Πόσο πραγματικά καίνε τα αυτοκίνητα; Και ποιον ωφελούν τελικά οι μικρότερες καταναλώσεις;

Πόσο πραγματικά καίνε τα αυτοκίνητα; Και ποιον ωφελούν τελικά οι "μικρότερες καταναλώσεις";

Τεχνολογίες & πράσσειν άλογα

10.877 Επισκέψεις στο άρθρο (29/3/2017)

Πόσο καίει το καινούργιο σας αυτοκίνητο; Και πόσο λέει ότι καίει; Πόσο ρυπαίνει και πόσο λέει ότι ρυπαίνει; Μήπως πληρώσατε κάτι παραπάνω για να έχει αυτά τα νούμερα, μόνο που αντί να εξυπηρετούν εσάς, εξυπηρετούν απλά τον κατασκευαστή;

Πόσο παραπάνω θα πλήρωνες για να αγοράσεις το ίδιο μοντέλο με χαμηλότερη κατανάλωση; 100, 200, τριακόσια ευρώ; Αυτό είναι το ερώτημα που κάνουν τα τμήματα μάρκετινγκ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και φυσικά η μειωμένη κατανάλωση έχει την αξία της. Πόση είναι αυτή; Ας δούμε ένα παράδειγμα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Το σύστημα start/stop που σβήνει το μοτέρ στο φανάρι είναι κλασσική περίπτωση. Δεν είναι φθηνό αφού χρειάζεται διαφορετική, μεγαλύτερη μίζα, διαφορετική, μεγαλύτερη μπαταρία, και όλα τα αξεσουάρ του κινητήρα, αντλίες και κλιματισμό να είναι ηλεκτρικά. Χρειάζεται επίσης επανασχεδιασμένα μέρη του μοτέρ που αντέχουν στις αυξημένες τριβές του άναψε-σβήσε.

Πόσο χρεώνεται όλο αυτό το σύστημα; Περίπου 400 ευρώ. Συνήθως είναι μέρος της τιμής αφού σε πολλές μάρκες το start/stop είναι στάνταρ. Ή υποχρεωτικό, όπως το βλέπει κανείς.

Τι κερδίζεις; Εδώ είναι η μεγάλη ερώτηση. Οι κατασκευαστές κάνουν λόγο για μείωση της κατανάλωσης από 1 έως 10%. Το αν είσαι στο ένα ή στο δέκα, εξαρτάται από τη χρήση. Αν δεν σταματάς συχνά, οι διαδρομές σου δεν έχουν φανάρια ή κίνηση, τότε είσαι κοντά στο 1%. Αν κινείσαι στην πόλη και στο μποτιλιάρισμα, μπορείς να φτάσεις πιο κοντά στο 10%. Αξίζει. Αν υπήρχε η δυνατότητα να το έχεις ως έξτρα ώστε να αποφασίζεις αν θα ρίξεις τα 400 ευρώ ή αν θα τα κρατήσεις για κάτι άλλο, πιθανώς όχι. Αυτό που αξίζει είναι το γεγονός ότι τι πραγματικό κόστος του συστήματος είναι υψηλότερο και με τέσσερα κατοστάρικα οι κατασκευαστές ουσιαστικά έχουν ζημιά.

Βλέπεις το start/stop δεν είναι σχεδιασμένο για να κερδίζει ο οδηγός. Παρότι ανάλογα με τη χρήση, και με την τιμή ευκαιρίας, σίγουρα δεν βγαίνει χαμένος. Το start/stop υπάρχει για να σώζεται ο κατασκευαστής. Όταν η το κόστος έρευνας για να μειωθεί η κατανάλωση ενός μοτέρ μπορεί να φτάσει και στα 100 εκατομμύρια για κάθε 10% μείωση, ένα «μαραφέτι» που το πετυχαίνει χωρίς ουσιαστική μετατροπή του μοτέρ είναι θείο δώρο. Και μπορεί εσένα η οικονομία που σου προσφέρει να είναι αμελητέα, στον τυποποιημένο κύκλο των μετρήσεων όμως το start/stop κάνει θαύματα, μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους για όλο τον στόλο του κατασκευαστή και βγάζοντάς τον από τον κίνδυνο προστίμου, ενώ τον κάνει και πιο ελκυστικό στην αγορά.

Αξίζει λοιπόν; Μήπως πληρώνουμε εμείς τα σπασμένα της αυτοκινητοβιομηχανίας; Μήπως κοστίζει ακριβά το χατίρι που τους κάνουμε; Ή μήπως είναι ένα μικρό τίμημα για να μπορούμε να έχουμε τα αυτοκίνητα που θέλουμε σήμερα; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto