• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
5 φωτογραφίες »

Tech: Τι αλλάζει σε ένα αυτοκίνητο με CNG;

12.013 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/6/2021

Σε τι διαφέρει ένας κινητήρας φυσικού αερίου; Τι ισχύει με το service; Τι παίζει με τις δεξαμενές; Τι κερδίζεις και τι χάνεις; Παράλληλα μιλάμε με τον κ. Δάνδουρα της SEAT σχετικά με την μεγάλη επιτυχία της φίρμας στον τομέα του φυσικού αερίου.

Στην Ελλάδα, υπάρχει η γενικευμένη πεποίθηση, ότι αν κάποιος επιθυμεί οικονομία καυσίμου, θα πρέπει να αγοράσει κάποιο αυτοκίνητο με κινητήρα diesel. Πράγματι, στην θεωρία και στην πράξη, ο diesel είναι οικονομικότερος σε κατανάλωση από έναν κινητήρα βενζίνης, αν και οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι πολύ κοντά σε κατανάλωση, ειδικά με κάποιας μορφής ηλεκτρική συνδρομή. Ωστόσο, όταν μπει στην εξίσωση το φυσικό αέριο, τα δεδομένα αλλάζουν άρδην.

Τι είναι όμως ο κινητήρας φυσικού αερίου; Είναι θεμελιωδώς διαφορετικός από τους υπάρχοντες κινητήρες; Έχει διαφορετική απόδοση ένα αυτοκίνητο; Το φυσικό αέριο τι διαφορετικές ιδιότητες έχει, και τι γίνεται με την ασφάλεια των δεξαμενών; Κινδυνεύει ένα αυτοκίνητο από τις δεξαμενές φυσικού αερίου; Οι απαντήσεις σε αυτά και ακόμα περισσότερα ερωτήματα, ακολουθούν.

Κινητήρας κύκλου Miller φυσικού αερίου του γκρούπ VW, 1.5 TGI.

Κινητήρας κύκλου Miller φυσικού αερίου του γκρούπ VW, 1.5 TGI.


Οι τροποποιήσεις σε ένα κινητήρα φυσικού αερίου
Ένας κινητήρας φυσικού αερίου είναι ένας κινητήρας βενζίνης σημαντικά τροποποιημένος. Οι ανάγκες για αυτές τις ευρείας κλίμακας μετατροπές οφείλονται ασφαλώς στο πολύ διαφορετικό καύσιμο. Δηλαδή, επειδή το φυσικό αέριο έχει τυπικά 130 οκτάνια, έχει εξαιρετική αντοχή σε αυθόρμητη προανάφλεξη και για αυτό το λόγο έχει εξαιρετική συνεργασία με κινητήρες υψηλής συμπίεσης. Συνεπώς ένα πολύ καλός συνδυασμός, είναι ένας κινητήρας τύπου Miller ή Atkinson. 

Ο ανεφοδιασμός ενός μοντέλου CNG δεν αργεί πολύ όπως νομίζουν κάποιοι και ολοκληρώνεται το πολύ σε 5 λεπτά.

Ο ανεφοδιασμός ενός μοντέλου CNG δεν αργεί πολύ όπως νομίζουν κάποιοι και ολοκληρώνεται το πολύ σε 5 λεπτά.


Οι σημαντικές μετατροπές ωστόσο που απαιτούνται, έχουν να κάνουν με την θερμοκρασία έναρξης της καύσης η οποία στο φυσικό αέριο είναι 600 βαθμοί Κελσίου και στην βενζίνη είναι από 200-300 και αυτό έχει και άμεση επίπτωση στην πίεση εντός του κυλίνδρου, που είναι πολύ υψηλότερη στην λειτουργία φυσικού αερίου. Επίσης το φυσικό αέριο δεν έχει τις λιπαντικές ικανότητες της βενζίνης που προστατεύουν τον κινητήρα από υπερβολικό μηχανικό φορτίο, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές. 

Λόγω των ανωτέρω, ένας κινητήρας φυσικού αερίου έχει επίστρωση αζώτου στις βαλβίδες για αύξηση της αντοχής του, διαφορετικές έδρες βαλβίδων και διαφορετικά ελατήρια εμβόλου και έμβολα. Άλλες περιφερειακές αλλαγές έχουν να κάνουν με το διαφορετικό turbo, το οποίο αναγκαστικά στους κινητήρες φυσικού αερίου είναι μικρότερο λόγω του ότι ο κινητήρας φυσικού αερίου έχει καλύτερο βαθμό απόδοσης και άρα χαμηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο στα καυσαέρια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ελαφρά μειωμένη συγκέντρωση ισχύος.

Επόμενη σελίδα

Σχολιάστε