνηση αλλάζει, απευθυνόμενη σε νεότερο κοινό με άλλα μυαλά και ενδιαφέροντα. Σίγουρα για όσους έχουν συνηθίσει αλλιώς και κυρίως για τους μεγαλύτερους, θα είναι λίγο δύσκολο. Αλλά όλα συνηθίζονται στο τέλος.
Κάτοχος toyota auris mmt μετά τα 80000 χιλιόμετρα αρχίζουν τα όργανα, βλάβες που μπορεί να φτάσουν 2 με 3 χιλιάδες, μόνο όταν είναι καινούργια είναι καλα.
Προσωπικά έχω αρκετούς ενδοιασμούς. Καταρχάς, προφανώς καμία ευχαρίστηση στην αλλαγή ταχυτήτων καθότι αυτή γίνεται ηλεκτρονικά επομένως δεν έχεις άισθηση' του κιβωτίου (το άρθρο προφανώς αναπαράγει το δελτίο τύπου των Κορεατών...). Αυτό βέβαια έχει κάποια σημασία μόνο για όποιους τους αρέσει να αλλάζουν ταχύτητες με το χέρι. Ειδικά δε στην ΚΙΑ δεν υπάρχει ούτε το πλεονέκτημα να μην πατάς συμπλέκτη επομένως εκεί ειδικά δεν βλέπω κανένα όφελος. Φυσικά είναι και θέμα κόστους - εάν δεν κοστολογείται όσο ένα 'πραγματικό' αυτόματο τότε ναι στη Hyundai γλυτώνεις το πάτημα του συμπλέκτη οπότε υπάρχει ένα όφελος. Επίσης κατανοώ οτι ανάλογα το σύστημα θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που (κάποιοι) οδηούν - εγώ για παράδειγμα έχω συχνά το δεξί χέρι 'αφημένο' στον επιλογέα, θα πρέπει να το ξεχάχω αν πάρω Hyundai. Φρενάρισμα κλπ με σαζμάν μάλλον επίσης, εν μέρει έστω, πάει (το ανέφερε και ο Βασίλης), αλλά αυτά είναι υποκειμενικά, πως βολεύει τον καθένα. Προσωπικά η βελτίωση στην κατανάλωση δεν μου λέει απολυτως τίποτε (αυτά είναι μαρκετίστικα και υπό συγκεκριμένες συνθήκες - ούτε 1% διαφορά δεν θα δεις στην πράξη) ενώ το ενδεχόμενο βλάβης με ανησυχεί (το κύριο πλεονέκτημα του χειροκίνητου κιβωτιου πέραν της αίσθησης για όποιον νοιάζεται- είναι η αξιοπιστία). Βέβαια η Hyundai είναι αξιόπιστη μάρκα αλλά βγάζουν ζημιούλες και αυτά (μιλάω εκ πείρας), μην κοροιδευόμαστε ...
Πολύ ωραία διαχείριση κατανάλωση αναπαραγωγή ενέργειας, από θέμα ασφάλειας όμως τι γίνεται; πολλοί οδηγοί ιδιαίτερα σε μεταφορικές στροφές δεν χρησιμοποιούν τα φρένα αλλά το φρενάρισμα του κινητήρα . Σε αυτή την περίπτωση τι γίνεται; από τη στιγμή που αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού απελευθερώνεται ο κινητήρας ( σβήνει ) έχουμε επιβράδυνση ή το όχημα εξακολουθεί και κινείται;
Κάτοχος WARTBURG από 1986-1993 όντως στο WARTBURG εκτός από την πρώτη που ήθελε συμπλέκτη για να μπουν όλες οι άλλες ταχύτητες μπαίνανε χωρίς συμπλέκτη άπλα αφήνοντας το γκάζι την στιγμή της αλλαγής της ταχύτητας .Το σύστημα αυτό είχε ένα ελαττώμα το αυτοκίνητο δεν έκοβε με τις ταχύτητες γιατί μόλις άφηνες το πόδι από το γκάζι σε μια κατηφοριά πήγαινε στο νεκρό. Και για αυτό όλο το κόψιμο της ταχύτητας γινόταν από τα φρένα τα οποία δεν είχαν υποβοήθηση. Μου έτυχε σε ταξίδι στην ΧΙΛΙΑΔΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ να φτάσω κάτω και να σταματήσω με χειρόφρενο γιατί τα φρένα είχαν εγκαταλείψει προ πολλού λόγο υπερθέρμανσης .Σήμερα βέβαια τα KIA και HYUNDAI έχουν από τα ποιο δυνατά φρένα της αγοράς και τέτοιο πρόβλημα δεν υφίσταται .Όσο αναφορά την αξιοπιστία του συστήματος η KIA και η HYUNDAI είναι από τις ποιο αξιόπιστες εταιρείες με μεγάλες εγγυήσεις 7 & 5 χρόνια αντίστοιχα.
... και επειδή κάποιοι κοιτάνε και την ιστορία, τα ανατολικογερμανικά WARTBURG αν θυμάμαι καλά ερχόντουσαν με μηχανικό σαζμάν χωρίς πάτημα συμπλέκτη τη δεκαετία του 70...
Όλα θέμα συνήθειας είναι. Όπως όλα όσα αφορούν την τεχνολογία, έτσι και τα αυτοκίνητα εξελίσσονται. Το πώς έχει συνηθίσει να οδηγεί ο καθένας είναι αδιάφορο. Οι πρώτοι οδηγοί αυτοκινήτων στις αρχές του 20στου αιώνα, είχαν συνηθίσει ας πούμε να έχουν το γκάζι στο χέρι. Το ίδιο και στις μηχανές που είχαν τον επιλογέα ταχυτήτων στο χέρι αντί για το πόδι. Μπορείτε να τα διανοηθείτε αυτά σήμερα; έτσι και τώρα λοιπόν η αυτοκίνηση αλλάζει, απευθυνόμενη σε νεότερο κοινό με άλλα μυαλά και ενδιαφέροντα. Σίγουρα για όσους έχουν συνηθίσει αλλιώς και κυρίως για τους μεγαλύτερους, θα είναι λίγο δύσκολο. Αλλά όλα συνηθίζονται στο τέλος.
Κάτοχος toyota auris mmt μετά τα 80000 χιλιόμετρα αρχίζουν τα όργανα, βλάβες που μπορεί να φτάσουν 2 με 3 χιλιάδες, μόνο όταν είναι καινούργια είναι καλα.
Προσωπικά έχω αρκετούς ενδοιασμούς. Καταρχάς, προφανώς καμία ευχαρίστηση στην αλλαγή ταχυτήτων καθότι αυτή γίνεται ηλεκτρονικά επομένως δεν έχεις άισθηση' του κιβωτίου (το άρθρο προφανώς αναπαράγει το δελτίο τύπου των Κορεατών...). Αυτό βέβαια έχει κάποια σημασία μόνο για όποιους τους αρέσει να αλλάζουν ταχύτητες με το χέρι. Ειδικά δε στην ΚΙΑ δεν υπάρχει ούτε το πλεονέκτημα να μην πατάς συμπλέκτη επομένως εκεί ειδικά δεν βλέπω κανένα όφελος. Φυσικά είναι και θέμα κόστους - εάν δεν κοστολογείται όσο ένα 'πραγματικό' αυτόματο τότε ναι στη Hyundai γλυτώνεις το πάτημα του συμπλέκτη οπότε υπάρχει ένα όφελος. Επίσης κατανοώ οτι ανάλογα το σύστημα θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που (κάποιοι) οδηούν - εγώ για παράδειγμα έχω συχνά το δεξί χέρι 'αφημένο' στον επιλογέα, θα πρέπει να το ξεχάχω αν πάρω Hyundai. Φρενάρισμα κλπ με σαζμάν μάλλον επίσης, εν μέρει έστω, πάει (το ανέφερε και ο Βασίλης), αλλά αυτά είναι υποκειμενικά, πως βολεύει τον καθένα. Προσωπικά η βελτίωση στην κατανάλωση δεν μου λέει απολυτως τίποτε (αυτά είναι μαρκετίστικα και υπό συγκεκριμένες συνθήκες - ούτε 1% διαφορά δεν θα δεις στην πράξη) ενώ το ενδεχόμενο βλάβης με ανησυχεί (το κύριο πλεονέκτημα του χειροκίνητου κιβωτιου πέραν της αίσθησης για όποιον νοιάζεται- είναι η αξιοπιστία). Βέβαια η Hyundai είναι αξιόπιστη μάρκα αλλά βγάζουν ζημιούλες και αυτά (μιλάω εκ πείρας), μην κοροιδευόμαστε ...
Πολύ ωραία διαχείριση κατανάλωση αναπαραγωγή ενέργειας, από θέμα ασφάλειας όμως τι γίνεται; πολλοί οδηγοί ιδιαίτερα σε μεταφορικές στροφές δεν χρησιμοποιούν τα φρένα αλλά το φρενάρισμα του κινητήρα . Σε αυτή την περίπτωση τι γίνεται; από τη στιγμή που αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού απελευθερώνεται ο κινητήρας ( σβήνει ) έχουμε επιβράδυνση ή το όχημα εξακολουθεί και κινείται;
... επανεκτέλεση σε σύγχρονη μορφή... θα δείξει...
Κάτοχος WARTBURG από 1986-1993 όντως στο WARTBURG εκτός από την πρώτη που ήθελε συμπλέκτη για να μπουν όλες οι άλλες ταχύτητες μπαίνανε χωρίς συμπλέκτη άπλα αφήνοντας το γκάζι την στιγμή της αλλαγής της ταχύτητας .Το σύστημα αυτό είχε ένα ελαττώμα το αυτοκίνητο δεν έκοβε με τις ταχύτητες γιατί μόλις άφηνες το πόδι από το γκάζι σε μια κατηφοριά πήγαινε στο νεκρό. Και για αυτό όλο το κόψιμο της ταχύτητας γινόταν από τα φρένα τα οποία δεν είχαν υποβοήθηση. Μου έτυχε σε ταξίδι στην ΧΙΛΙΑΔΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ να φτάσω κάτω και να σταματήσω με χειρόφρενο γιατί τα φρένα είχαν εγκαταλείψει προ πολλού λόγο υπερθέρμανσης .Σήμερα βέβαια τα KIA και HYUNDAI έχουν από τα ποιο δυνατά φρένα της αγοράς και τέτοιο πρόβλημα δεν υφίσταται .Όσο αναφορά την αξιοπιστία του συστήματος η KIA και η HYUNDAI είναι από τις ποιο αξιόπιστες εταιρείες με μεγάλες εγγυήσεις 7 & 5 χρόνια αντίστοιχα.
Renault Twingo Easy Το κατάφεραν νωρίτερα! Έχω ξαναγράψει ανάλογο σχόλιο και παλαιότερα.