Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test θερινών ελαστικών: Dunlop Sport Maxx RT 2 ή Nexen N' Fera Sport;

(5/11/2025)
Test θερινών ελαστικών: Dunlop Sport Maxx RT 2 ή Nexen N' Fera Sport;
2 Φωτογραφίες »

Είναι δύο value for money λάστιχα με εγγύηση αντικατάστασης, το Nexen είναι φθηνότερο 30 ευρώ/4άδα.
Καλύτερο φρενάρισμα (1+ μέτρο) και στο στεγνό & στο βρεγμένο για το N' Fera Sport.
Βγάζουν κάτι παραπάνω από 2 χρόνια χρήσης, το Nexen αντέχει 2.000 χλμ. παραπάνω.
Είναι το ίδιο οικονομικά σε κατανάλωση (5,6 λτ./100 χλμ.) - 10% πιο αθόρυβη κύλιση για το N' Fera Sport.

autotriti team

Είναι δύο value for money λάστιχα με εγγύηση αντικατάστασης, το Nexen είναι φθηνότερο 30 ευρώ/4άδα

Στη διάσταση 225/40 R18 που βλέπουμε να «φοράνε» αυτοκίνητα με hatchback αμάξωμα (π.χ. Audi A3 και Hyundai i30) συγκρίνουμε δύο θερινά ελαστικά της μεσαίας κατηγορίας από άποψης τιμής, δηλαδή ένα επίπεδο κάτω από τα 5 premium brands. Από τη μία πλευρά έχουμε το Dunlop Sport Maxx RT 2, από την άλλη το Nexen N' Fera Sport.

Σημαντικό στοιχείο που προσδίδει value for money χαρακτήρα στα δύο ελαστικά είναι πως αμφότερα έχουν εμπορική εγγύηση δωρεάν αντικατάστασης για τον πρώτο χρόνο, με περιορισμό 15.000 χλμ. για το Dunlop και 20.000 χλμ. για το Nexen. Από εκεί και πέρα, υπάρχει μικρή διαφορά στην τιμή αγοράς. Ένα σετ N' Fera Sport κοστίζει 32 ευρώ λιγότερο στην 4άδα, στα 416 ευρώ, έναντι 448 ευρώ για το Sport Maxx RT 2 (χωρίς να υπολογίζεται το κόστος εγκατάστασης).

Καλύτερο φρενάρισμα (1+ μέτρο) και στο στεγνό & στο βρεγμένο για το N' Fera Sport

Στο πεδίο των μετρήσεων θα αξιοποιήσουμε, καταρχάς, τις αποστάσεις φρεναρίσματος - ακινητοποίησης των δύο ελαστικών, όπως αυτές προκύπτουν από διεθνές test. Περισσότερο αποτελεσματικό αποδείχθηκε το Nexen N' Fera Sport που συνδυαστικά σε στεγνό και βρεγμένο χρειάζεται 1+ μέτρο λιγότερο για να «κοκκαλώσει» συγκριτικά με το Dunlop Sport Maxx RT 2.

Πιο συγκεκριμένα, το ελαστικό της κορεατικής μάρκας ακινητοποίησε το αυτοκίνητο αναφοράς (Volkswagen Golf) στα 36,5 μέτρα στο στεγνό (100-0 χλμ./ώρα) και τα 31 μέτρα στο βρεγμένο (31 μ.) έναντι των 37,3 και 31,5 μέτρων, αντίστοιχα, που σημείωσε το μοντέλο της Dunlop.


Σύγκριση θερινών ελαστικών σε διάσταση 225/40 R18: Dunlop Sport Maxx RT 2 ή Nexen N Fera Sport; | autotriti.gr
2 Φωτογραφίες »

Σύγκριση θερινών ελαστικών σε διάσταση 225/40 R18: Dunlop Sport Maxx RT 2 ή Nexen N Fera Sport; | autotriti.gr

Βγάζουν κάτι παραπάνω από 2 χρόνια χρήσης, το Nexen αντέχει 2.000 χλμ. παραπάνω

Κοιτάζοντας την ετικέτα κάθε ελαστικού βλέπουμε κοινό δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο (Wet A), όπως συστήνει και το AutoΤρίτη Test Center. Μία διαφορά εντοπίζουμε στον δείκτη οικονομίας καυσίμου. Το Dunlop Sport Maxx RT 2 φέρει Fuel C και το Nexen N' Fera Sport έχει Fuel D, που σημαίνει μία πιο μαλακή γόμα για το Nexen, άρα και καλύτερη θεωρητικά πρόσφυση.

Στη μέτρηση χιλιομετρικής απόδοσης, πάντως, αυτό μεταφράστηκε αντιστρόφως ανάλογα, καθώς το Nexen είχε +2.000 χλμ. μεγαλύτερης αντοχής, που σύμφωνα με τους testers χρειάζεται αλλαγή στα 43.700 χιλιόμετρα (41.700 για το Dunlop). Σε κάθε περίπτωση, και τα δύο ελαστικά βγάζουν κάτι παραπάνω από 2 χρόνια χρήσης, υπολογίζοντας φυσικά ότι υπάρχουν πολλοί παράμετροι που επηρεάζουν την αντοχή ενός ελαστικού. 

Είναι το ίδιο οικονομικά σε κατανάλωση (5,6 λτ./100 χλμ.) - 15% πιο αθόρυβη κύλιση για το N' Fera Sport

Οι testers μέτρησαν και την κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητο αναφοράς, χωρίς να παρατηρηθεί διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα (5,6 λτ./100 χλμ. έδειξε το καντράν του Golf). Εκεί που σημειώθηκε απόκλιση είναι στον παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο κύλισης,. To Nexen N' Fera Sport παρουσίασε 15% χαμηλότερο πραγματικό θόρυβο άρα και καλύτερη ποιότητα κύλισης (71 dB στην ετικέτα, 71,3 dB στο μετρήσεις), κάτι που πιστοποιήθηκε και στο πεδίο των μετρήσεων (71,3 dB η μέτρηση του test). Οι αντίστοιχες τιμές για το Dunlop N' Fera Sport RT 2 είναι 71 και 72,8 dB.

Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά Dunlop Sport Maxx RT 2 Vs Nexen N' Fera Sport (225/40 R18)

Μάρκα/Μοντέλο Dunlop Sport Maxx RT 2 Nexen N' Fera Sport
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
225/40 R18 225/40 R18
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση 112 104
Εμπορική εγγύηση αντικατάστασης 1 χρόνος ή 15.000 χλμ. 1 χρόνος ή 20.000 χλμ.
Χιλιόμετρα που βγάζουν 41.700 43.700
Χώρα κατασκευής ελαστικού δοκιμής Γερμανία Τσεχία
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα.
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
C D
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
71 71
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
92Υ 92Υ
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
2520 2520
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
300 300
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2016 2018
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις Διεθνούς Test Ελαστικών
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
37,3 Μέτρα 36,5 Μέτρα
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
31,5 Μέτρα 31 Μέτρα
Συνολική απόσταση φρεναρίσματος, σε στεγνό και βρεγμένο (μ.) 68,8 Μέτρα 67,5 Μέτρα
Οι επιδόσεις των 2 ελαστικών προέκυψαν σε δοκιμή θερινών ελαστικών του ADAC