Η Supra στον ταμπλό ακολουθεί αρχιτεκτονική οριζόντιας σχεδίασης, με πολλά σπορτίφ στοιχεία.

Οδηγοκεντρικό η κονσόλα της Z4 και οργανωμένη ώστε ο οδηγός να έχει άμεση πρόσβαση σε όλα τα μπουτόν.

Η Toyota Supra είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα, με το ντεμπούτο της να χρονολογείται το 1978 ως τοπ έκδοση της Celica liftback (φώτο1). Πιο εμβληματική Supra αυτή της 4ης γενιάς (φώτο2) που αγαπήθηκε φανατικά από όλους τους «petrolheads». Η πρώτη «Ζ» της BMW ήταν η Ζ1 του 1989 (φώτο3), με τις χαρακτηριστικές πόρτες που γλιστρούσαν προς τα κάτω. Πιο εμβληματική και «διάσημη» ήταν η πρώτη Z3 (φώτο4) του 1995.

«Badasss» και «nice guy»

63.489 Επισκέψεις στο άρθρο (9/8/2019)

Τo βαυαρικό roadster ακλουθώντας τη σχεδιαστική ταυτότητα της BMW υιοθετεί στη γρίλια του τα γνωστά «νεφρά, τα οποία και καλύπτουν μεγάλη επιφάνειά της, ενώ για πρώτη φορά βλέπουμε πως αλλάζει και ο σχεδιασμός τους (ανάλογα της έκδοσης). Ο σπορτίφ του χαρακτήρας τονίζεται από τους μεγάλους αεραγωγούς του προφυλακτήρα, τις νευρώσεις του καπό και τις αιχμηρές ακμές στο πλάι, ενώ στο πίσω μέρος τα εκλεπτυσμένα φωτιστικά σώματα κερδίζουν τις εντυπώσεις. Συμπερασματικά το όλο αποτέλεσμα, παρά τα αρκετά σπορτίφ στοιχεία, είναι αρκετά εκλεπτυσμένο και καλαίσθητο. 

Βίοι αντίθετοι για τη Supra, που χαρακτηρίζεται από «μπρουτάλ» σχεδιασμό, απΆ όπου και να την κοιτάξεις. Μπροστά η επιθετική μύτη με τα σφηνοειδή λεπτά LED φωτιστικά σώματα δεν αφήνουν περιθώρια για αμφισβήτηση. Είναι σχεδιασμένη για να επιβάλλεται. Οι μεγάλοι αεραγωγοί, οι εσοχές στον προφυλακτήρα και στους μυώδεις ώμους, με το «σκίσιμο» από πάνω τους , οι πρησμένοι πίσω θόλοι που αγκαλιάζουν τα πίσω φώτα και σαν κερασάκι στην τούρτα η αεροτομή στο τελείωμα της κεκλιμένης οροφής κάνουν ξεκάθαρη δήλωση: «Κάνε πίσω». 

Με επίκεντρο τον οδηγό
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, η λογική που ακολουθείται στη σχεδίαση είναι οδηγοκεντρική και στις δύο περιπτώσεις, με έντονη την σπορ αύρα, αλλά και σε συνάρτηση με τις τεχνολογικές τάσεις της εποχής. 

Αναλυτικότερα, η Supra έχει αρκετά –εκτός από σπορτίφ- μοντέρνο διάκοσμο, ο οποίος ακολουθεί μια οριζόντια λογική στη σχεδίασή του, με τους αεραγωγούς να διατρέχουν κατά μήκος όλο το ταμπλό. Αρκετά εντυπωσιακό είναι το τριάκτινο πολυχρηστικό τιμόνι, όπως και η μεγάλη οθόνη αφής 8,8 ιντσών που βρίσκεται ψηλά, στο άνω άκρο της κονσόλας, σε απόσταση από την οθόνη του πίνακα οργάνων.

Αντίστοιχα η Z4 στο εσωτερικό της, κινείται στα πρότυπα όλων των άλλων καινούριων μοντέλων της BMW, με την διαφορά ότι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων συγγενεύει σε απόσταση αναπνοής με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment. H μάρκα υπόσχεται ότι η καμπίνα έχει δομηθεί με υλικά υψηλής ποιότητας και οργανωθεί σε μία διάταξη με γνώμονα την ευκολία χρήσης. 

Στο σύνολο τους, στο εσωτερικό τα μοντέλα είναι αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους, ωστόσο δε λείπουν και κάποια όμοια στοιχεία, όπως τα κουμπιά ελέγχου του κλιματισμού. Φυσικά και στις δύο περιπτώσεις το παρών δηλώνουν τα πιο προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας ων δύο εταιρειών.

Τέλος να αναφέρουμε πως και στα δύο μοντέλα γίνεται ειδική μνεία από τους κατασκευαστές τους, για τα σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ, με ενσωματωμένα προσκέφαλα και ειδικά σχεδιασμένα για σπορ οδήγηση. 

Με κοινή καρδιά
Τα δύο μοντέλα (παίρνοντας την κορυφαία έκδοση της Z4, Μ40i) μοιράζονται τον ίδιο 3λιτρο εξακλύλινδρο σε σειρά, twin-scroll, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, άμεσου ψεκασμού, με συνεχώς μεταβαλλόμενο έλεγχο βαλβίδων, που εξασφαλίζει την απόδοση ροπής στρέψης από πολύ χαμηλές στροφές. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι μια υγρόψυκτη πολλαπλή εισαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, η πιο άμεση απόκριση του υπερσυμπιεστή, σε συνδυασμό με την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού αυξημένης πίεσης έως και 350 bar.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
test center