ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αναδιαμόρφωση κόμβου Μεταμόρφωσης: Ξεκινά τώρα αλλά χωρίς «διπλή έξοδο»

1.114 Επισκέψεις στο άρθρο (16/9/2025)
Αναδιαμόρφωση κόμβου Μεταμόρφωσης: Ξεκινά τώρα αλλά χωρίς «διπλή έξοδο»

Οι παρεμβάσεις ξεκινούν άμεσα και θα ολοκληρωθούν το 2026.
Πιθανή προσθήκη λωρίδας για να αυξηθεί η χωρητικότητα.
Η διπλή έξοδος μετατίθεται για μεταγενέστερη φάση.
Στόχος η άμεση λύση στο πρόβλημα της συμφόρησης που ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς.

autotriti team

Οι παρεμβάσεις ξεκινούν άμεσα και θα ολοκληρωθούν το 2026

Σε φάση υλοποίησης περνά το πρώτο από τα νέα, μεγάλα οδικά έργα στην Αττική, με την αναδιαμόρφωση του κόμβου Μεταμόρφωσης να αποτελεί την αρχή μίας ευρύτερης στρατηγικής αναβάθμισης των υποδομών στο λεκανοπέδιο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ypodomes.com, οι παρεμβάσεις ξεκινούν άμεσα και ορίζεται ολοκλήρωση από τον παραχωρησιούχο εντός του 2026, χωρίς να εξειδικεύεται κατασκευή νέας ράμπας/«διπλής εξόδου» όπως έχει πει ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος σε συνέντευξη του στο παρελθόν. Αυτός ο χρονικός ορίζοντας, σε συνδυασμό με το ότι μιλάμε για αναδιαμόρφωση εντός της ζώνης λειτουργίας της Αττικής Οδού, δείχνει ότι η λύση των δύο ξεχωριστών εξόδων δεν προχωρά τώρα, αλλά παραμένει στο τραπέζι ως μελετώμενο σενάριο για επόμενη φάση. 

Πιθανή προσθήκη λωρίδας για να αυξηθεί η χωρητικότητα

Η «πρώτη δόση» έργων εστιάζει σε στρατηγικές αλλαγές εντός του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου με αναδιευθετήσεις, πιθανή πρόσθετη λωρίδα, νέα σήμανση που θα οργανώσει την ροή οχημάτων ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα και να μειωθούν οι τριβές στα σημεία εισόδου/εξόδου προς ΠΑΘΕ. Η λογική είναι μικρής παρέμβασης με γρήγορη απόδοση, ευθυγραμμισμένη με το χρονοδιάγραμμα παράδοσης μέσα στο 2026. 
 

Η διπλή έξοδος μετατίθεται για μεταγενέστερη φάση

Η κατασκευή δεύτερης, ξεχωριστής εξόδου δεν είναι εφικτή με παράδοση μέσα στο 2026: Παράλληλα η έναρξη ενός κατασκευαστικού έργου αυτή την στιγμή στην Αττική Οδό θα επιβάρυνε σημαντικά το οδικό δίκτυο της Αττικής. Επιπρόσθετα, οι πιο πρόσφατες δημόσιες αναφορές κάνουν λόγο για εξεταζόμενο σενάριο και όχι για έργο που μπαίνει τώρα στο εργοτάξιο. Με βάση αυτά, το συμπέρασμα είναι πως η διπλή έξοδος μετατίθεται (αν εγκριθεί) για μεταγενέστερη φάση. 

Στόχος η άμεση λύση στο πρόβλημα της συμφόρησης που ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς.

Ο κόμβος της Μεταμόρφωσης είναι χρόνια κορεσμένος και καθημερινά δοκιμάζει την υπομονή χιλιάδων οδηγών, το υπουργείο και ο παραχωρησιούχος επιλέγουν βήμα-βήμα λύσεις: άμεσες, εντός του υφιστάμενου δρόμου για γρήγορη απόδοση με μικρό κόστος και σε δεύτερο χρόνο, βαρύτερες παρεμβάσεις (νέες έξοδοι) εφόσον ωριμάσουν μελέτες & άδειες που θέλουν χρόνο. Στο ίδιο στρατηγικό πλαίσιο εντάσσονται και τα συμπληρωματικά έργα όπως ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά και η επέκταση Λ. Κύμης που αναμένεται να δώσουν διέξοδο στα σημεία κορεσμού των αυτοκινητοδρόμων της Αττικής.