Γιατί «πεθαίνει» το diesel;

77802 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/4/2020

Πριν μερικά χρόνια ήταν ο διακαής πόθος πολλών. Όλοι ήθελαν να έχουν ένα! Πλέον τα πράγματα είναι διαφορετικά! Τα diesel είναι πλέον στην τελευταία θέση των προτιμήσεων. Γιατί συμβαίνει αυτό;

 
Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, όταν και επιτράπηκε η χρήση των diesel αυτοκινήτων στις μεγάλες πόλεις, όλοι έτρεξαν να τα αγοράσουν. Και όχι άδικα, αφού οι κυβερνήσεις ανά την Ευρώπη άρχισαν να το προμοτάρουν λόγω των  χαμηλών φόρων, αλλά και την μεγάλη οικονομία που πρόσφερε. Ωστόσο όλα άλλαξαν όταν ήρθε το Dieselgate! Το εν λόγω σκάνδαλο ξεσκέπασε τις «ανορθογραφίες» μεταξύ των δηλωμένων και των πραγματικών εκπομπών σωματιδίων. Μέσα σε λίγους μήνες το diesel έγινε μία λέξη απαγορευμένη. Τα μεγάλα αστικά κέντρα δήλωσαν ότι σύντομα θα  «εξαφανίσουν» τα πετρελαιοκίνητα από τους δρόμους τους και οι αυτοκινητοβιομηχανίες  ότι θα μειώσουν τις επενδύσεις τους ή θα τα κόψουν εντελώς.
 
 Το ίδιο μαρτυρούν και οι αριθμοί, αφού σύμφωνα με τις μετρήσεις, τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων έχουν συνεχόμενη πτώση. Το 2012 το μερίδιο τους στις πωλήσεις στην Ευρώπη άγγιζε το 50,8%, ενώ το 2017 έπεσε στο 42% και το 2019 «βυθίστηκε» στο 25,6%.

6 αιτίες που «σκοτώνουν» το diesel!  
 
1. Μολύνει το περιβάλλον
 
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το πούμε - το ντίζελ θεωρείται ένα «βρώμικο» καύσιμο. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο εξακολουθεί να είναι βιώσιμο είναι η χρήση ολοένα και πιο πολύπλοκων τεχνολογιών για τη σύλληψη της αιθάλης και τη μείωση των NOx. Αλλά ακόμα και αυτές οι τεχνολογίες για να λειτουργήσουν πραγματικά,  θα πρέπει να  θυσιαστούν η απόδοση και η οικονομία.
 
Από την άλλη, όταν οι παλιοί πετρελαιοκινητήρες αντικαταστάθηκαν από τους λεγόμενους «καθαρούς», που υπόσχονταν λιγότερους ρύπους CO2, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι ρύποι δεν είχαν μειωθεί στο επίπεδο που έπρεπε. Αυτό ήταν πιο φανερό στις μεγάλες πόλεις, όπου η αύξηση του αριθμού αυτοκινήτων diesel έκανε εντονότερη τη «δηλητηρίαση» του αέρα.
 
2. Αποδεδειγμένα βλάπτει σοβαρά την υγεία
 
Ιατρικές έρευνες έχουν δείξει ότι τα τοξικά αέρια που εκπέμπουν συνδέονται με επιπτώσεις στην υγεία σε σχεδόν κάθε μέρος του ανθρώπινου σώματος και σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (από τα αγέννητα παιδιά μέχρι τους ηλικιωμένους).
 
3. Δεν συμφέρει το λεγόμενο «καθαρό» diesel
 
Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι καθαρισμού των πετρελαιοκινητήρων, αλλά η μόνη πραγματικά αποτελεσματική είναι η τεχνολογία SCR, η οποία χρησιμοποιεί ένα πρόσθετο με βάση την αμμωνία που ονομάζεται Adblue. Μερικές φορές το Adblue χρησιμοποιείται με άλλες τεχνολογίες καθαρισμού. Ωστόσο το πρόβλημα δεν λύνεται απόλυτα, αφού τα Ablue είναι δαπανηρά και  για να δουλέψουν σε ορισμένα αυτοκίνητα χρειάζονται μια τεράστια ποσότητα από πρόσθετα. Παράλληλα είναι πιο αποτελεσματικό σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων παρά  σε διαδρομές μέσα στην πόλη.

Όσον αφορά τα σωματίδια, τα ειδικά φίλτρα τα αποθηκεύουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό, αλλά στη συνέχεια χρειάζονται χρόνο οδήγησης με ταχύτητα για να τα «αδειάσουν».
 
4. Χάνει συνεχώς οπαδούς;
 
Λόγω του Dieselgate το κοινό έχει γίνει πλέον καχύποπτο απέναντι στο πετρέλαιο . Οι μεγάλες πόλεις άλλωστε της Ευρώπης θα το απαγορεύσουν μέχρι το 2025.
 
5. Οι βενζινοκινητήρες εξελίσσονται  συνεχώς
 
Κάποτε το μεγάλο πλεονέκτημα του diesel έναντι της βενζίνης ήταν η οικονομία του καυσίμου και η μακροζωία. Πλέον δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό, αφού οι βενζινοκινητήρες μπορούν να φτάσουν πολλά χρόνια ζωής (έχοντας  βασική συντήρηση), ενώ υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε απόδοση και οικονομία καυσίμου. Σίγουρα οι πετρελαιοκινητήρες τους ξεπερνούν, αλλά η διαφορά της 1ης με την 2η θέση είναι πλέον πολύ κοντά.
 
6.  Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος
 
Δεν υπάρχει κάτι που να κάνουν τα diesel  και να μην κάνουν τα ηλεκτρικά. Οικονομία και επιδόσεις; Απλά ρίξε μία ματιά στα αυτοκίνητα της Tesla. Επιπλέον δεν καίνε καύσιμο, επομένως δεν υπάρχουν εκπομπές αερίων. Επίσης οι ηλεκτρικοί κινητήρες  είναι πολύ απλοί, αποτελούμενοι από λίγα μέρη, με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται συχνά συντήρηση. Το μόνο ζήτημα - για την ώρα, είναι η βελτίωση της ισχύος και της εμβέλειας της μπαταρίας. Ωστόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελίσσονται με ταχύτατους ρυθμούς .

Δες εδώ την σύγκριση μεταξή Βενζίνης και Diesel εδώ τι πρέπει να κάνεις αν μείνεις από καύσιμα.

 
  • Πίπης

    Το diesel πεθαίνει στα μυαλά κάποιων μόνο και στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό των εταιριών. Ο λόγος είναι απλά ότι είναι ακριβή επενδυση για τις εταιρίες. Ας τα παρουμε με την σειρά. Εχεις 22.000 και θες να παρεις ένα SUV. Λες ότι θα πάρεις qasqhai γιατί σου αρέσει. Έχεις να επιλέξεις μεταξύ του βενζινοκίνητου 1.33 με 140 άλογα και ενός 1,5cc 116 άλογα diesel. Εχουν την ίδια τιμη. Κατανάλωση 8.5 το βενζινοκίνητο, 5.5 το disesel. C02 125 το βενζινοκινητο 100 το diesel γι αυτό και πληρώνεις 90 ευρώ τέλη. Άρα πιο φθηνό σε καυσιμο το diesel και πιο καθαρό με το adblue του. Αρα στα 20.000 χλμ το χρόνο που κάνει κάποιος θα έχει κέρδος και απο τα καυσιμα. Ηλεκρικό qasqhai πειτε μου τιμή πρωτα όταν το leaf κάνει 35.000. Αν κάνει 40.000 άντε γεια. Δεν λεω για 10 χρόνια μετά αλλά για τα επόμενα 10 δεν είναι καλύτερα να έχεις diesel qasquai από ότι petrol qasqhai?

      8
  • Panos.

    Το diesel(καρβουνο) βρισκεται στην εντατικη διασωληνωμενο απο τον κορωναιο,καλυτερα να πεθανει για να ζησουμε εμεις.Υπαρχουν και αλλες μορφες ενεργειας εκτος απο το καρβουνο.