Τα ηλεκτρικά θα πουλάνε σαν τρελά!

Διαβάστηκε από 19293 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/9/2019

Οι 5 παράγοντες που δείχνουν ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν αυτές των βενζινοκίνητων (μέσα στα επόμενα 20 χρόνια).

 
Στις μέρες μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν την τιμητική τους. Μάλιστα όταν ένα καινούριο βγαίνει στην αγορά, όλα τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν πάνω του. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι η τελευταία λέξη της… μόδας και της τεχνολογίας, ενώ παράλληλα δείχνουν το μέλλον. Μάλιστα  όπως δείχνουν και έγκυρες έρευνες κάποια στιγμή θα ξεπεράσουν σε πωλήσεις και τα βενζινοκίνητα.
 
Αλλά πότε θα συμβεί αυτό; Πότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα είναι πλέον ένα στοιχείο καινοτομίας και θα πωλούνται, όπως ακριβώς τα σημερινά αυτοκίνητα;
 
Σύντομα μάλλον! Οι αναλυτές της Bloomberg New Energy Finance έχουν προβλέψει ότι μέχρι το 2040 περισσότερα από τα μισά νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά. Σε ποιους όμως παράγοντες οφείλεται αυτή η πρόβλεψη;
 
1.Καλύτεροι κινητήρες – Πιο δυνατές και φτηνές μπαταρίες.
 
Αρχικά λοιπόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να αντέχουν περισσότερα χιλιόμετρα (με μία φόρτιση) και φυσικά να πηγαίνουν πιο γρήγορα. Σύμφωνα με τους ειδικούς θα μπορούν στο άμεσο μέλλον να καλύψουν 500 χιλιόμετρα (με μία φόρτιση), απόσταση η οποία είναι ικανοποιητική για αρκετούς οδηγούς. 
 
Έτσι λοιπόν έρχονται μεγαλύτερης εμβέλειας αυτοκίνητα, προϊόν φυσικά των  τεχνολογικών εξελίξεων και φυσικά της περαιτέρω εξέλιξης των μπαταριών. Μάλιστα οι συνεχόμενες βελτιώσεις (της μπαταρίες) ωθούν την τιμή της προς τα κάτω. Αυτό με την σειρά του επιτρέπει στους κατασκευαστές των αυτοκινήτων να τοποθετούν όλο και περισσότερες πλάκες στις μπαταρίες (κάνοντας τις ακόμα πιο ισχυρές), χωρίς να ανεβαίνει το κόστος παραγωγής. Αναλυτικότερα μία μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου κοστίζει σήμερα περίπου 160 ευρώ/κιλοβατώρα. Το ποσό αυτό μέχρι το 2025 αναμένεται να πέσει στα 79 ευρώ/ κιλοβατώρα (σύμφωνα πάντα με την Bloomberg New Energy Finance).
 
2. Θα «γεμίζουν» εύκολα, γρήγορα και παντού.
 
Όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο, το τελευταίο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι να αναρωτηθείς το που θα το γεμίσεις. Ωστόσο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να το κάνεις. Προς το παρόν τουλάχιστον! Πέρα από αυτό ακόμη και αν οι κατασκευαστές καταφέρουν να μειώσουν το χρόνο πλήρης φόρτισης, η διαδικασία θα  εξακολουθεί να «τρώει» κάποια ώρα.
 
Κι αν στην καθημερινή χρήση η φόρτιση μπορεί να είναι μία εύκολη διαδικασία, δεν φαίνεται να ισχύει το ίδιο και στα ταξίδια. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι  η εγκατάσταση μονάδων φόρτισης στους σταθμούς εξυπηρέτησης των εθνικών δρόμων. Μάλιστα οι εταιρίες όπως η GM και η Volkswagen κάνουν ήδη συμφωνίες με κατασκευαστικές εταιρίες για την δημιουργία τέτοιων σταθμών φόρτισης. ¶ρα είναι θέμα ετών η δημιουργία τους
 
Από την άλλη όσον αφορά τον χρόνο φόρτισης, οι φορτιστές γίνονται όλο και γρήγοροι, με τους καινούριους να υπόσχονται να γεμίσουν μία μπαταρία στο 80% μόλις σε 10 λεπτά. Φυσικά ο χρόνος αυτός θα είναι διαφορετικός για κάθε αυτοκίνητο.
 
3. Πολλές επιλογές μοντέλων και κινητήρων, για όλες τις τσέπες. 
 

Αυτή τη στιγμή αν κάποιος θέλει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πολύ λίγες επιλογές. Ωστόσο όλο και περισσότεροι ανταγωνιστές μπαίνουν στο παιχνίδι και οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν, με αποτέλεσμα  να υπάρχουν περισσότερες επιλογές ανάλογα τις ανάγκες και το γούστο. Έτσι λοιπόν θα γίνουν και πιο φθηνά. Αυτό  έχει ήδη ξεκινήσει αφού το κόστος της μπαταρίας  γίνεται όλο και μικρότερο.
 
4. Οι τάσεις στην Ευρώπη δείχνουν το electro-μέλλον.
 

Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία έχουν ήδη σκληρύνει την νομοθεσία τους, για τα αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, ενώ σκέφτονται να τα απαγορεύσουν μέχρι το 2040, με σκοπό να στρέψουν το αγοραστικό κοινό προς τα ηλεκτρικά. Πως το κάνουν αυτό; Δίνοντας κίνητρα, μέσω φοροελφρύνσεων, αλλά και φροντίζοντας ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές (σημεία φόρτισης) . Η Νορβηγία με τη σειρά της έχει ως στόχο να πείσει το αγοραστικό κοινό της να αγοράζει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι  το 2025, κάνοντας ημερίδες ενημέρωσης. Σιγά σιγά τις ακολουθούν και άλλες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου, όπως η Σκωτία και η Ολλανδία.
 
Όσον αφορά τη χώρα μας, ισχύει το στοίχημα για την μείωση των ρύπων και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μέσα στα σχέδια. Ήδη διατίθενται ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο όμως δεν υπάρχει ακόμα υπολογίσιμη φοροελάφρυνση, ενώ δεν υπάρχουν ακόμα και οι κατάλληλες υποδομές. Όσον αφορά το τελευταίο, άνθρωποι της αγοράς έχουν ξεκινήσει τις πρώτες προσπάθειες, για την δημιουργία σταθμών φόρτισης. ¶λλωστε σύμμαχος τους είναι και η ελληνική νομοθεσία, η οποία δεν απαγορεύει την κατασκευή τους.
 
5. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μία εξαιρετική λύση στο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
 

Είναι γνωστό ότι ο πλανήτης μας κινδυνεύει. Για 3 αιώνες η ανθρωπότητα έχει καταφέρει μία μη αναστρέψιμη ζημιά στο σπίτι της. ¶ρα το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να σταματήσουμε να την διογκώνουμε. Μία λοιπόν αρχή είναι να περιορίσουμε την κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων. Ενδεικτικά οι μετρήσεις ρύπων CΟ2 στην ατμόσφαιρα έφτασαν τους 37.1 μετρικούς τόνους το 2018. Ποσό κατά 2,7%  αυξημένο από το αντίστοιχο του 2017.
 
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λοιπόν η λύση! Θα εξαλείψουν τη ρύπανση, ενώ το κόστος και η διαθεσιμότητα των καυσίμων δεν θα αποτελούν πρόβλημα, ενώ παράλληλα δεν θα κινδυνεύει και η δημόσια υγεία. Ως εκ τούτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον.
 
Δες ξανά ποιος «σκότωσε» το diesel με ένα κλικ εδώ!
 

 

ΚΑΥΣΙΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Philippe

    Κύριοι, να μην είμαστε τόσο σίγουροι πως τα ηλεκτρικά θα μας σώσουν περιβαντολογικά. Σκεφτείτε ότι όσο η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος δεν γίνεται εξολοκλήρου εναλλακτικά οι υπεραυξημένοι ρύποι από την χρήση ηλεκτρικών μοτέρ θα καταστρέφουν την ατμόσφαιρα στους σταθμούς παραγωγής και φυσικά αυτοί θα διαχέονται σχεδόν παντού. Αφήστε το πρόβλημα ανακύκλωσης των μπαταριών. Θα γίνει ο τρίτος κόσμος πάλι τοξικός σκουπιδότοπος; Πετάμε δηλαδή τα σκουπίδια μας στον παραπέρα γείτονα; Μήπως θα μπορούσαμε να περιορίσουμε την άσκοπη χρήση του αυτοκινήτου, να αγοράζουμε τύπους αυτοκινήτων που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ χρειαζόμαστε, και ν' αφήσουμε τη φιγούρα, να κινούμαστε στις πόλεις με δίκυκλο (σωστά όμως) , η ποδήλατο και αρκετά περισσότερο με τα ποδαράκια μας (όπου αυτό οι πλείστοι συντοπίτες μας το αποφεύγουν); Ευχαριστώ.

      10
  • stavtsim

    Καλο θα ηταν να το θεσετε σαν ερωτημα...Σε 20 χρονια πιυ θα πουλανε σα τρελλα στην Ευρωπη οπως λετε, βαλτε κ αλλα 10 για να αρχισουν στην Ελλαδα.Να παλιοσουν των εξω κ να τα παιρνουμε εμεις πιο φθηνα..Ασε που η βενζινη δε θα πεθανει ποτε γιατι τα ηλεκτρικα ειναι πιο πρασινα ως προς τη καταναλωση.Η κατασκευη τους ομως ειναι τεταστια καταστροφη για το περιβαλον..Ηβρυδικα κ με γκαζι ειναι η καλυτερη αγορα...

      6
  • Kostas

    Αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα βενζινοκίνητα/πετρελαιοκίνητα. Ο βασικός λόγος είναι η φόρτιση και η αυτονομία. Τα ηλεκτρικά αυτή τη στιγμή έχουν σαφώς καλύτερες επιδόσεις και η χρήση τους μολύνει πολύ λιγότερο το περιβάλλον της πόλης από τα συμβατικά. Επίσης το service τους φαντάζομαι θα είναι απλούστερο. Δεν θα χρειάζονται αλλαγές λαδιών, μίζες, υγρά, συμπλέκτες κλπ. Μόνο τακάκια και ελαστικά. Αυτά είναι τα πλεονεκτήματά τους ΣΗΜΕΡΑ. Επίσης, οι δυτικές κυβερνήσεις θέλουν να τα επιβάλλουν με κάθε τρόπο. Είτε με μείωση φόρων για την αγορά τους, είτε με επιβάρυνση της τιμής της βενζίνης, είτε με τιμωρητικούς φόρους σε όσους κατέχουν συμβατικά. Αν περάσουμε στα μειονεκτήματα, θα δούμε ότι παρά τη μανία των κυβερνήσεων να τα επιβάλλουν, και παρά τις διάφορες παροχές, τα ηλεκτρικά εξακολουθούν να είναι απαγορευτικά ακριβά. Το φτηνότερο ηλεκτρικό είναι σημαντικά ακριβό και με τα ίδια χρήματα υπάρχουν εξαιρετικά μοντέλα συμβατικών. Δεν ξέρουμε πόσο θα κρατάνε οι μπαταρίες τους. Και δεν εννοώ τη φόρτιση, αλλά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Θα έχει κύκλους φόρτισης όπως τα κινητά; Θα μειώνεται η χωρητικότητά της με την πάροδο του χρόνου; Θα είναι δυνατή η αντικατάστασή της και πόσο θα κοστίζει; Επίσης όσον αφορά την φερόμενη αυτονομία, αυτή είναι τυποποιημένη; Θα μπορείς να βγάλεις ένα ταξίδι πηγαίνοντας με αξιοπρεπή ταχύτητα και με ανοιχτά τα A/C, φώτα κλπ χωρίς να ξεμένεις; Πόση ώρα θα κάνει το πρατήριο στο δρόμο να σε "γεμίσει" με ρεύμα; πχ αν πρόκειται για ένα ταξίδι 2 ωρών με συμβατικό, και με το ηλεκτρικό το κάνεις 4 ώρες δεν αξίζει τον κόπο. Συμφωνώ με αυτά που γράφει ο Δημήτρης. Έχω διαβάσει για την Κίνα και ότι όλη η αγορά των ηλεκτρικων εξαρτάται άμεσα από αυτήν. Συν ότι η παραγωγή τους ρυπαίνει πολύ περισσότερο το περιβάλλον. Επίσης ο επικεφαλής εξέλιξης της bmw Klaus Frölich διαπιστώνει ότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν ζήτηση και ότι μόνο στη Σκανδιναβία τα προτιμούν μόνο και μόνο λόγω των κρατικών επιδοτήσεων. Τέλος αν υποθέσουμε ότι τα ηλεκτρικά κυριαρχούν πλήρως, πώς θα παράγεται το ρεύμα που θα χρειάζονται; Από πυρηνική ενέργεια; Από ορυκτά καύσιμα; Αυτά έχουν κινδύνους και μολύνουν το περιβάλλον. Μόνον αν παράγουμε ρεύμα αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα υπάρχει πραγματική βελτίωση και προστασία του περιβάλλοντος.

      18
  • freak19

    Πολύ χ.χαρούμενα μου φαίνονται όλα αυτά για τις τεχνολογικές εξελίξεις μετά από 20 χρόνια... Μέχρι τότε παιδια, που θα έχουμε στην τσέπη μας 60 λίτρα βενζίνης σε ηλεκτρισμό βαριέμαι και να σκεφτώ πως θα ζουμε - ερώτηση κρίσεως: Θα είμαστε ο Γιώργος Παπανδρέου με ηλεκτρικά ποδήλατα στα κέντρα των πόλεων, η θα υπάρχουν και πανάλαφρα ηλεκτρικά μηχανάκια ??

      4
  • Δημήτρης

    Το κόστος για την κατασκευή των μπαταριών όμως το έχετε ξεχάσει ίσως και θελημένα. Οι συγκεκρμένες μπαταρίες χρησιμοποούν μεταλλεύματα σπάνια για την κατασκευή τους και το συγκεκριμένο μετάλλευμα δεν υπάρχει στην Ευρώπη. Η Κίνα έχει μέγαλες ποσότητες άρα και η κατασκευή της μπαταρίας προυποθέτει ορυκτά και επεξεργασία σε εργόστάσιο. Χρειάζονται μεγάλες πσότητες άρα κασταστροφή φυσικού πλούτου για τα μεταλλέυματα και εν συνεχεία σε εργοστάσιο για κατασκευή μπαταριών. Απλά μεταφέρουμε την καταστροφή του περιβάλλοντος έξω από τις πόλεις. Πάντως οι μελετητές πάνω σε αυτό το θέμα κατα πόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ουσιαστικά μειώνουν η όχι την μόλυνση είναι διφορούμενες και οριακές υπερ των ηλεκτροκίνητων. Το άθρο σας ...βασικά δεν είναι άθρο απλά έκφραση μιας γνώμης γιατι το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι τόσο απλό ούτε και τόσο βατό 'ωστε να πούμε ναι ή οχι. Ευχαριστώ για το βήμα έκφρασης γνώμης.

      36

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΥΣΙΜΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός