Θα αγόραζες ηλεκτρικό με έως 12.000 έκπτωση;

10.569 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2020)

Η πολιτεία είναι έτοιμη να ανακοινώσει οικονομικά κίνητρα για να ενισχύσει την ηλεκτροκίνηση. Είναι μια γερή έκπτωση ικανή να για να στραφείς προς τα ηλεκτρικά;


Η ηλεκτροκίνηση μπορεί τόσα χρόνια να πλησιάζει όλο και περισσότερο, ωστόσο ειδικά στη χώρα μας είναι ακόμα μακριά. Βλέπεις ο Έλληνας δεν έχει την οικολογική συνείδηση του Σκανδιναβού, ούτε βέβαια τις υποδομές των πιο ανεπτυγμένων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και μέχρι πρότινος δεν είχε ούτε τις επιλογές σε ηλεκτρικά μοντέλα. Ζήτημα να μετριόντουσαν στην παλάμη του ενός χεριού, τα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι πριν μια διετία.

Όμως κακά τα ψέματα ο Έλληνας δεν έχει και το εισόδημα των παραπάνω, γιατί στο τέλος αυτό είναι που κάνει τη διαφορά. Βλέπεις ακόμα τα ηλεκτρικά μοντέλα κοστίζουν αρκετά παραπάνω από τα υπόλοιπα (λέγε με βενζίνη, ντίζελ). Δεν μιλάμε για 2-3 χιλιάρικα, αλλά για δέκα και βάλε. Γιατί όπως αποδείχθηκε και με τα υβριδικά αυτοκίνητα τα 2-3 χιλιάρικα δεν είναι πρόβλημα.

Δικαιολογημένα βεβαίως τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αρκετά πιο ακριβά, από τη στιγμή που μιλάμε για μια νέα τεχνολογία, η οποία κοστίζει για να εξελιχθεί. Οι «προηγμένες» χώρες λοιπόν τι έκαναν για να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση; Την επιδότησαν κα μάλιστα με καλά λεφτά. Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ και στην Ολλανδία έως 5.000 ευρώ.

Και δεν αναφέρουμε τυχαία αυτές τις χώρες. Τις αναφέρουμε γιατί ο ο Πρόεδρος του ΣΕΑΑ, κ. Γιώργος Βασιλάκης δήλωσε πως θα δοθούν και στη χώρα μας οικονομικά κίνητρα αντίστοιχα με αυτά της Γερμανίας και της Ολλανδίας, ενώ παράλληλα για τους επαγγελματίες που θα θελήσουν να αλλάξουν το όχημά τους το ποσό της επιδότησης θα είναι διπλό. Δηλαδή κέρδος μέχρι και 12.000 ευρώ. Μάλιστα τα σενάρια θέλουν και έξτρα όφελος για όσους αποσύρουν παράλληλα και κάποιο παλαιό όχημα.

Δηλαδή για να το δούμε και με παράδειγμα, το Peugeot e-208 αυτή τη στιγμή κοστίζει 29.900 ευρώ, άρα με μια επιδότηση 6.000, η τιμή πέφτει στις 23.900 ευρώ. Δύο χιλιάδες πιο ακριβό από το 208 των 130 ίππων, σε διαφορετική έκδοση εξοπλισμού βέβαια. Αντίστοιχα το  μικρομεσαίο Nissan LEAF θα έχει κόστος από 27.900 ευρώ.

Υπολογίζοντας μάλιστα πως ένα ηλεκτρικό μοντέλο καταναλώνει κοντά στο 1 ευρώ για κάθε 100 χλμ. και δεν επιβαρύνεται από τέλη κυκλοφορίας, τα ηλεκτρικά αρχίζουν να αποκτούν ένα αρκετά πιο ενδιαφέρον value for money. Την ίδια ώρα μάλιστα που οι προτάσεις στην αγορά πληθαίνουν όλο και περισσότερο. Και δεν βάλαμε στην εξίσωση και τα Plug-In υβριδικά μοντέλα. Το αναφέρουμε καθώς σε δηλώσεις του ο αρμόδιος Υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης όταν ανέφερε πως θα παρουσιαστεί άμεσα το σχετικό νομοσχέδιο για διαβούλευση, μίλησε για ηλεκτροκίνηση, η οποία περιλαμβάνει και τα Plug-In μοντέλα.

Εσείς όμως τι πιστεύετε, μετά το καλοκαίρι θα βλέπουμε στους δρόμους όλο και περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα; Οι περισσότερες επιλογές στην αγορά και τα οικονομικά κίνητρα αρκούν για να «γίνουμε Ευρώπη» ή θα πρέπει να αλλάξουν και άλλα πράγματα για να συμβεί αυτό;

Hyundai
NISSAN