Δείτε τις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις για τα ηλεκτρικά!

Δείτε τις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις για τα ηλεκτρικά!

Λύνουμε όλες σου τις απορίες όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση

9273 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/4/2022

Όσα θέλατε να μάθετε για τα ηλεκτρικά και φοβόσασταν να ρωτήσετε: Απλές απορίες που οι περισσότεροι μη μυημένοι με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ρωτούσαν. Τις απαντάμε

Mεγάλη Digital Έκθεση Αυτοκινήτου!
Kαίνε τα μισά!
Βρες λύσεις στην ακρίβεια. Με 1 κλίκ >>

mousakian 102021
BOUDAKA MAHMOUD ABDULWAHAB-MAXMOUT EXHAUST

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

-Είναι 50% πιο ακριβά από τα συμβατικά, λόγω της μπαταρίας τους
-200.000+ χλμ, η ζωή της μπαταρίας τους
-Εγγύηση ως και 8 χρόνια  
-Δεν χρειάζονται service!
-"Γεμίζουν" με 5 ευρώ περίπου (ανάλογα το μοντέλο)


Πως λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Σε γενικές γραμμές πολύ πιο απλά από ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Μια μπαταρία αποθηκεύει ενέργεια την οποία παρέχει  σε έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες, που κινούν τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης συν όπισθεν. Όσο η μπαταρία έχει ενέργεια, το αυτοκίνητο πάει. Όταν αδειάσει, μένει.  

Οδηγείται διαφορετικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Όχι. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο οδηγείται κατά κανόνα όπως ένα συμβατικό, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πατώντας γκάζι και φρένο. Το τελευταίο σε κάποιο μοντέλα μάλιστα δεν χρειάζεται καν, αφού επιλέγοντας τη σχετική λειτουργία στο μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων επιβραδύνει μόνο του σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι ανακτώντας μάλιστα και ενέργεια. 

Γιατί είναι ακριβά;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατά τουλάχιστον 50% ακριβότερα από αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα με θερμικό κινητήρα. Αυτό, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, οφείλεται στο κόστος της μπαταρίας. Βέβαια όσο αυξάνεται η παραγωγή, το κόστος μειώνεται. Πριν μερικά χρόνια το κόστος της μπαταρίας ξεπερνούσε τα 1.000 ευρώ ανά kWh. Σήμερα είναι της τάξης των 500 ευρώ ανά kWh και μέχρι το 2030 προβλέπεται να πέσει αρκετά κάτω από τα 100 ευρώ ανά kWh.

Τι όριο ζωής έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Μεγαλύτερο από ένα συμβατικό με θερμικό κινητήρα μιας και έχει λιγότερα κινούμενα μέρη/τριβές και καθόλου θερμομηχανικές διεργασίες. Το θέμα είναι η μπαταρία. Είναι αλήθεια ότι η μπαταρία με το πέρασμα του χρόνου και τις συνεχείς φορτίσεις/εκφορτίσεις αρχίζει να χάνει την αρχική της χωρητικότητα όπως δηλαδή συμβαίνει και με τα κινητά τηλέφωνα. Σήμερα όμως τα περισσότερα ηλεκτρικά μπορούν να ξεπεράσουν τις 200.000 χλμ. χωρίς πρόβλημα, οι δε κατασκευαστές δίνουν μεγάλες εγγυήσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Nissan για τη χωρητικότητα της μπαταρίας του Leaf δίνει εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.

Γιατί είναι βαριά τα ηλεκτρικά;
Και γι αυτό φταίει η μπαταρία: Όσο μεγαλύτερη, η χωρητικότητά της, τόσο μεγαλύτερο και το βάρος της. Στο Audi e-tron η μπαταρία των 95 kWh ζυγίζει από μόνη της 700 κιλά!

Χρειάζεται να κάνω service, όπως έκανα στο συμβατικό μου αυτοκίνητο;
Στο μπλέντερ σου αλλάζεις λάδια, φίλτρα και μπουζί; Όχι. Έτσι και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζεται τίποτε από αυτά. Σε γενικές γραμμές η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολύ πιο φθηνή από ότι σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Πρακτικά ένα φίλτρο καμπίνας αλλάζεις...

Με πόσα «γεμίζει»;
Aυτό εξαρτάται από την χωρητικότητα της μπαταρίας, αλλά και την τιμή της kWh με δεδομένο πως αυτή ποικίλει ανάλογα με το τιμολόγιο (ημέρας/νύχτας) και το ύψος της κατανάλωσης. Με μια μέση τιμή kWh 0,1162 ευρώ/kWh+ΦΠΑ 6% το VW e-Golf, που έχει μπαταρία 35,8 kWh, «γεμίζει» με 4,4 ευρώ. Με θεωρητική αυτονομία 230 χλμ. (WLTP) το κόστος κίνησης του συγκεκριμένου μοντέλου είναι περίπου 2 λεπτά το χιλιόμετρο. 
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »