ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τίτλοι τέλους για τα ST της Ford στην Ευρώπη

1.684 Επισκέψεις στο άρθρο (4/6/2025)
Τίτλοι τέλους για τα ST της Ford στην Ευρώπη
2 Φωτογραφίες »

Μετά την απόσυρση του Fiesta ST επιβεβαιώθηκε και ο τερματισμός του Focus ST.
H Ford δε δέχεται πλέον παραγγελίες για το Focus γιατί η παραγωγή σταματά τον Νοεμβριο.
Τα hot hatchbacks δεν έχουν πια θέση στο πλάνο της εταιρείας.
Αν η Ford επανέλθει στις sport compact κατηγορίες αυτό θα γίνει με ηλεκτρικά.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Μετά την απόσυρση του Fiesta ST επιβεβαιώθηκε και ο τερματισμός του Focus ST

Έπειτα από 45 χρόνια πορείας στον χώρο των σπορ hatchbacks, η Ford αποχαιρετά επίσημα μια από τις πιο αγαπημένες της κατηγορίες και μαζί ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της. Η είδηση έρχεται μέσα από την ίδια την εταιρεία, η οποία σε δήλωσή της επιβεβαίωσε ότι η παραγωγή του Ford Focus ST ολοκληρώνεται. Μετά την απόσυρση του Fiesta ST το 2023, το Focus ST ήταν το τελευταίο «hot hatch» της γκάμας της στην Ευρώπη.

H Ford δεν δέχεται πλέον παραγγελίες για το Focus γιατί η παραγωγή σταματά τον Νοεμβριο

«Όλες οι παραγγελίες για το Focus ST έχουν πλέον καλυφθεί μέχρι τη λήξη της παραγωγής», δήλωσε ο Finn Thomasen, υπεύθυνος Επικοινωνίας της Ford Ευρώπης. Μπορεί κάποια απούλητα αυτοκίνητα να παραμένουν διαθέσιμα σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, όμως το τέλος είναι προδιαγεγραμμένο: η παραγωγή του Focus σταματά τον Νοέμβριο του 2025.
 

Τα hot hatchbacks δεν έχουν πια θέση στο πλάνο της εταιρείας

Η διαδρομή της Ford στον κόσμο των σπορ hatchback ξεκίνησε το 1980 με τo Fiesta Supersport, πριν η σειρά XR και RS μοντέλων ανεβάσει τον πήχη με αποκορύφωμα το εμβληματικό Escort RS του 1984. Όμως, σχεδόν μισό αιώνα μετά, οι εποχές αλλάζουν. Τα μικρά hot hatchbacks φαίνεται πως δεν έχουν πια θέση στο πλάνο της εταιρείας. Η απουσία των Fiesta, Mondeo και Ka (που αποσύρθηκαν αντίστοιχα το 2023, 2022 και 2020) και το επικείμενο τέλος του Focus αφήνουν τη Ford χωρίς καμία «κανονική» πρόταση στην ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών που δεν είναι SUV. Η Mustang μπορεί να παραμένει διαθέσιμη, αλλά με τον V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων ως μόνη επιλογή, με τους υψηλούς ευρωπαϊκούς φόρους, δύσκολα θα καταφέρει πωλήσεις.

Αν η Ford επανέλθει στις σπορ compact κατηγορίες αυτό θα γίνει ηλεκτρικά

Παρότι δεν υπάρχει επίσημο πλάνο για έναν ηλεκτρικό διάδοχο των Fiesta ST ή Focus ST, η Ford έχει αρχίσει να συνεργάζεται στενότερα με τη VW μέσω της πλατφόρμας MEB. Ήδη τα ηλεκτρικά Explorer και Capri βασίζονται σε αυτή. Εάν η Ford αποφασίσει να επανέλθει στις σπορ compact κατηγορίες, το πιο πιθανό είναι αυτό να γίνει ηλεκτρικά, με έμπνευση από τα επερχόμενα ηλεκτρικά GTI της VW. Προς το παρόν όμως, η ευρωπαϊκή παρουσία της Ford στηρίζεται στα SUV μοντέλα Puma και Kuga, ενώ το μερίδιο αγοράς της ορίζεται στο 3,4%, μακριά από τα ένδοξα χρόνια των ST, RS και XR μοντέλων.

Toyota
Mercedes