Λεπτότεροι, ανάγλυφοι προβολείς και επιμηκυμένοι προβολείς ομίχλης τονίζουν το δυναμικό στυλ του αυτοκινήτου, ενώ οι διακριτικές πινελιές χρωμίου αναδεικνύουν την αίσθηση κομψότητας.

Η κεντρική κονσόλα «ελάφρωσε» αρκετά από το πλήθος των κουμπιών που υπήρχαν στο προηγούμενο Focus αυξάνοντας την εργονομία.

Ο νέος 1,5 TDCi κινητήρας ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας Ford, συνδυάζοντας την δύναμη των 120 ίππων με την χαμηλή κατανάλωση των 3,8 λτ./100 χλμ.

Διττός ο χαρακτήρας του Focus στο δρόμο. Όσο άνετο είναι στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και τα πολύωρα ταξίδια, άλλο τόσο διασκεδαστικό μπορεί να γίνει σε δρόμο με στροφές.

Ford Focus: Με νέα γκάμα κινητήρων & πλούσια τεχνολογία

Διαβάστηκε από 70346 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/1/2015
 

Ford Focus 1,5 TDCi 120 PS

Στα γρήγορα:
• 1.500 κ.εκ. diesel με 120 ίππους
• 0-100 χλμ/ώρα σε 10,6 δλ
• Μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100χλμ
• Από 18.074 ευρώ


+ Εμφάνιση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ποιότητα υλικών
- Χειρισμός infotainment


«Δεν ήμασταν ικανοποιημένοι με την 1η θέση, θέλαμε να προκαλέσουμε τον κόσμο με μία εντυπωσιακή, νέα έκδοση του Focus. Το νέο Focus «παντρεύει» τη σύγχρονη σχεδίαση, την προηγμένη τεχνολογία και την κορυφαία απόδοση καυσίμου με τη διάσημη οδηγική απόλαυση Focus». Τάδε έφη, ο Στέφεν Οντέλ, πρόεδρος της Ford Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής, κάνοντας ξεκάθαρο το πρίσμα υπό το οποίο κατασκευάστηκε το νέο Ford Focus. Να διατηρήσει την παγκόσμια πρωτιά (στοιχεία 2013) στην απαιτητική κατηγορία των μικρομεσαίων, όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Aλλωστε το Focus είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Ford στη σύγχρονη, ευρωπαϊκή τουλάχιστον, ιστορία της. Μην ξεχνάμε επίσης, πως από αυτό το μικρομεσαίο μοντέλο ουσιαστικά ξεκίνησε η σχεδιαστική, αλλά και οδηγική αναγέννηση της φίρμας του μπλε οβάλ.

Εμφάνιση: One Ford
Αυτή είναι η φιλοσοφία στην οποία πάτησαν οι άνθρωποι της Ford και σχεδίασαν το νέο Focus, διορθώνοντας τις όποιες ατέλειες μπορεί να εμφάνιζε το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι, το νέο Focus έρχεται με ένα αρκετά αλλαγμένο εμπρόσθιο τμήμα, το οποίο εκφράζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «One Ford» που αναφέραμε παραπάνω, μοτίβο που έχουμε δει στο ανανεωμένο Fiesta και στο νέο Mondeo

Ξεχωρίζει η νέα γρίλια με χρώμιο, τα μακρόστενα και πιο δυναμικά φώτα, το τονισμένο καπό, αλλά και ο αλλαγμένος προφυλακτήρας με τους μακρύτερους προβολείς ομίχλης. Στο πλάι του αμαξώματος δεν υπάρχουν αλλαγές και ξεχωρίζουν μόνο οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, ενώ πίσω προστίθενται πινελιές χρωμίου, ενώ αλλάζει ελαφρώς η σχεδίαση των φωτιστικών και της πόρτας του χώρου αποσκευών. Το τελικό αποτέλεσμα έδωσε στο Focus μια σαφώς πιο δυναμική και ξεχωριστή εικόνα.

Εσωτερικό: Ποιοτικό, με εκτεταμένες αλλαγές
Από την πρώτη ματιά στο εσωτερικό του Focus γίνεται αντιληπτό πως οι σχεδιαστές της Ford έριξαν το βάρος στη βελτίωση της ποιότητας και της σχετικά «περίεργης» εργονομίας του προηγούμενου μοντέλου, όπως προέκυπτε από την πληθώρα κουμπιών στην κεντρική κονσόλα. Στο νέο Focus όλα αυτά εξαλείφθηκαν. H Ford προχώρησε στην τοποθέτηση μιας νέας, μεγάλης (8 ιντσών) οθόνης αφής για τη δεύτερη γενιά του Συστήματος Πολυμέσων SYNC της εταιρείας, με το Focus να είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη με το SYNC2. Αυτό, εκτός από τη νέα οθόνη, προσφέρει εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών για το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, τον κλιματισμό και την συνδεσιμότητα με smartphones. Είναι χωρισμένη στα τέσσερα, με το κάθε τεταρτημόριο να αντιστοιχεί σε κάθε ενότητα. 

Στην βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν πλέον νέοι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού. Πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και ανάμεσα στα καθίσματα βρίσκεται μια νέα θήκη, με συρόμενο κάλυμμα, που συμπληρώνει εύχρηστα τις θέσεις για μικροαντικείμενα. Πολύ όμορφο είναι το νέο τριάκτινο τιμόνι, με μικρότερη στεφάνη από πριν και πιο εργονομικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Οι τελευταίες πινελιές ανανέωσης, αφορούν στις νέες επενδύσεις του σαλονιού σε black satin, με διακριτικές λεπτομέρειες χρωμίου.

Χώροι: Καλοί για τους επιβάτες
Στον τομέα των χώρων δεν υπάρχει κάποια τρανταχτή διαφοροποίηση συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Οι χώροι παραμένουν ως είχαν, κάτι που μεταφράζεται όχι σε κορυφαία, αλλά σε πολύ καλή ευρυχωρία για τους επιβάτες. Με μίνι ρεζέρβα ο χώρος αποσκευών, πάντως, με 316 λτ. (363 λτ. με κιτ επισκευής και 277 λτ. με κανονική ρεζέρβα), βρίσκεται λίγο κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας. Στα πίσω καθίσματα οι επιβάτες κάθονται άνετα, με ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Νέα τεχνολογία diesel
Κάτω από το καπό, το Ford Focus της δοκιμής μας φιλοξενεί τον νέο 1.5 TDCi πετρελαιοκινητήρα. Η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Ford, δημιουργώντας έτσι ένα δυνατό κι άμεσο μηχανικό σύνολο. Πέρα από την προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνεται στην τουρμπίνα (με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας), αλλά και στον ψεκασμό καυσίμου, έχει χρησιμοποιηθεί ανθρακούχος επικάλυψη (DLC/Diamond Like Carbon) στα έμβολα, στους πείρους καθώς και στα ελατήρια των βαλβίδων. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό, προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση σε συνδυασμό με την απόδοση. Έτσι λοιπόν ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 120 ίππους (υπάρχει έκδοση και με 95 ίππους) και 270 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Τραβάει ικανοποιητικά, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις στον αμάξωμα των 1.343 κιλών. Τα 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνονται σε 10,6 δλ. (11,2 δλ για τον 1,6 TDCi κινητήρα των 115 ίππων) ενώ εξίσου καλά τα πάει και στις ρεπρίζ. Τα 60-100 χλμ/ώρα με 4η και 5η σχέση στο κιβώτιο ολοκληρώνονται σε 7,5 και 10,1 δλ αντίστοιχα (κι εδώ είναι πιο γρήγορος ο 1.500αρης TDCi συγκριτικά με τον προηγούμενο μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα). Οι επιταχύνσεις εν κινήσει από τα 80 έως και τα 120 χλμ/ώρα με 5η και 6η απαιτούν 10,9 και 14,0 δλ αντίστοιχα. Θα θέλαμε τον κινητήρα πιο αθόρυβο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η χροιά του κινητήρα περνάει ενοχλητικά στην καμπίνα των επιβατών. 

Ξέχωρα από τον τομέα των επιδόσεων, ο νέος 1,5 TDCi εμφανίζεται ολιγαρκής σε καύσιμο. Η Ford ανακοινώνει πως για κάθε 100 χλμ καταναλώνει μόλις 3,8 λτ καυσίμου. Κάτι που διαπιστώσαμε κι εμείς, αφού καθΆ όλη την διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,1 λτ/100χλμ.

Τεχνολογία: Μπροστά από την εποχή του
Το νέο Ford Focus είναι αναμφίβολα μια τεχνολογική εξτραβαγκάντζα για τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας, προσφέροντας στον στάνταρ ή τον προαιρετικό εξοπλισμό του τα πιο σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Για πρώτη φορά προσφέρεται αυτόματο, hands free παρκάρισμα με όπισθεν κάθετα παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα. Επίσης πλέον προσφέρει και αυτόματο ξεπαρκάρισμα, αλλά και Cross Traffic Alert (προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση οχημάτων από πίσω τους). Υπάρχει επίσης η νέα γενιά του συστήματος αποφυγής σύγκρουσης Active City Stop, το οποίο λειτουργεί πλέον σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, αντί 30 χλμ./ώρα στο προηγούμενο μοντέλο. Το σύστημα φρενάρει μόνο του αν ο οδηγός δεν αντιδράσει σε επικείμενη σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα. Στην περίπτωση κινούμενων αντικειμένων, το Active Braking λειτουργεί παρόμοια με το Active City Stop, αλλά με πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια ανίχνευσης μεταξύ 8 και 180 χλμ./ώρα. Αναβαθμισμένα είναι και τα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Adaptive Cruise Control, το Adaptive Front Lighting System (ρυθμιζόμενοι προβολείς), το Σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας, το ενεργό Σύστημα ελέγχου ακούσιας αλλαγής λωρίδας και το Σύστημα ανάγνωσης πινακίδων. Πλέον στη γκάμα υπάρχει και το σύστημα Ford MyΚey, που γνωρίζουμε από το Fiesta. Ιδιαίτερα έξυπνο και χρήσιμο είναι το (στάνταρ) Door Edge Protector, που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς με την ενεργοποίηση ενός προστατευτικού στην ακμή της πόρτας τη στιγμή που ανοίγει, ενώ όταν η πόρτα κλείσει δεν είναι πλέον ορατό!

Οδική συμπεριφορά: Στο επίκεντρο ο οδηγός
Το προηγούμενο Ford Focus ξεχώριζε για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Χαρακτηριστικό που μεταλαμπαδεύεται αυτούσιο και στο νέο μοντέλο.
Ο οδηγός «κουμπώνει» στην θέση οδήγησης (αν ήταν και ελάχιστα πιο χαμηλά τοποθετημένο το κάθισμα θα ήταν ιδανική), με το τιμόνι μέσα στα χέρια του. Μόλις ο κινητήρας «ξυπνήσει» ενθουσιάζεσαι με το ρωμαλέο τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών χάρη στην ροπή των 270 Nm. Οι σχέσεις στο 6τάχυτο κιβώτιο ανεβοκατεβαίνουν άνετα, με το κούμπωμα να είναι ακριβές.
Αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι το τιμόνι έχει γίνει αισθητά ελαφρύτερο, χαρακτηριστικό που αυξάνει την ευκολία στις αστικές μετακινήσεις, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν χάνει σε πληροφόρηση, τόσο γύρω από την ευθεία, όσο και στις στροφές. Ο οδηγός ξέρει ανά πάσα ώρα και στιγμή που κοιτούν οι εμπρός τροχοί του Focus, ενώ χάρη στις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη, είναι γρήγορο. 

Η ανάρτηση, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο φιλτράρει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, χωρίς να χάνει σε σπορτίφ αίσθηση. Αλλωστε οι τεχνικοί της Ford έχουν αυξήσει την ακαμψία στα εμπρός ράμφη και έχουν αναβαθμίσει την γεωμετρία της ανάρτησης με επεμβάσεις στα σαϊλεντμπλόκ και στη ρύθμιση των αμορτισέρ/ελατηρίων.

Έτσι το νέο Focus είναι υπάκουο στις εντολές του οδηγού του, με το τιμόνι να έχει θεαματικό turn in, που συνοδεύεται από ένα ευχάριστο «ελάφρωμα» του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων προς όφελος της τοποθέτησης στην στροφή. Αρωγός στην οδηγική απόλαυση είναι και το αναβαθμισμένο ESP, που λανσάρει το Enhanced Transitional Stability της Ford. 

Αυτό παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι για να προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ενεργοποιεί το Electronic Stability Control κατάλληλα προς όφελος της οδηγικής ευχαρίστησης. Έτσι, το πάτημα του Focus είναι αρχοντικό με ελάχιστες κλίσεις και μηδενικές πλεύσεις, όντας παράλληλα ευθύβολο ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες.

200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FOCUS
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ