Όσο πιο χαμηλή είναι η αντίσταση κύλισης, τόσο μεγαλύτερη είναι η οικονομία καυσίμου.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Όσο πιο χαμηλή είναι η αντίσταση κύλισης, τόσο μεγαλύτερη είναι η οικονομία καυσίμου.

Κατανάλωση καυσίμου, πρόσφυση στη βροχή & ποιότητα κύλισης

9.795 Επισκέψεις στο άρθρο

Η κατάταξη ενεργειακής απόδοσης - Πόσο οικονομία καυσίμου κάνω


Από το Α έως το Ε, υπάρχει αξιολόγηση-βαθμολογία κάθε ελαστικού στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Από το Α έως το Ε, υπάρχει αξιολόγηση-βαθμολογία κάθε ελαστικού στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Κάτω από τις παραπάνω πληροφορίες, αναφέρονται οι προδιαγραφές του ελαστικού ως προς το καύσιμο, την πρόσφυση στο βρεγμένο και την ποιότητα κύλισης. Αρχικά, η πρώτη αριστερά στήλη αναφέρει την τάξη ενεργειακής απόδοσης, πόσο οικονομικό στην κατανάλωση είναι ένα ελαστικό. Η κλίμακα από το Α έως το E (από το πιο αποδοτικό στο λιγότερο αποδοτικό), καθορίζει την αντίσταση κύλισης και άρα την ενέργεια που καταναλώνει. Όσο λιγότερη η αντίσταση κύλισης, τόσο λιγότερη ενέργεια καταναλώνεται. Ανάμεσα σε κάθε βαθμολογία η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά περίπου 0,1 λτ./100 χλμ. (πηγή Goodyear).

Ποιος ο δείκτης πρόσφυσης στο βρεγμένο;

Δίπλα από το πεδίο εξοικονόμησης καυσίμου βλέπουμε τον δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο οδόστρωμα. Πόσο καλό κράτημα, δηλαδή, έχει το ελαστικό σε τέτοιες συνθήκες. Και σε αυτή την περίπτωση η βαθμολόγηση γίνεται με άριστα το Α (έως το Ε) και αφορά την απόδοση του φρεναρίσματος πάνω στο βρεγμένο. Όσο πιο γρήγορα «κοκκαλώνει» το αυτοκίνητο, τόσο πιο υψηλός είναι ο δείκτης πρόσφυσης στο βρεγμένο.

Οι 3 βαθμίδες του εξωτερικού θορύβου κύλισης

Έπειτα, σημαντική παράμετρος στις προδιαγραφές ελαστικού είναι και η ποιότητα κύλισης η οποία εκφράζεται από τον εξωτερικό θόρυβο, στο κάτω αριστερά τμήμα της σήμανσης. Πρόκειται για τον περίφημο δείκτη θορύβου, τον εξωτερικό θόρυβο που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες-δείκτες θορύβου (A, B ή C), με τον καλό δείκτη να συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), με την ακριβή τιμή να αναγράφεται στην ετικέτα. Όσα ελαστικά έχουν χαμηλή στάθμη θορύβου παράγουν τιμή μεταξύ 67 και 71 dB. Στις υψηλότερες στάθμες τα ηχητικά κύματα κυμαίνονται ανάμεσα στα 72 και τα 77 dB.
 
Προσοχή! Πιθανή αύξηση λίγων μόνο ντεσιμπέλ συνεπάγεται σημαντική διαφορά στις στάθμες θορύβου. Στην πραγματικότητα, με μια αύξηση μόλις 3 dB, η ένταση του εξωτερικού θορύβου που παράγει το ελαστικό διπλασιάζεται.

Εικονίδια ελαστικού για χιόνι και πάγο

Συγκριτικά με τον προηγούμενο τρόπο σήμανσης, από το Μάιο του 2021 και μετά βλέπουμε και τα χαρακτηριστικά εικονίδια για την αποτελεσματικότητα του ελαστικού σε χιόνι και πάγο (εφόσον υπάρχουν τέτοιες προδιαγραφές). Για παράδειγμα, το εικονίδιο του βουνού με τρεις κορυφές και μια νιφάδα χιονιού (3PMSF) υποδεικνύει εάν το ελαστικό είναι κατάλληλο για ακραίες χειμερινές συνθήκες με χιόνι. Η συγκεκριμένη αξιολόγηση προκύπτει από διάφορες δοκιμές και επηρεάζεται από παράγοντες όπως η επιφάνεια δοκιμής, η θερμοκρασία του αέρα, το όχημα δοκιμής, το φορτίο, η πίεση, η ταχύτητα και πολλά άλλα.
 
Πιο ήπια χρήση (σε πάγο) υποδηλώνει το εικονίδιο με το σύμβολο ενός σταλαγμίτη πάγου. Οι πληροφορίες για την απόδοση πρόσφυσης σε πάγο βασίζονται σε ένα πρότυπο ISO (ISO 19447) και υποδηλώνει ότι ένα ελαστικό εξασφαλίζει μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος σε δρόμους καλυμμένους από πάγο.
 

NEO TRAFIC
skoda