
Το LBX είναι το μικρότερο Lexus και το SUV πόλης με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.
Καίει 6 λτ./100 χλμ. και έχει 200 άλογα το Lexus UX.
Το RX είναι το μεγαλύτερο SUV της Lexus και έχει χώρους ξενοδοχείου.
ES και LS: Υβριδικές λιμουζίνες με έως 360 άλογα.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Το LBX είναι το μικρότερο Lexus και το SUV πόλης με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος
Η Lexus είναι η μόνη premium μάρκα αυτοκινήτων που διαθέτει μια πλήρη γκάμα από υβριδικά μοντέλα. Αυτό δεν είναι κάτι που συνέβη πρόσφατα αλλά είναι μια πραγματικότητα εδώ και παραπάνω από μια δεκαετία, αφού το 2013 ήταν η τελευταία φορά που είδαμε κάποιο μη εξηλεκτρισμένο Lexus να πωλείται στην ελληνική αγορά. Ήταν το IS 250, το οποίο αντικαταστάθηκε από το υβριδικό IS 300h, με το δεύτερο να συνθέτει με μια σειρά από άλλα μοντέλα την πρώτη full υβριδική γκάμα στην ιστορία της φίρμας. Επιστρέφοντας στο παρόν, πάμε να δούμε ποια είναι τα υβριδικά μοντέλα της Lexus που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην γκάμα της:
Ξεκινάμε από το μικρότερο μέλος της full hybrid οικογένειας της Lexus, το LBX. Πρόκειται για την πρόταση της φίρμας στα SUV πόλης που ξεχωρίζει για τη φινετσάτη και νεανική σχεδίασή του αλλά και τα 22 εκ. απόσταση που έχει από το έδαφος, τη μεγαλύτερη στην κατηγορία, νούμερο που του δίνει την δυνατότητα να αντιμετωπίσει τις «δυσκολίες» της αστικής καθημερινότητας με ευκολία. Το εσωτερικό είναι όσο μοντέρνο είναι και εξωτερικά, ενώ υψηλού επιπέδου είναι ο hi-tech χαρακτήρας του, ο οποίος εκφράζεται μέσω δύο οθονών (9,8 ιντσών στο κέντρο και 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι) αλλά και του υπερπλήρη εξοπλισμού από τη βασική του έκδοση.
Δεν πρέπει φυσικά να ξεχάσουμε να αναφερθούμε στο full υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με πιστόνια σχεδιασμένα σε προδιαγραφές Formula 1 και έναν ηλεκτροκινητήρα, με την συνολική ιπποδύναμη να φτάνει τα 136 άλογα. Σε κατανάλωση, το LBX δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία του, αφού η πραγματική μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής ήταν 5,5 λτ./100 χλμ. (5,7 λτ./100 χλμ. στην 4Χ4 έκδοση), ενώ σε συνθήκες πόλης το αυτοκίνητο έδειξε 4,3 λτ. (4,8 λτ. το 4x4).
Σημερινή τιμή |
31.300 ευρώ: Lexus Lbx 1.5L HYBRID ELECTRIC |
60.500 ευρώ: Lexus Nx 350h FWD |
37.400 ευρώ: Lexus Ux 300h FWD |
91.000 ευρώ: Lexus Rx 350h AWD |
Καίει 6 λτ./100 χλμ. και έχει 200 άλογα το Lexus UX
Στην καρδιά της κατηγορίας των οικογενειακών SUV με μήκος 4,49 μέτρα είναι το Lexus UX, το οποίο πλέον, στην έκδοση 300h που έχει αντικαταστήσει την 250h, διαθέτει αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα. Πιο συγκεκριμένα, το αναβαθμισμένο σύνολο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο 2λιτρο κινητήρα βενζίνης 152 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 113, με την ιπποδύναμη να είναι 15 άλογα υψηλότερη, ανεβαίνοντας από τους 184 στους 199 ίππους τόσο στην δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση. Στην δοκιμή μας, στην E-Four έκδοση του UX είδαμε πως παρά τη μεγαλύτερη ισχύ, η κατανάλωση παραμένει στα ίδια -χαμηλά- επίπεδα, αφού είδαμε 6,0 λτ./100 χλμ., ενώ σε μια μικτή διαδρομή, η κατανάλωση γυροφέρνει τα 7,5 λτ./100 χλμ..
Από κει και πέρα, ο διάκοσμος είναι σύγχρονος και απόλυτα συμβατός με την εποχή και την κατηγορία, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και οθόνη 8 ή 10,25 ιντσών (ανάλογα της έκδοσης) για το σύστημα infotainment, ενώ όσον αφορά στους χώρους, στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικοι χωράνε ικανοποιητικά, με αρκετό αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Το UX παράλληλα είναι και εύχρηστο στην καθημερινότητα, λόγω της πολύ καλής θέσης οδήγησης, του μαλακού τιμονιού και τον μόλις 10,4 μ. κύκλο στροφής, ενώ σχετικά με την δυνατότητα του UX σε χωμάτινες διαδρομές, η απόσταση των 160 χλστ. επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί άνετα πάνω από πατημένους χωματόδρομους.
To ΝΧ έχει κόκπιτ στραμμένο προς τον οδηγό και 245 άλογα
Το Lexus NX είναι σαφώς μεγαλύτερο από το UX με μήκος που φτάνει τα 4,66 μέτρα και παρότι διαθέτει μια Plug-in υβριδική έκδοση που συγκεντρώνει περισσότερο ενδιαφέρον στις πωλήσεις μέσω leasing, υπάρχει και μια full hybrid επιλογή που βρίσκεται στη βάση των επιλογών. Η υβριδική έκδοση NX 350h αποτελείται από έναν 2,5λιτρο κινητήρα σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα με τη συνολική απόδοση να φτάνει τα 244 άλογα και το 0-100 χλμ./ώρα να πετυχαίνεται σε 8,7 δλ.
Ατού του Lexus NX μέσα στην καμπίνα είναι σίγουρα το οδηγοκεντρικό κόκπιτ «Tazuna» (σ.σ. η ιαπωνική λέξη σημαίνει τον έλεγχο του αλόγου από τον ιππέα με τα γκέμια). Αυτό χαρακτηρίζεται από μια κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής 9,8 ή 14 ιντσών του συστήματος infotainment, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το προαιρετικό Heads-Up Display, ενώ πολλές είναι επίσης οι ηλεκτρικές ευκολίες που φέρνεί μαζί του το μοντέλο. Είναι επίσης αρκετά ευρύχωρο, με τις μετρήσεις για τα γόνατα (14 εκ.) και τα κεφάλια των πίσω επιβατών να είναι στο μέσο όρο, όπως και ο χώρος αποσκευών των 545 λίτρων.
Το RX είναι το μεγαλύτερο SUV της Lexus και έχει χώρους ξενοδοχείου
To RX αποτελεί την κορωνίδα της φουλ υβριδικής γκάμας της Lexus, αφού με μήκος 4,89 μέτρα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα SUV που κυκλοφορούν στην Γηραιά Ήπειρο. Η εισαγωγική του έκδοση είναι η 350h με ισχύ 250 ίππους, με την κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Υβριδική είναι και η 500h έκδοση, η οποία έχει περισσότερο σπορ προσανατολισμό και διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, δύο ηλεκτροκινητήρες και 371 ίππους με 550 Nm ροπής. Η μέσαη κατανάλωση στα 11 λτ./100 χλμ. δεν είναι αυτή που θα περίμενες από ένα full υβριδικό SUV αλλά είναι λογικότατη αν λάβει κανείς υπόψη το μέγεθος του αυτοκινήτου και τα πολλά του άλογα.
Στο εσωτερικό, το RX ακολουθεί τα βήματα του NX και διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων καθώς και το ολοκαίνουργιο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της Lexus, το οποίο βασίζεται σε μια οθόνη 9,8 ή 14 ιντσών προαιρετικά. Για τους χώρους, τα λόγια είναι περιττά, αφού με 22 εκ. περιθώριο για τα γόνατα και 11 εκ «αέρα» για το κεφάλι, στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν άνετα και οι πιο μεγαλόσωμοι φίλοι σου. Αξίζει αντίθετα να τονίσουμε πως το RX έχει βελούδινο πάτημα στην άσφαλτο καθώς η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι εφοδιασμένη με σύστημα προσαρμοζόμενης μεταβλητής ανάρτησης, που διαβάζει το δρόμο και ελέγχει τη δύναμη απόσβεσης και στους τέσσερις τροχούς.
Σελίδα 2 | Οι λιμουζίνες ES και LS |