ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αττική Οδός: Ποια έξοδος αλλάζει για να μπει τέλος στο μποτιλιάρισμα

(23/5/2025)
Αττική Οδός: Ποια έξοδος αλλάζει για να μπει τέλος στο μποτιλιάρισμα
2 Φωτογραφίες »

Το υπουργείο έχει πρώτο μέλημά του να βάλει τέλος στο μποτιλιάρισμα του κόμβου Μεταμόρφωσης.
Είναι η μόνη έξοδος προς τον Κηφισό για οχήματα από την Ελευσίνα και το αεροδρόμιο.
Εξετάζεται η κατασκευή δύο νέων εξόδων πολύ κοντά στον τωρινό κόμβο.
Στο τραπέζι η διαπλάτυνση της Αττικής Οδού σε σημεία, στον πάγο οι επεκτάσεις.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Το υπουργείο έχει πρώτο μέλημά του να βάλει τέλος στο μποτιλιάρισμα του κόμβου Μεταμόρφωσης

Στη λήψη μέτρων για την αποσυμφόρηση των πιο επιβαρυμένων σημείων του της Αττική Οδού φαίνεται πως προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος έχει την διαχείριση ενός από τους πιο βασικούς οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο κόμβος της Μεταμόρφωσης, ο οποίος είναι ένα από τα σημεία που καθημερινά δοκιμάζει τις αντοχές των οδηγών, κυρίως κατά τις ώρες αιχμής.

Αυτό αποκάλυψε σε δηλώσεις του ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος μιλώντας στο Action24. O ίδιος δήλωσε συγκεκριμένα: «Σε σύσκεψη με τον Υπουργό, Χρίστο Δήμα, συμφωνήσαμε να κάνουμε πρόταση στον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, ώστε να βελτιώσουμε τον κόμβο της Μεταμόρφωσης, ειδικά στην έξοδο από την Ελευσίνα γιατί το πρωί υπάρχουν μεγάλες ουρές φορτηγών τα οποία περιμένουν για να ανέβουν προς τα βόρεια, να βγουν δηλαδή στην Αθηνών-Λαμίας. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να φτιάξουμε δύο διακριτές εξόδους, με απόσταση 150 μέτρων μεταξύ τους, όπως προβλέπεται από τους σχετικούς κανονισμούς, ώστε να διευκολυνθεί η κυκλοφορία».

Είναι η μόνη έξοδος προς τον Κηφισό για οχήματα από την Ελευσίνα και το αεροδρόμιο

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει παραδοθεί μελέτη που προτείνει συγκεκριμένες επεμβάσεις στον κόμβο της Μεταμόρφωσης με στόχο να σταματήσουν να σχηματίζονται ουρές στην έξοδος προς την Εθνική Οδό. Η σημαντικότερη αιτία για τις ουρές που δημιουργούνται στο σημείο είναι σύμφωνα με το υπουργείο το γεγονός πως αυτή είναι η μόνη έξοδος που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί για να βγουν στον Κηφισό και να συνεχίζουν βόρεια, είτε έρχονται από το την Ελευσίνα είτε από την κατεύθυνση του αεροδρομίου.

Εξετάζεται η κατασκευή δύο νέων εξόδων πολύ κοντά στον τωρινό κόμβο

Κεντρικό μέτρο της πρότασης για την αποσυμφόρηση του κόμβου της Μεταμόρφωσης είναι η κατασκευή δύο νέων εξόδων, μία για κάθε κατεύθυνση, οι οποίες θα έχουν απόσταση περίπου 150 μέτρων μεταξύ τους. Ο διαχωρισμός αυτός αυτή την στιγμή κρίνεται ως η μόνη ρεαλιστική λύση για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στο σημείο. Διαρροές αναφέρουν πως, αν το έργο λάβει το πράσινο φώς, θα υλοποιηθεί από τον τωρινό παραχωρησιούχο, στο πλαίσιο της νέας σύμβασης. 

Εξετάζεται η διαπλάτυνση της Αττικής Οδού σε σημεία, στον πάγο οι επεκτάσεις

Παράλληλα, εξετάζεται η δυνατότητα ενίσχυσης της οδικής χωρητικότητας σε συγκεκριμένα τμήματα της Αττικής Οδού, μέσω της προσθήκης επιπλέον λωρίδων κυκλοφορίας. Οι παρεμβάσεις αυτές θα αξιοποιήσουν το διαθέσιμο πλάτος του δρόμου, όπου αυτό είναι δυνατό, χωρίς την ανάγκη για εκτεταμένες εργασίες και λέγεται πως θα προσφέρουν σημαντική ανάσα στους οδηγούς.

Στο τραπέζι παραμένουν επίσης πιο φιλόδοξα σχέδια, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η οδική σύνδεση Ελευσίνας–Οινοφύτων, που θα παρακάμπτει τον Κηφισό. Αν και έχουν κατατεθεί σχετικές προτάσεις από μεγάλες εταιρείες, τα σχέδια αυτά είναι στον πάγο.

OPEL
HYUNDAI-NEXEN