Οι βαλβίδες εκτόνωσης, γνωστές στην αγορά και ως σκάστρες, εκτονώνουν τον αέρα που περισσεύει, μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι από το γκάζι.

Η σκάστρα, τοποθετείται ανάμεσα στην έξοδο του συμπιεστή και την «πεταλούδα» του γκαζιού.

Ο ρόλος της βαλβίδας εκτόνωσης

14487 Επισκέψεις στο άρθρο

Ο ρόλος της βαλβίδα εκτόνωσης, ή σκάστρας, στη λειτουργία του αυτοκινήτου, είναι πολύ πιο πολύπλοκη και σημαντική από ό,τι ενδεχομένως νομίζουμε. Κι αυτό γιατί περιορίζεται στο χαρακτηριστικό ήχο, κάθε φορά που παίρνει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι, αλλά προστατεύει και την τουρμπίνα του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, εκτονώνει τον συμπιεσμένο αέρα που περισσεύει, μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι από το γκάζι, κίνηση που κλείνει την «πεταλούδα» γκαζιού. Η αποβολή αυτού του αέρα που «μαζεύεται» όμως, είναι πολύ σημαντική, αφού ακόμα κι όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι, λόγω αδράνειας, η φτερωτή της τουρμπίνας εξακολουθεί και γυρίζει, συμπιέζοντας αέρα, ο οποίος θα πρέπει να οδεύσει προς τον κινητήρα. Τη στιγμή λοιπόν που ο οδηγός έχει αφήσει το πόδι του από το γκάζι, η κλειστή «πεταλούδα» δεν επιτρέπει σε αυτόν τον αέρα να περάσει στην πολλαπλή εισαγωγής και έτσι η πίεση στο σύστημα εισαγωγής αυξάνεται τρομερά και πρέπει άμεσα να εκτονωθεί. Αν λοιπόν δεν υπήρχε η σκάστρα, για να εκτονώσει την επιπλέον πίεση, τότε αυτή θα ανέβαινε σε δυσθεώρητα επίπεδα, καταστρέφοντας ουσιαστικά την τουρμπίνα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ