
Αφορά κάθε εταιρικό leasing αυτοκινήτου.
Το SLA αφορά δέσμευση εξυπηρέτησης (δίκτυο, χρόνοι, reports).
Καθορίζει από τα ραντεβού έως και τα ανταλλακτικά ή την αντικατάσταση οχήματος.
Το ζητούν οι fleet managers και οι leasing εταιρείες για αξιολόγηση κάθε μάρκας.
Χωρίς αυτό, οι νέες μάρκες (π.χ. Κινέζικες) δεν περνούν σε σοβαρές εταιρικές πωλήσεις.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Το SLA αφορά δέσμευση εξυπηρέτησης (δίκτυο, χρόνοι, reports).
Το SLA (Service Level Agreement) είναι η «σιωπηρή συμφωνία ποιότητας» ανάμεσα στη μάρκα (ή στο δίκτυό της) και τον εταιρικό πελάτη ή τη leasing εταιρεία. Με απλά λόγια, είναι ένα σύνολο δεσμεύσεων για το πώς θα γίνεται η εξυπηρέτηση, όταν το αυτοκίνητο χρειαστεί service, επισκευή ή υποστήριξη. Δεν αφορά το ποιος πληρώνει (αυτό το καλύπτει η leasing), αλλά το πώς και πόσο γρήγορα γίνονται όλα.
Για παράδειγμα. Σκεφτείτε πως χωρίς SLA, ο οδηγός (π.χ. ένας πωλητής της εταιρείας που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του για door to door καθημερινές επισκέψεις) περιμένει 6 μέρες για ραντεβού. Δεν έχει άμεσο ανταλλακτικό. Χάνει 2 μέρες δουλειά (και έσοδα για την εταιρεία του). Με SLA (αν έχει προβλεφθεί) μπορεί να έχει ραντεβού εντός 48 ωρών. Αντικατάσταση οχήματος. Επιστροφή σε 1 μέρα.
Όπως καταλαβαίνετε αυτό δεν είναι μια μικρή τεχνική λεπτομέρεια. Είναι εμπορικό πλεονέκτημα. Ειδικά σε εταιρείες με στόλο οχημάτων ή σε μικρές επιχειρήσεις «one man show».
4 είναι τα βασικά σημεία σε ένα SLA
1. O χρόνος ανταπόκρισης. Πόσο γρήγορα μπορεί ένα όχημα να περάσει για service ή επισκευή (π.χ. ραντεβού εντός 48 ωρών, παράδοση αυθημερόν).
2. Η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών. Πόσο άμεσα μπορούν να αντικατασταθούν φθαρμένα ή κατεστραμμένα μέρη.
3. Το downtime. Πόσες ώρες ή μέρες θα μένει ένα όχημα εκτός λειτουργίας, και αν υπάρχει αυτοκίνητο αντικατάστασης.
4. Το καλό reporting (και οι κρίσιμοι δείκτες ή αλλιώς τα… KPIs). Οι μάρκες που παρέχουν μηνιαία αναφορά με μέσους χρόνους εξυπηρέτησης, ποιότητα ανταπόκρισης, feedback από οδηγούς κ.λπ. πλεονεκτούν (και στα deals που κάνουν).
Ποιος το ζητάει και γιατί του χρειάζεται
Το ζητάνε οι fleet managers (υπεύθυνοι του στόλου οχημάτων μιας εταιρείας) θέλουν εξαρχής να έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα (για να μην έχουν στο μέλλον παράπονα από οδηγούς των εταιρικών οχημάτων τους μα και απώλειες ημερών – χρημάτων).
Είναι κρίσιμο και για τις leasing εταιρείες οι οποίες βασίζουν και σε αυτό (με βάση το Χ after sales risk) την κοστολόγηση του leasing που προτείνουν προς τον τελικό πελάτη τους (στο ποσό προκαταβολής και δόσεων).