Η πολιτεία είναι έτοιμη να ανακοινώσει οικονομικά κίνητρα για να ενισχύσει την ηλεκτροκίνηση. Είναι μια γερή έκπτωση ικανή να για να στραφείς προς τα ηλεκτρικά;
Η ηλεκτροκίνηση μπορεί τόσα χρόνια να πλησιάζει όλο και περισσότερο, ωστόσο ειδικά στη χώρα μας είναι ακόμα μακριά. Βλέπεις ο Έλληνας δεν έχει την οικολογική συνείδηση του Σκανδιναβού, ούτε βέβαια τις υποδομές των πιο ανεπτυγμένων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και μέχρι πρότινος δεν είχε ούτε τις επιλογές σε ηλεκτρικά μοντέλα. Ζήτημα να μετριόντουσαν στην παλάμη του ενός χεριού, τα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι πριν μια διετία.
Όμως κακά τα ψέματα ο Έλληνας δεν έχει και το εισόδημα των παραπάνω, γιατί στο τέλος αυτό είναι που κάνει τη διαφορά. Βλέπεις ακόμα τα ηλεκτρικά μοντέλα κοστίζουν αρκετά παραπάνω από τα υπόλοιπα (λέγε με βενζίνη, ντίζελ). Δεν μιλάμε για 2-3 χιλιάρικα, αλλά για δέκα και βάλε. Γιατί όπως αποδείχθηκε και με τα υβριδικά αυτοκίνητα τα 2-3 χιλιάρικα δεν είναι πρόβλημα.
Δικαιολογημένα βεβαίως τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αρκετά πιο ακριβά, από τη στιγμή που μιλάμε για μια νέα τεχνολογία, η οποία κοστίζει για να εξελιχθεί. Οι «προηγμένες» χώρες λοιπόν τι έκαναν για να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση; Την επιδότησαν κα μάλιστα με καλά λεφτά. Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ και στην Ολλανδία έως 5.000 ευρώ.
Και δεν αναφέρουμε τυχαία αυτές τις χώρες. Τις αναφέρουμε γιατί ο ο Πρόεδρος του ΣΕΑΑ, κ. Γιώργος Βασιλάκης δήλωσε πως θα δοθούν και στη χώρα μας οικονομικά κίνητρα αντίστοιχα με αυτά της Γερμανίας και της Ολλανδίας, ενώ παράλληλα για τους επαγγελματίες που θα θελήσουν να αλλάξουν το όχημά τους το ποσό της επιδότησης θα είναι διπλό. Δηλαδή κέρδος μέχρι και 12.000 ευρώ. Μάλιστα τα σενάρια θέλουν και έξτρα όφελος για όσους αποσύρουν παράλληλα και κάποιο παλαιό όχημα.
Δηλαδή για να το δούμε και με παράδειγμα, το Peugeot e-208 αυτή τη στιγμή κοστίζει 29.900 ευρώ, άρα με μια επιδότηση 6.000, η τιμή πέφτει στις 23.900 ευρώ. Δύο χιλιάδες πιο ακριβό από το 208 των 130 ίππων, σε διαφορετική έκδοση εξοπλισμού βέβαια. Αντίστοιχα το μικρομεσαίο Nissan LEAF θα έχει κόστος από 27.900 ευρώ.
Υπολογίζοντας μάλιστα πως ένα ηλεκτρικό μοντέλο καταναλώνει κοντά στο 1 ευρώ για κάθε 100 χλμ. και δεν επιβαρύνεται από τέλη κυκλοφορίας, τα ηλεκτρικά αρχίζουν να αποκτούν ένα αρκετά πιο ενδιαφέρον value for money. Την ίδια ώρα μάλιστα που οι προτάσεις στην αγορά πληθαίνουν όλο και περισσότερο. Και δεν βάλαμε στην εξίσωση και τα Plug-In υβριδικά μοντέλα. Το αναφέρουμε καθώς σε δηλώσεις του ο αρμόδιος Υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης όταν ανέφερε πως θα παρουσιαστεί άμεσα το σχετικό νομοσχέδιο για διαβούλευση, μίλησε για ηλεκτροκίνηση, η οποία περιλαμβάνει και τα Plug-In μοντέλα.
Εσείς όμως τι πιστεύετε, μετά το καλοκαίρι θα βλέπουμε στους δρόμους όλο και περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα; Οι περισσότερες επιλογές στην αγορά και τα οικονομικά κίνητρα αρκούν για να «γίνουμε Ευρώπη» ή θα πρέπει να αλλάξουν και άλλα πράγματα για να συμβεί αυτό;
Οταν πεσουν οι τιμες στα 14 χιλιαρικα και η αντιπροσωπια δινει 15 χρονια εγγυηση για τις μπαταριες τοτε το συζηταμε(εως τοτε θα εχουμε παει στα θυμαρακια).Οσο για τα τελη κυκλοφοριας οποιος εχει εμπιστοσυνη στο ελληνικο κρατος παει και αγοραζει.
Ξεκιναω απο το γεγονος οτι ειμαι πολυ θετικα τοποθετημενος στο Ηλεκτρικο.
Ομως
Με βαση τα δικα σας ρεπορταζ ενα ΙΧ Βενζινη σημερα στη 5ετια κοστιζει γυρω στα 7000-8000 Ευρω κοστος χρησης μαζι με τα καυσιμα
Ενα ηλεκτρικο θελει απο τα στοιχεια της αντιπροσωπειας γυρω στα 7000-15000 για αλλαγη μπαταριας.
Αρα ακομη και αν εχουν ακριβως τη ιδια τιμη αγορας,
ακομη και αν εχω υποδομη,
ακομη και αν ειναι ιχ πολης, ο μονος λογος για να αγορασω ειναι η προστασια του περιβαλλοντος,
ομως οι νεοι υβριδικοι κινητηρες ειναι σχετικα φιλικοι στο περιβαλλον.
Βλεπω η Ευρωπη θελει να το αναπτυξει μια και εχει μεινει πολυ πιο πισω απο τη Ιαπωνια και Κινα.
Αλλα ακομη ειναι ανωριμη αγορα,
Αντιθετα ειναι πολυ ωριμη για μετατροπες παλιων σε Ηλεκτρικα.
και μαλιστα αφου εχουμε καλα σασι λιγες σκουριες και λιγα Χλμ σε πολλες περιοχες αυτο θα εδινε ζωη στ ΙΧ αλαλ και σε βιοτεχνιες μετασκευων.
Σε αυτο εξαιρειται η Ελλαδα που ειναι η μονη χωρα !!! στη Ευρωπη που απαγορευεται να μετατρεψεις παλιο ρυπογονο σε ηλεκτρικο και το ΥΠουργειο κωφευει εκκωφαντικα
ΔΙΑΦΩΝΕΙΤΕ?
Απο που πηγαζει η πληροφορια οτι τα ηλεκτρικα καινε 1 ευρω ανα 100 χλμ ? Ειδη υπαρχουν τεστ ηλεκτρικων αυτοκινητων στην εθνικη οδο,,που φορτιζουν στα ΣΕΑ και πληρωνουν 2,5 ευρω παγιο μονο για να κουμπωσουν τη φισα καλωδιου στο φορτιστη. Και με την υπολοιπη χρεωση 0,25 ευρω /λεπτο η συνολικη χρεωση ανα 100 χλμ εφτανε τα 8 ευρω/100 χλμ . Ακομη και η φορτιση στο σπιτι ,,αν υπαρχει φυσικα ιδιωτικο παρκινκ,,το κοστος φτανει 2-3 ευρω. Οσο καινε και τα αυτοκινητα φυσικου αεριου δηλαδη. Δεν ισχυει το 1 ευρω /100 χλμ ,,μην παραπληροφορηται το κοσμο.
Οταν πεσουν οι τιμες στα 14 χιλιαρικα και η αντιπροσωπια δινει 15 χρονια εγγυηση για τις μπαταριες τοτε το συζηταμε(εως τοτε θα εχουμε παει στα θυμαρακια).Οσο για τα τελη κυκλοφοριας οποιος εχει εμπιστοσυνη στο ελληνικο κρατος παει και αγοραζει.
....Και θα κρεμαμε τις ...μπαλαντεζες απο τα μπαλκονια για να τα φορτισουμε?
Ξεκιναω απο το γεγονος οτι ειμαι πολυ θετικα τοποθετημενος στο Ηλεκτρικο. Ομως Με βαση τα δικα σας ρεπορταζ ενα ΙΧ Βενζινη σημερα στη 5ετια κοστιζει γυρω στα 7000-8000 Ευρω κοστος χρησης μαζι με τα καυσιμα Ενα ηλεκτρικο θελει απο τα στοιχεια της αντιπροσωπειας γυρω στα 7000-15000 για αλλαγη μπαταριας. Αρα ακομη και αν εχουν ακριβως τη ιδια τιμη αγορας, ακομη και αν εχω υποδομη, ακομη και αν ειναι ιχ πολης, ο μονος λογος για να αγορασω ειναι η προστασια του περιβαλλοντος, ομως οι νεοι υβριδικοι κινητηρες ειναι σχετικα φιλικοι στο περιβαλλον. Βλεπω η Ευρωπη θελει να το αναπτυξει μια και εχει μεινει πολυ πιο πισω απο τη Ιαπωνια και Κινα. Αλλα ακομη ειναι ανωριμη αγορα, Αντιθετα ειναι πολυ ωριμη για μετατροπες παλιων σε Ηλεκτρικα. και μαλιστα αφου εχουμε καλα σασι λιγες σκουριες και λιγα Χλμ σε πολλες περιοχες αυτο θα εδινε ζωη στ ΙΧ αλαλ και σε βιοτεχνιες μετασκευων. Σε αυτο εξαιρειται η Ελλαδα που ειναι η μονη χωρα !!! στη Ευρωπη που απαγορευεται να μετατρεψεις παλιο ρυπογονο σε ηλεκτρικο και το ΥΠουργειο κωφευει εκκωφαντικα ΔΙΑΦΩΝΕΙΤΕ?
Απο που πηγαζει η πληροφορια οτι τα ηλεκτρικα καινε 1 ευρω ανα 100 χλμ ? Ειδη υπαρχουν τεστ ηλεκτρικων αυτοκινητων στην εθνικη οδο,,που φορτιζουν στα ΣΕΑ και πληρωνουν 2,5 ευρω παγιο μονο για να κουμπωσουν τη φισα καλωδιου στο φορτιστη. Και με την υπολοιπη χρεωση 0,25 ευρω /λεπτο η συνολικη χρεωση ανα 100 χλμ εφτανε τα 8 ευρω/100 χλμ . Ακομη και η φορτιση στο σπιτι ,,αν υπαρχει φυσικα ιδιωτικο παρκινκ,,το κοστος φτανει 2-3 ευρω. Οσο καινε και τα αυτοκινητα φυσικου αεριου δηλαδη. Δεν ισχυει το 1 ευρω /100 χλμ ,,μην παραπληροφορηται το κοσμο.
Σε καμία περίπτωση! Ηλεκτρικό δεν αγοράζω στην Ελλάδα σίγουρα για τα επόμενα 10 χρόνια. Υποδομές απλός είναι ανύπαρκτες. Από το 2025 και βλέπουμε.
ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΥΠΟΔΟΜΗ