Πόσο καλό είναι το Turanza 5 της Bridgestone;
2 Φωτογραφίες »

Πόσο καλό είναι το Turanza 5 της Bridgestone;

24.033 Επισκέψεις στο άρθρο (8/9/2023)

- Καλό φρενάρισμα 26,65 στεγνό, 32,30 βρεγμένο
- Κάτω από τα όριά μας σε κράτημα
- Το νέο Τuranza 6 πολύ καλό και σε κράτημα
- Value for money το T 5 μεταξύ των premium επιλογών

Το Bridgestone Turanza 5 στο AutoΤρίτη Test Center

Το Bridgestone Turanza 5 από το 2018 αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά εμπορικά «χαρτιά» της μάρκας. Παρότι έχει αντικατασταθεί από τη νέα γενιά Turanza 6, εξακολουθεί να πωλείται και είναι μία premium επιλογή για όσους αναζητούν touring ελαστικό που εξασφαλίζει all around οδηγική ασφάλεια, σε στεγνό οδόστρωμα και σε βρόχινες συνθήκες.
 
Γενικότερα, μιλάμε για ένα προϊόν με φαρδύτερα και παχύτερα σχέδια πέλματος. Λόγω της μέτριας σκληρότητας τους βελτιώνουν την άνεση στο δρόμο και παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντοχή. Ναι, αλλά επαληθεύονται στο δρόμο η τιμή και οι προδιαγραφές του; Οι απαντήσεις θα δοθούν από το AutoΤρίτη Test Center και τις δοκιμές που πραγματοποιήσαμε στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy στο Μαρκόπουλο Αττικής. Πόσο καλά φρενάρει και τι κράτημα έχει, σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα;
 

Με δείκτη καυσίμου Fuel B (λίγα μα) κερδίζεις χρήματα από κατανάλωση

Τα τελευταία χρόνια με τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα (Plug-in hybrid, ηλεκτρικά κ.λπ.) να καθιερώνονται ολοένα και περισσότερο, οι εταιρείες επιλέγουν eco ελαστικά με δείκτη καυσίμου Fuel A για 1η τοποθέτηση. Ο λόγος, οι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και η μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
 
Με το Bridgestone Turanza 5 η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη... μέση. Το T5 έχει δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel B, που σημαίνει ότι έχει πιο χαμηλή αντίσταση κύλισης και μείωση κατανάλωση γύρω στο 2%/. Στο όχημα αναφοράς των δοκιμών μας (mild hybrid Ford Puma στα 125 άλογα με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων), με τα ελαστικά δείκτη καυσίμου Fuel B, η μέση κατανάλωση πέφτει στα 6,37 λτ./100 χλμ. αντί για 6,5 λίτρα.
 


Δοκιμή Θερινού Ελαστικού: Θετικά & Αρνητικά Bridgestone Turanza 5
2 Φωτογραφίες »

Δοκιμή Θερινού Ελαστικού: Θετικά & Αρνητικά Bridgestone Turanza 5

Μέτριο φρενάρισμα & κράτημα στο στεγνό οδόστρωμα

Εντός των ορίων που εμείς έχουμε θέσει ήταν οι επιδόσεις του Turanza 5 σε στεγνή επιφάνεια. Ούτε ξεχώρισε, ούτε μας απογοήτευσε, παρά κινήθηκε στο μέσο όρο των αρχειακών μας μετρήσεων.
 
Στο φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα είχαμε την αίσθηση πως η γόμα του Turanza 5 «γράπωνε» την άσφαλτο.  Αυτό επιβεβαιώθηκε και στα αποτελέσματα, με το όχημα αναφοράς να ακινητοποιείται πλήρως σε 26,25 μέτρα. Χωρίς μάλιστα να «συρθεί» ή να χρειαστεί υπερλειτουργία του ABS. Στην αποφυγή κινδύνου, τώρα, το Elk Test, τα σκληρά πλαϊνά του ελαστικού το συνέβαλαν στις πιο ομαλές αλλαγές πορείας, δίχως η τελική επίδοση των 76,1 χλμ./ώρα να ξεχωρίζει συγκριτικά με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.
 

Κόκκινο στο βρεγμένο: δεν κατάφερε να πιάσει τα όριά μας

Έχουμε εξηγήσει την σημασία της αντίστασης κύλισης, είπαμε προηγουμένως ότι πληρώνεις λιγότερα στο βενζινάδικο. Λόγω μικρότερης τριβής ελαστικού με το οδόστρωμα. Αυτό συνεπάγεται και λιγότερη πρόσφυση σε ένα φρενάρισμα ή μία απότομη αλλαγή κατεύθυνσης. Με το Bridgestone Turanza 5 στο στεγνό δεν διαπιστώσαμε κάτι τέτοιο, οι επιδόσεις του ήταν «μία ή άλλη».
 
Στο βρεγμένο, όμως, τα αποτελέσματά του ήταν κάτω από την βάση που έχει ορίσει το AutoΤρίτη Test Center, μολονότι το ελαστικό έχει δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet A. Παρά τις τεχνολογίες που ίδια η Bridgestone επικαλείται (εγκοπές μεγάλου όγκου στον ώμο που βελτιώνουν τη ροή του νερού και σωστή κατανομή των κενών στο κεντρικό τμήμα του μοτίβου για αποστράγγιση του νερού στην κεντρική επιφάνεια επαφής και καθυστέρηση φαινομένου της υδρολίσθησης).
 
Κάτω από το μέσο όρο ήταν το φρενάρισμα (32,03 μ.), αντίστοιχα και η αποφυγή κινδύνου. Χωρίς την αμεσότητα που περιμέναμε σε σχέση με το στεγνό Elk Test, με υστέρηση στην αίσθηση στο τιμόνι, ολοκλήρωσε τη διαδικασία στα 63,2 χλμ./ώρα. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες είχαμε απώλεια πρόσφυσης, βίαιη εμπλοκή του ESP και αλλοιωμένο προοδευτικό τρόπο λειτουργίας.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>
EUROINS PASXA
fiat