Η αντίσταση κύλισης και ο ρόλος της στην κατανάλωση καυσίμου

Η αντίσταση κύλισης και ο ρόλος της στην κατανάλωση καυσίμου

101.379 Επισκέψεις στο άρθρο (5/5/2023)

Αφού μιλήσαμε με αριθμούς και μετρήσεις, ας κατανοήσουμε το ρόλο της αντίστασης κύλισης (RR) και την διαφοροποίηση του δείκτη οικονομίας καυσίμου που βλέπουμε στην ετικέτα των ελαστικών. Με την αντίσταση κύλισης αναφερόμαστε στην αντίσταση (κόντρα) που συναντά το ελαστικό καθώς κυλά πάνω από μία επιφάνεια. Την ενέργεια, δηλαδή, που δαπανάται κατά την παραμόρφωση του ελαστικού κατά την επαφή με το έδαφος και την προκύπτουσα τριβή. Μέρος της αντίστασης κύλισης προκαλείται από την πρόσφυση και το «κράτημα» του ελαστικού.

 
Με λίγα λόγια, μεγάλη αντίσταση κύλισης σημαίνει καλύτερο «κράτημα» και περισσότερη ασφάλεια, ταυτόχρονα όμως σημαίνει και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Για αυτό, εξάλλου, η αντικατάσταση ενός φθαρμένου ελαστικού από ένα καινούργιο ελαστικό αυξάνει την αντίσταση κύλισης κατά μέσο όρο 20%, παράμετρος που φέρνει μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου κατά τους πρώτους μήνες της χρήσης (γύρω στο 2,5%).
 
Στην περίπτωση του δείκτη πρόσφυσης, ανάμεσα σε κάθε βαθμολογία (Fuel A έως και E η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά περίπου 0,1 λτ./100 χλμ.. Στην θεωρία, αυτό πρέπει να φέρνει και διαφορετικά αποτελέσματα ως προς την ασφάλεια του κάθε ελαστικού. Στην πράξη τις απαντήσεις δίνουν τα test ελαστικών του AutoΤρίτη!

Σελίδα 1Continental Contact: Fuel A VS fuel C ελαστικό. Πόση ασφάλεια θυσιάζεις για 3% οικονομία;
Σελίδα 2Η αντίσταση κύλισης και ο ρόλος της στην κατανάλωση καυσίμου
test center
KIA