ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι διάσημες «Τρύπες» της Αττικής -Ποια η άγνωστη ιστορία τους;

2.035 Επισκέψεις στο άρθρο (24/9/2025)
Οι διάσημες «Τρύπες» της Αττικής -Ποια η άγνωστη ιστορία τους;
2 Φωτογραφίες »

Ένα από τα σημαντικότερα έργα του περασμένου αιώνα στην Αττική.
Δύο σήραγγες, που ολοκληρώθηκαν πριν από 45 χρόνια!
Το πραγματικό τους όνομα και η απόπειρα δολοφονίας.
Το έθιμο με τα κορναρίσματα και οι εργασίες που έγιναν πριν από λίγα χρόνια.

autotriti team

Ένα από τα σημαντικότερα έργα του περασμένου αιώνα στην Αττική

Σε μια πόλη εκατομμυρίων κατοίκων τα μεγάλα οδικά έργα αποτελούν προαπαιτούμενο για την βελτίωση της μετακίνησης των πολιτών. Και μπορεί όταν ακούμε για σημαντικά έργα στην Αττική να μας έρχεται στο μυαλό ο Κηφισός και η Αττική Οδός, όμως περίπου 70 χρόνια πριν, ένα μικρό τούνελ ήταν ο τρόπος να ενωθεί η Νότια Αττική με το κέντρο της Αθήνας.

Δύο σήραγγες, που ολοκληρώθηκαν πριν από 45 χρόνια!

Το όνομα με το οποίο είναι γνωστές, το πήραν από τον πρώην πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή, μιας και ήταν από τα αγαπημένα του έργα. Η πρώτη μήκους 7 μέτρων κατασκευάστηκε το 1954, σε μόλις τρεις μήνες και με κόστος 10 εκατομμύρια δραχμές, ολοκληρώνοντας την παραλιακή λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου και ενώνοντας επιτέλους τα νότια παράλια της Αττικής με το κέντρο της Αθήνας, η σύνδεση των οποίων έως τότε γινόταν από τα Μεσόγεια. Τα εγκαίνια της δεύτερης σήραγγας έγιναν το 1980, με τον πρωθυπουργό να μην καταφέρνει να δώσει το παρόν, παρότι παρακολουθούσε στενά τις εργασίες διάνοιξής της και διαπλάτυνσης του δρόμου στο σημείο.

Το πραγματικό τους όνομα και η απόπειρα δολοφονίας

Παρότι όλοι τις γνωρίζουμε ως «Τρύπες Καραμανλή», το πραγματικό τους όνομα είναι σήραγγες Λουμπάρδας, από την ομώνυμη παραλία που βρίσκεται στο σημείο. Εκτός όμως από τη σημασία τους στην μετακίνηση έχουν και ιστορική σημασία. Τον Αύγουστο του 1968, ο Αλέκος Παναγούλης αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον δικτάτορα Παπαδόπουλο, τοποθετώντας εκρηκτικά στη σήραγγα. Παρότι είχε υπολογίσει το χρόνο που έκανε ο Δικτάτορας από την βίλα του στο Λαγονήσι και την ώρα που ξεκινούσε το πρωί, τελικά η βόμβα εξερράγη λίγα μόλις δευτερόλεπτα αφού είχε περάσει το αυτοκίνητο του Παπαδόπουλου από το τούνελ.

Το έθιμο με τα κορναρίσματα και οι εργασίες που έγιναν πριν από λίγα χρόνια

Το σημείο ήταν ανέκαθεν γνωστό για την επικινδυνότητά του, τόσο λόγω των απότομων στροφών και της χαμηλής ορατότητας, όσο και λόγω της λάθος κλίσης της ασφάλτου στην σήραγγα. Έτσι λοιπόν, για όσα χρόνια υπήρχε μόνο η μια σήραγγα και ήταν διπλής κατεύθυνσης, οι οδηγοί έκοβαν ταχύτητα στο σημείο και κόρναραν ώστε να ειδοποιήσουν τυχόν διερχόμενα από το αντίθετο ρεύμα οχήματα.

Πριν από μερικά χρόνια, οι δύο σήραγγες στο 31ο χλμ. της λεωφόρου Αθηνών-Σουνίου δέχθηκαν ένα γενικό… ρετούς. Αφορμή ήταν ένας μεγάλος βράχος που βρισκόταν στην είσοδο της μιας σήραγγας, ο οποίος είχε ξεκολλήσει και ήταν επικίνδυνος. Έτσι μαζί με τις εργασίες για την αποκόλλησή του, έγινε διαπλάτυνση στο σημείο πριν από τα τούνελ και τοποθετήθηκε διαχωριστικό στηθαίο, διορθώθηκε η ανάποδη κλίση του οδοστρώματος ενώ μπήκαν φώτα LED στο σημείο.

Smart
Mototriti.gr