ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/10/2004
Αστικές μετακινήσεις
Αστικές μετακινήσεις
Το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη είναι 50 χλμ./ώρα. Βέβαια ακόμα και αυτή η ταχύτητα που κρίνεται μικρή, σε αρκετά σημεία της πόλης είναι μεγάλη και η τήρηση του ορίου δεν θα προστατέψει τους εμπλεκόμενους σε περίπτωση ατυχήματος. Άρα το όριο είναι σχετικό και το προσαρμόζουμε (μειώνουμε) ανάλογα με τις συνθήκες.
• Στην Ελλάδα οι πεζοί δεν χρησιμοποιούν διαβάσεις πρώτον γιατί υπάρχουν λίγες και δεύτερον γιατί αυτό δεν περιέχεται -προς το παρόν- στην κυκλοφοριακή παιδεία τους. Συχνά οι πεζοί πετάγονται πίσω από οχήματα ή προσπαθούν να περάσουν από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας που δεν έχουν διαβάσεις. Προσέξτε ιδιαίτερα όταν περνάτε δίπλα από σταθμευμένα πούλμαν και λεωφορεία που κάνουν αποβίβαση επιβατών.
• Πλήθος οδηγών αποφεύγουν να φορούν ζώνη μέσα στην πόλη με την αιτιολογία ότι η ταχύτητα είναι μικρή και σε περίπτωση ατυχήματος δεν θα τραυματιστούν. Άραγε οι νόμοι της φυσικής δεν ισχύουν γι´ αυτούς τους ανεγκέφαλους και επικίνδυνους οδηγούς; Σε κάθε περίπτωση φοράμε ζώνη ασφαλείας.
• Κυρίως οι νέοι οδηγοί και όχι μόνο πρέπει να αποφεύγουν να κινούνται πίσω από ταξί. Μην ξεχνάτε πως οι οδηγοί τους είναι στο τιμόνι πολλές ώρες, συνήθως είναι κουρασμένοι και θα πραγματοποιήσουν την πλέον απίθανη κίνηση αν είναι ελεύθεροι και θέλουν να πάρουν πελάτη. Για να αποφύγετε "στενές επαφές" κρατάτε τις αποστάσεις και αν μπορείτε μην κινείστε πίσω τους.
• Οι κυκλοφοριακές συνθήκες μέσα στην πόλη δυστυχώς δεν μας επιτρέπουν να τηρούμε τις πρέπουσες αποστάσεις. Ωστόσο κρατήστε όσο είναι δυνατόν μεγαλύτερη από απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να γλιτώσετε τη σύγκρουση σε ένα απότομο φρενάρισμα.
• Κινούμενοι σε δρόμους που βρίσκονται γύρω από σχολικά κτίρια πρέπει η προσοχή σας να είναι τεταμένη και η ταχύτητα του οχήματος χαμηλή. Τα παιδιά κινούνται αψυχολόγητα και είναι τουλάχιστον ασυνειδησία εκ μέρους των οδηγών να μην είναι προσεχτικοί υπό τέτοιες συνθήκες.
• Μην ξεχνάτε πως οι αναβάτες των δικύκλων είναι εκτεθειμένοι σε περίπτωση ατυχήματος και ακόμα και με μικρές ταχύτητες τα τραύματά τους μπορεί να αποδειχθούν θανάσιμα. Η συνετή οδήγηση με συνεχή πληροφόρηση από τους καθρέφτες σίγουρα θα σώσει τη ζωή κάποιου αναβάτη. Βέβαια επειδή οι καθρέπτες έχουν τυφλά σημεία προσέξτε ιδιαίτερα σε αλλαγές πορείας και πριν τις πραγματοποιήσετε να είστε απόλυτα σίγουροι. Δώστε προσοχή και όταν ανοίγετε τις πόρτες μέσα στην κίνηση. Ο μοτοσικλετιστής είναι σχεδόν αδύνατο να αντιδράσει και σπάνια έχει χώρο να αποφύγει μια πόρτα που ανοίγει απότομα.
• Τα σαμαράκια είναι μια γνώριμη κατάσταση για τους κατοίκους πολλών δήμων. Όταν κινείστε σε περιοχή που δεν γνωρίζετε, προσέξτε!. Αν κινείστε με μεγάλη ταχύτητα η απώλεια του ελέγχου και η ζημιά στα αμορτισέρ είναι σχεδόν σίγουρες.
Κινητό και οδήγηση
Δυστυχώς όλο και περισσότεροι οδηγοί οδηγούν και ταυτοχρόνως μιλούν στο κινητό. Αν αναλογιστούμε ότι μέσα στην πόλη οι συνθήκες κίνησης απαιτούν το μέγιστο της προσοχής (πεζοί, οχήματα τροφοδοσίας, ταξί κ.α.), το να χάνει ο οδηγός την προσήλωσή του αποτελεί την τέλεια αφορμή για την πρόκληση ατυχήματος.
Το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη είναι 50 χλμ./ώρα. Βέβαια ακόμα και αυτή η ταχύτητα που κρίνεται μικρή, σε αρκετά σημεία της πόλης είναι μεγάλη και η τήρηση του ορίου δεν θα προστατέψει τους εμπλεκόμενους σε περίπτωση ατυχήματος. Άρα το όριο είναι σχετικό και το προσαρμόζουμε (μειώνουμε) ανάλογα με τις συνθήκες.
Είναι απολύτως απαραίτητο να προσέχουμε τους δικυκλιστές καθώς η σωματική τους ακεραιότητα εξαρτάται και από εμάς.

Το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη είναι 50 χλμ./ώρα. Βέβαια ακόμα και αυτή η ταχύτητα που κρίνεται μικρή, σε αρκετά σημεία της πόλης είναι μεγάλη και η τήρηση του ορίου δεν θα προστατέψει τους εμπλεκόμενους σε περίπτωση ατυχήματος. Άρα το όριο είναι σχετικό και το προσαρμόζουμε (μειώνουμε) ανάλογα με τις συνθήκες.
Πλήθος οδηγών έχουν εμπλακεί σε ατύχημα με ταξί. Μην "κολλάτε" πίσω από ταξί γιατί πολλές φορές οι ενέργειες των οδηγών τους είναι απρόβλεπτες.