
Εκτός από τα Κέντρα Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D), η Nexen έχει ιδρύσει και ένα δυναμικό Κέντρο δοκιμής ελαστικών.
Testάρει το αποτελεσματικό είναι ένα μοντέλο σε κάθε οδηγική & καιρική συνθήκη (π.χ. κράτημα στο βρεγμένο).
Στις δοκιμές άνεσης & μέτρησης θορύβου αξιολογεί πόσο καλή ποιότητα κύλισης έχει ένα ελαστικό.
Υπάρχουν και tests προσομοίωσης, σε ξαφνική απώλεια αέρα ή ενδεχόμενη ανατροπή σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Εκτός από τα Κέντρα Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D), η Nexen έχει ιδρύσει και ένα δυναμικό Κέντρο δοκιμής ελαστικών
Η Nexen Tire είναι μία κορεατική μάρκα ελαστικών με εμπορικές δραστηριότητες σε περισσότερες από 120 αγορές. Η παγκόσμια δυναμική της αποτυπώνεται και στο γεγονός πως διαθέτει τρία Κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), σε σημαντικής γεωγραφικής τοποθέτησης χώρες (Γερμανία, ΗΠΑ, Κίνα). Αυτά, σε συνεργασία με τα «κεντρικά» της Ν. Κορέας εξελίσσουν τις τεχνολογίες των ελαστικών της Nexen, τα οποία πρέπει να προσαρμόζονται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της σύγχρονης αυτοκίνησης.
Πέραν του δικτύου «Research and Development», όμως, η μάρκα έχει ιδρύσει και ένα δυναμικό κέντρο δοκιμής όλων των ελαστικών της. Το περίφημο «Vehicle Dynamic Testing Center» της Nexen είναι μία μεγάλη «ομπρέλα» πολλών διαφορετικών εγκαταστάσεων, στις οποίες όλα τα προϊόντα της μάρκας καλούνται να περάσουν από αυστηρό έλεγχο. Για παράδειγμα, στο Richfield (Ohio - ΗΠΑ) υπάρχει τεχνικό κέντρο, ενώ στο UTAC (Ivalo - Φινλανδία) υπάρχουν εγκαταστάσεις αξιολόγησης ασφάλειας σε χειμερινές συνθήκες.
Testάρει το αποτελεσματικό είναι ένα μοντέλο σε κάθε οδηγική & καιρική συνθήκη (π.χ. κράτημα στο βρεγμένο)
Σε κάθε περίπτωση η κεντρική ιδέα είναι μία και βασική: κάθε ελαστικό testάρεται σε διάφορες συνθήκες οδήγησης και σε όλες τις καιρικές συνθήκες, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς. Οι βασικότερες δοκιμασίες που πραγματοποιούνται είναι οι εξής:
- Δοκιμή χειρισμού σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα για τον έλεγχο της σταθερότητας, του κρατήματος και των γενικών επιδόσεων
- Δοκιμή χειρισμού σε χιόνι και πάγο για τον έλεγχο συμπεριφορά του ελαστικού σε χιονισμένα και παγωμένα εδάφη
- Δοκιμή φρεναρίσματος σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες για τη μέτρηση απόσταση ακινητοποίησης
- Δοκιμή υδρολίσθησης για τον έλεγχο επιδόσεων του ελαστικού στην απομάκρυνση του νερού από το πέλμα
- Κράτημα στο βρεγμένο οδόστρωμα
Στις δοκιμές άνεσης & μέτρησης θορύβου αξιολογεί πόσο καλή ποιότητα κύλισης έχει ένα ελαστικό
Πέραν των δοκιμών αποτελεσματικότητας, η Nexen «τσεκάρει» και άλλες παραμέτρους, διότι το «ιδανικό» ελαστικό εκτός από ασφαλές πρέπει να είναι και άνετο, ως προς την ποιότητα κύλισης του. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό αξιολογείται με τρεις επιμέρους δοκιμασίες:
- Δοκιμή άνεσης για τον έλεγχο πιθανών αναταράξεων περνώντας από διαδοχικές ανωμαλίες (π.χ. σαμαράκια)
- Δοκιμή NVH (Noise - Vibration - Harshness), η οποία μετράει τον θόρυβο και τους κραδασμούς που δημιουργούν οι διαφορετικοί σχεδιασμοί των πελμάτων σε διαφορετικά οδοστρώματα
- Μέτρηση θορύβου με την οποία καταγράφεται ο εξωτερικός θόρυβος κατά την κύλισης του ελαστικού (σ.σ. από εδώ προκύπτει και η μέτρηση dB που ανακοινώνουν οι εταιρείες στην ετικέτα τους)
Υπάρχουν και tests προσομοίωσης, σε ξαφνική απώλεια αέρα ή ενδεχόμενη ανατροπή σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης
Τέλος, εκτός των πιο... normal συνθηκών, η Nexen δοκιμάζει τα ελαστικά της και σε πιο απρόοπτα ενδεχόμενα. Μία τέτοια περίπτωση είναι η ξαφνική απώλεια αέρα, δοκιμή στην οποία ελέγχεται η ασφάλεια του οχήματος σε ξαφνική απώλεια αέρα από το ελαστικό. Αντίστοιχα, είναι και η δοκιμή ανατροπής, η οποία αξιολογεί τον κίνδυνο ανατροπής του οχήματος κάτω από συνθήκες απότομης αλλαγής κατεύθυνσης.
