Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/10/2007
ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ
Κιτ επισκευής ελαστικών
Διαβάστηκε από 12888 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/10/2007
Γρήγορη αλλαγή χωρίς κόπο
Είναι γνωστό, ότι πολλοί οδηγοί -και ιδιαίτερα γυναίκες- δε γνωρίζουν καν πού βρίσκεται η ρεζέρβα του ελαστικού και πώς να την αλλάξουν, σε περίπτωση κλαταρίσματος. Τα κιτ επισκευής είναι ένας γρήγορος και άνετος τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος. Ας δούμε πώς χρησιμοποιούνται:
Η απώλεια πίεσης του ελαστικού ή το κλατάρισμά του είναι ένα από τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ο οδηγός. Σύμφωνα με τις στατιστικές, η περίπτωση αυτή δεν είναι και η πλέον συνηθισμένη, ωστόσο μπορεί να μας πιάσει λάστιχο οπουδήποτε, ακόμη και στα πιο απίθανα μέρη. Επίσης, τα ελαστικά μας μπορεί να εμφανίσουν απώλεια πίεσης ξαφνικά, για οποιοδήποτε λόγο. Γι αυτό, υπάρχει ένα γρήγορος και εύκολος τρόπος, που ονομάζεται κιτ επισκευής ελαστικών.
Η εύκολη λύση, αλλά όχι για όλες τις περιπτώσεις
Τα κιτ επισκευής είναι μια λύση ανάγκης και δεν επιδιορθώνουν πλήρως το χτυπημένο ελαστικό. Απλά μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε το ταξίδι μας με ασφάλεια μέχρι τον προορισμό μας, μέχρι να ελεγχθεί πλήρως το ελαστικό από μηχανικό. Έξαλλου, σύμφωνα με οδηγίες ορισμένων κατασκευαστών ελαστικών, σε ορισμένους τύπους ελαστικών (radial) δεν επιτρέπεται η περαιτέρω χρήση του ελαστικού, εάν το μέγεθος της τρύπας στο πέλμα του ελαστικού υπερβαίνει τα 3 χιλιοστά διάμετρο. Ανάλογες οδηγίες υπάρχουν και για ελαστικά υψηλής ταχύτητας, όπου η παραμικρή παραμόρφωση του σχήματος του ελαστικού από εισχώρηση αντικειμένου μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες.
Τι είναι και πώς λειτουργούν
Τα κιτ επισκευής, λοιπόν, είναι κυρίως σε μορφή aerosol ή ειδικού αφρού, που εισέρχονται στο ελαστικό μέσω της βαλβίδας. Με ένα ειδικό εργαλείο που έχει το σετ, αφαιρούμε το μεταλλικό κομμάτι της βαλβίδας (αυτό εξαρτάται από τον κατασκευαστή) και βάζουμε στο εσωτερικό πλαστικό της το σωληνάκι από το κιτ. Στη συνέχεια, πιέζουμε τη βάση ή το κουμπί (ανάλογα το κιτ επισκευής), ωσότου καλυφθεί η εσωτερική επιφάνεια του ελαστικού με τον αφρό ή το σπρέι. Περιμένουμε ελάχιστα λεπτά μέχρι να στεγνώσει και μετά τοποθετούμε αέρα από μια ειδική τρόμπα που περιλαμβάνει το κιτ, μέχρι να φουσκώσει το ελαστικό.
Η ύπαρξη του κιτ επισκευής, που είναι σημαντικά μικρότερο από τη ρεζέρβα, εξασφαλίζει μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους στο αυτοκίνητο.
Ο αφρός του κιτ επισκευής είναι μίας χρήσης και η αντικατάστασή του κοστίζει πάνω από 100 ευρώ. Γι αυτό το κιτ πρέπει να χρησιμοποιείται, μόνο όταν οι τρύπες είναι μικρές, ώστε να έχει και αποτέλεσμα η προσπάθειά μας.