
Σύμφωνα με έρευνα 1 στα 7 ηλεκτρικά έχει γυρισμένα χιλιόμετρα.
Η κατάσταση της μπαταρίας χειροτερεύει όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα.
4 στα 10 ηλεκτρικά στην Ευρώπη έχει εμπλακεί σε ατύχημα.
Γενικά η αξιοπιστία των μηχανικών μερών είναι αυξημένη στα ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με έρευνα 1 στα 7 ηλεκτρικά έχει γυρισμένα χιλιόμετρα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται συνεχώς όλο και πιο δημοφιλή. Ως εκ τούτου, αυξάνονται και οι αγγελίες των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών, με την αγορά από «δεύτερο χέρι» να κάνει πιο προσιτή την απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, ειδικά πλέον που η κρατική επιδότηση έχει μειωθεί σε σχέση με το παρελθόν.
Ένας από τους μεγαλύτερους «φόβους» κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι να έχει παραποιηθεί η ένδειξη του χιλιομετρητή, με άλλα λόγια να έχει «γυρισμένα» χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με έρευνα στην Ευρώπη που έκανε το carVertical, η πλατφόρμα που ελέγχει το ιστορικό των αυτοκινήτων, 1 στα 7 ηλεκτρικά έχει υποστεί στην εν λόγω παραποίηση.
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
Η κατάσταση της μπαταρίας χειροτερεύει όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα
Το σημαντικότερο εξάρτημα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η μπαταρία του. Ουσιαστικά, όπως κατά τον έλεγχο ενός θερμικού μοντέλου δίνουμε έμφαση στην κατάσταση και τη σωστή λειτουργία του κινητήρα, αντίστοιχα στο ηλεκτρικό θα πρέπει να ελέγξουμε την «υγεία» της μπαταρίας.
Όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα, και κατ επέκταση όσο περισσότερο έχει φορτιστεί και αποφορτιστεί η μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος, τόσο περισσότερο ελαττώνεται η χωρητικότητα αυτής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτονομία της, όπως αντίστοιχα ξεκινούν και «αποφορτίζονται» τα κινητά μας με το πέρασμα των ετών.
Ο μέσος όρος πτώσης της απόδοσης της μπαταρίας είναι 2% το χρόνο. Σε 10 χρόνια, η απόδοση θα έχει μειωθεί κατά 20%.
Επομένως, η μπαταρία ενός ηλεκτρικού με γυρισμένα χιλιόμετρα θα είναι σε χειρότερη κατάσταση από ένα με «ίδια», αλλά αληθή ένδειξη στο καντράν. Εκτός αυτού, οι επιτήδειοι μπορούν να παραποιήσουν και την ένδειξη αυτονομίας του οχήματος, με τα πραγματικά χιλιόμετρα που απομένουν να γίνονται ορατά όταν θα αρχίσει να αποφορτίζεται αρκετά η μπαταρία.
4 στα 10 ηλεκτρικά στην Ευρώπη έχει εμπλακεί σε ατύχημα
Έρευνα έδειξε πως από τα 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, τα 4 έχουν εμπλακεί σε ατύχημα, χωρίς να διευκρινίζεται αν αυτό είναι σοβαρό ή ήπιας μορφής. Όπως και στα συμβατικά μοντέλα, οι ζημιές στο αμάξωμα μπορούν να επισκευαστούν, ωστόσο οι μπαταρίες των ηλεκτρικών θα πρέπει να αντικατασταθούν στην περίπτωση που έχουν την παραμικρή βλάβη, ούτως ώστε να αποφευχθεί το σενάριο μελλοντικού βραχυκυκλώματος, ή ακόμα και πυρκαγιάς.
Η αντικατάσταση είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα, και έτσι δυστυχώς δεν είναι απίθανο το σενάριο ορισμένοι ιδιοκτήτες να πουλήσουν το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο ως «ατρακάριστο», επισκευάζοντας απλά τις ζημιές στο αμάξωμα.
Γενικά η αξιοπιστία των μηχανικών μερών είναι αυξημένη στα ηλεκτρικά
Ένα γενικό φαινόμενο είναι ότι οι φθορές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι περιορισμένες, μιας και δεν υπάρχουν εξαρτήματα όπως ιμάντες, εξάτμιση ή κιβώτια ταχυτήτων με γρανάζια και συμπλέκτες. Επιπλέον, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που ουσιαστικά φρενάρει το αυτοκίνητο όταν αφήνουμε το πόδι μας από το πεντάλ του γκαζιού για να φορτίσει η μπαταρία, μειώνει τις φθορές στο σύστημα πέδησης, δηλαδή στους δίσκους, στα τακάκια των φρένων και στα ταμπούρα.
Επιπλέον, το γεγονός πως δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας μεταφράζεται στο ότι δεν θα συμβούν βλάβες λόγω κακής λίπανσης, λόγω φθοράς στον ιμάντα ή στην καδένα χρονισμού, ή γενικότερα λόγω αμέλειας στη συντήρηση.
Αυτό σημαίνει πως τυπικά ένα ηλεκτρικό με αυξημένα χιλιόμετρα δεν θα προβληματίσει με πολλές φθορές, εκτός βέβαια από αυτή της μπαταρίας που όπως αναφέραμε είναι και η πιο σημαντική. Εκτός αυτού, τα ελαστικά εμφανίζουν γρηγορότερα σημάδια «κόπωσης» συγκριτικά με τα θερμικά μοντέλα, λόγω του αυξημένου βάρους που έχουν τα ηλεκτροκίνητα.
Κάνοντας κλικ εδώ θα διαβάσετε όλες τις δοκιμές, τα συγκριτικά και τα αγοραστικά θέματα που αφορούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.