H απενεργοποίηση κυλίνδρων είναι μια έξυπνη τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου που εφαρμόζεται πλέον σε κινητήρες με 3 έως 12 κυλίνδρους.

H απενεργοποίηση κυλίνδρων είναι μια έξυπνη τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου που εφαρμόζεται πλέον σε κινητήρες με 3 έως 12 κυλίνδρους.

Τι είναι η απενεργοποίηση κυλίνδρων και το «coasting»;

18.589 Επισκέψεις στο άρθρο (11/8/2022)

Στο κυνήγι της χαμηλής κατανάλωσης οι κατασκευαστές εξελίσσουν «έξυπνες» τεχνολογίες, όπως η απενεργοποίηση μερικών κυλίνδρων και η ελεύθερη κύλιση (coasting).

Βρε τους… τι σκέφτονται!

Η ιδέα είναι απλή: Γιατί να «ταΐζεις» με βενζίνη όλους τους κυλίνδρους όταν οι συνθήκες δεν απαιτούν όλη την ισχύ του κινητήρα, αλλά μέρος της που μπορεί να παραχθεί από λιγότερους σε λειτουργία κυλίνδρους; Με άλλα λόγια γιατί να χρησιμοποιείς όλα τα κυβικά του μοτέρ όταν δεν τα χρειάζεσαι; Δεν θα ήταν καλύτερο ο κινητήρας να έχει μεταβαλλόμενη χωρητικότητα αναλόγως φορτίου και διαθέσεων του οδηγού; Όντως θα ήταν. Κάπως έτσι, λοιπόν, γεννήθηκαν τα συστήματα απενεργοποίησης κυλίνδρων, το οποίο ουσιαστικά είναι ένα ενεργό downsizing αναλόγως των συνθηκών οδήγησης. Τα συστήματα απενεργοποίησης κυλίνδρων δεν είναι νέα. Έχουν εφαρμοστεί ήδη από τη δεκαετία του 70 σε μεγάλου κυβισμού και πολλών κυλίνδρων αμερικάνικα μοντέλα (καθόλου τυχαίο που εκείνη την εποχή υπήρχε πετρελαϊκή κρίσης), ενώ ανάλογο σύστημα είχε και η V12 Μercedes S-Class 3ης γενιάς (1991-1998).

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
T-Mate: Τα 11 συστήματα «σωματοφύλακες» της Toyota
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel