
Εσείς μέχρι που μπορείτε να φτάσετε για να μειώσετε την κατανάλωση στο ταξίδι;
Ταξίδι και κατανάλωση
4.105 Επισκέψεις στο άρθρο (6/8/2015)
Κλιματισμός ή ανοιχτό παράθυρο; Μπαγκαζιέρα ή σχάρα στην οροφή; Τι κάνουμε για να μειώσουμε την κατανάλωση;
autotriti team
Το αιώνιο δίλημμα στο θέμα της κατανάλωσης είναι κλιματισμός ή ανοιχτό παράθυρο; Έρευνα της Emissions Analytics απέδειξε πως η επιβάρυνση της κατανάλωσης με τη χρήση του κλιματισμού είναι 2,7% ως 3,3%, για βενζινοκίνητα και ντίζελ αντίστοιχα, σε αυτοκινητόδρομο και 5,1% ως 6,3% στην πόλη.
Πριν νιώσουν δικαιωμένοι όσοι ανοίγουν το παράθυρο, θα πρέπει να γνωρίζουν πως ο αέρας που εισέρχεται αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση του οχήματος. Μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα και όσο περισσότερο κατεβάσουμε το τζάμι τόσο μεγαλύτερη γίνεται η αντίσταση.Τι συμφέρει εν τέλει περισσότερο; Σύμφωνα με έρευνες αν η ταχύτητα κίνησης είναι κάτω από 80 km/h πιο οικονομική λύση φαίνεται να είναι το παράθυρο και από τα 80 km/h και πάνω ο κλιματισμός.
Ωραία το λύσαμε το θέμα της ζέστης, με τα μπαγκάζια που θυμίζουν μετακόμιση τι κάνουμε; Πάλι σύμφωνα με μελέτες ισχύει πως για κάθε 100 κιλά που φορτώνουμε επιβαρύνουμε την κατανάλωση κατά 5% περίπου.Σε αυτό προσθέστε και την επιβάρυνση που προκύπτει όταν μεταφέρουμε και πράγματα εκτός πορτμπαγκαζ. Το δέσιμο βαλιτσών σε σχάρες κατά προσέγγιση προσθέτει ένα 40% στην κατανάλωση ανάλογα με την επιφάνεια που προσπίπτει στον άνεμο.
Από την άλλη οι μπαγκαζιέρες λόγω της αεροδυναμικής σχεδίασης είναι λίγο πιο οικονομικές, ωστόσο και πάλι παρατηρείται μία επιβάρυνση της τάξεως του 20% σε κατανάλωση. Βλέπουμε λοιπόν πως δεν υπάρχει «μπούσουλας» οικονομίας, αφού οι παράμετροι διαφέρουν αναλόγως των συνθηκών.
Όμως εσείς τι κάνετε για να μειώσετε την κατανάλωση στο ταξίδι σας; Προτιμάτε ένα δροσερό περιβάλλον ή να σας φυσάει αεράκι; Που έχετε καταλήξει από τα «πειράματά» σας;
Καλά όλα αυτά, αλλά σκεφθήκατε το πρόβλημα που δημιουργείται, αν σε όλα τα άλλα προβλήματα της καθημερινής μας ζωής, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα, με τα τόσα άγχη για να προλάβουμε να αντιμετωπίσουμε τα άπειρα προβλήματα, να προσθέσουμε και το άγχος μην πατήσουμε λίγο παραπάνω το γκάζι, μην ανοίξουμε το παράθυρο, μην φορτώσουμε το αυτοκίνητο κ.λ.π. Εγώ λοιπόν στην προσπάθεια μου να μειώσω όλα αυτά τα καθημερινά άγχη, δεν δίνω καμιά σημασία στο συγκεκριμένο θέμα. Φθάνουν όσα άλλα έχω, να προσθέσω ένα ακόμα; Η διαφορά στην κατανάλωση, που θα έχω, αν τα προσέξω όλα αυτά, είναι μηδαμινή, σε σχέση με τον τρόπο οδήγησης μου, με το γκάζι στο πάτωμα. Αυτά δεν τα γράφω για να υποβαθμίσω το θέμα, που μπορεί να απασχολεί πολλούς, αλλά προσωπικά δεν σκάω αν κάψω και λίγη βενζίνη παραπάνω.
Οπότε εγώ που θα φύγω για διακοπές και αν υπολογίσω το ανοιχτό παράθυρο 5% και το βάρος από τις βαλίτσες άλλα 5% οπότε στα 150 χιλιόμετρα που θα κάνω με μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα στα 100 χλμ είναι ένα λίτρο επιπλέον δηλ 1,60€. Τέτοια μιζέρια και αν πάρω και έναν καφέ για τον δρόμο θα έχω ξοδέψει τόσο πολλά που στα τελευταία 50 χλμ θα αναγκαστώ να κάνω eco driving για να μην ξεφύγουμε από τον προϋπολογισμό και δεν μπορέσουμε το απόγευμα να νοικιάσουμε ξαπλώστρες. Τέτοια μιζέρια.
Κλιματισμός, cruise και 110km/h (με τα παιδιά μέσα).
Oλα στο πορτ παγκαζ τιποτα σε σχαρα σωστη ποσοτητα αερα στα λαστιχα οσο λεει ο κατασκευαστης αναλογα με το βαρος , ερ κοντισιον και cruise 120-125 εκει που ροπιαζει ''τελεια'' ο κινητηρας και δεν ζοριζεται !
Ανοιχτά παράθυρα και αυτοκινητόδρομος απλά δεν γίνεται εκτός και αν θέλεις να πας με 80 το πολύ ή να πας οικογενειακώς σε ΩΡΛ μετά το ταξίδι οπότε τζάμπα η οικονομία.
Πάνω απο 100km/h κλιματισμό και φάγωμα χιλιομέτρων με 6.8l/100km. Επαρχιακή οδός 80-90km/h ανοιχτά παράθυρα και κατανάλωση 5.5l/100km.